Yamaha XS 750 - SOLGT [Tidl. motorcykel] 1979
3.383 visninger
|
Oprettet:
Yamaha XS 750 - SOLGT
Årgang:
1979
Motor:
747 ccm. - tre cylindre
Boring: 68 X 68,6
Karburatorer: Mikuni 34 mm.
"Valves pr. cylinder": 2 - går ud fra, at det betyder ventiler, eller?
Tankindhold 18 ltr.
Ændret og tilføjet stort bundkar jfr. denne diskussion: http://motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=164501
Det med oliepumpe og -køler ved jeg ikke noget om, men tillader mig at gå ud fra, at det er ordnet på samme tid som bundkarret.
Karakteristisk, pludrende, tre-cylindret lyd fra den uoriginale "3 i én" potte, som er malet med sort udstødningsmaling.
Kardantræk - aldrig mere kædesmøring!!! :-)
Boring: 68 X 68,6
Karburatorer: Mikuni 34 mm.
"Valves pr. cylinder": 2 - går ud fra, at det betyder ventiler, eller?
Tankindhold 18 ltr.
Ændret og tilføjet stort bundkar jfr. denne diskussion: http://motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=164501
Det med oliepumpe og -køler ved jeg ikke noget om, men tillader mig at gå ud fra, at det er ordnet på samme tid som bundkarret.
Karakteristisk, pludrende, tre-cylindret lyd fra den uoriginale "3 i én" potte, som er malet med sort udstødningsmaling.
Kardantræk - aldrig mere kædesmøring!!! :-)
Hestekræfter
74 Hk. ved 8.400 o./min. jfr. bikez.com
Fælge
Stjernefælge
Dæk
For: Metzeler tubeless - ukendt dimension.
Bag: Continental tubeless - ukendt dimension.
MC'en er forsynet med en håndskrevet notat under sædet, om at der skal "puttes" 42 psi i begge dæk.
Bag: Continental tubeless - ukendt dimension.
MC'en er forsynet med en håndskrevet notat under sædet, om at der skal "puttes" 42 psi i begge dæk.
Topfart
189 km./t. ifølge fabriksoplysningerne.
Min prøvetur hos sælger antyder dog, at den ikke når helt så højt op...
Min prøvetur hos sælger antyder dog, at den ikke når helt så højt op...
Tuning
Nej.
Styling
Indtil videre ingen.
Overvejer dog nye spejle - evt. barend mirrors. Kunne også godt tænke mig nogle smartere blinklys, men det har vel ét eller andet sted også sin charme, at den står helt original...
Overvejer dog nye spejle - evt. barend mirrors. Kunne også godt tænke mig nogle smartere blinklys, men det har vel ét eller andet sted også sin charme, at den står helt original...
Ekstraudstyr
Kappa topboks - grim men praktisk!
Bagenden ser ud til at være skåret af manuelt for at give plads til beslaget til boksen. Det er nu nydeligt gjort, og jeg er glad nok for at have en topboks. Det har jeg brug for og mangler faktisk også sidetasker, så hvis nogen ligger inde med beslag til sådan nogle hører jeg meget gerne nærmere om det!
Bagenden ser ud til at være skåret af manuelt for at give plads til beslaget til boksen. Det er nu nydeligt gjort, og jeg er glad nok for at have en topboks. Det har jeg brug for og mangler faktisk også sidetasker, så hvis nogen ligger inde med beslag til sådan nogle hører jeg meget gerne nærmere om det!
Bemærkninger
Fuldttanket vægt ifølge bikez.com: 257 kg. Det er en ordentlig matrone!!! Hun er i hvert fald tung for min lille kontor-krop at rangere rundt med, skal jeg lige love for!!
Griner lidt i skægget over, at den er lige så gammel som min kone.
Den er resultatet af en lidt mere usikker økonomi, som har bevirket, at jeg har solgt min fede Yamaha FZ 6-N og anskaffet denne til cirka en femtedel af indkøbsprisen.
D. 19. juni 2011:
Jeg har fået MC'en hjem i dag og gennemgået den forud for (et lidt satset) syn i morgen. Jeg er ikke nogen stor håndværker, men umiddelbart virker den synsklar. Jeg ser dog følgende problemer forud for syn: Skift af pære til langt lys + et problem med, at fjederen, som skal bringe bagbremse-pedalen tilbage til neutral position er for slap, så bremselyset "hænger" i forbindelse med brug af bagbremsen.
Den virker som en solid og værdig "herre kværn", som passer godt til min livssituation og kørestil!
Jeg har på fornemmelsen, at jeg bliver nødt til at lære lidt mere om at skrue i MC'en selv, men det må jeg jo så bare se at kaste mig ud i. Hvis det ikke går, har jeg en god cykel- og MC-smed nede i byen, som bestemt ikke er for dyr!
Speedometeret viser 70.089 km. Motorlyden er sund, så jeg tror ikke, at der er behov for at kigge nærmere på knastkæden og den slags (hvis jeg har forstået det rigtigt) lige forløbigt.
Update 20. juni: Synet og godkendt!
Hjemkommet fra syn opdager jeg, at den mangler kontakten til hornet... Dét havde jeg ikke set før, og det havde synsmanden åbenbart heller ikke... ;-)
Update 30. juli 2011:
Smadret plejlstangsleje efter cirka 900 km. Skidesurt, for kan det overhovedet svare sig at begynde en "operation", når jeg ikke selv kan lave den? :-(
Griner lidt i skægget over, at den er lige så gammel som min kone.
Den er resultatet af en lidt mere usikker økonomi, som har bevirket, at jeg har solgt min fede Yamaha FZ 6-N og anskaffet denne til cirka en femtedel af indkøbsprisen.
D. 19. juni 2011:
Jeg har fået MC'en hjem i dag og gennemgået den forud for (et lidt satset) syn i morgen. Jeg er ikke nogen stor håndværker, men umiddelbart virker den synsklar. Jeg ser dog følgende problemer forud for syn: Skift af pære til langt lys + et problem med, at fjederen, som skal bringe bagbremse-pedalen tilbage til neutral position er for slap, så bremselyset "hænger" i forbindelse med brug af bagbremsen.
Den virker som en solid og værdig "herre kværn", som passer godt til min livssituation og kørestil!
Jeg har på fornemmelsen, at jeg bliver nødt til at lære lidt mere om at skrue i MC'en selv, men det må jeg jo så bare se at kaste mig ud i. Hvis det ikke går, har jeg en god cykel- og MC-smed nede i byen, som bestemt ikke er for dyr!
Speedometeret viser 70.089 km. Motorlyden er sund, så jeg tror ikke, at der er behov for at kigge nærmere på knastkæden og den slags (hvis jeg har forstået det rigtigt) lige forløbigt.
Update 20. juni: Synet og godkendt!
Hjemkommet fra syn opdager jeg, at den mangler kontakten til hornet... Dét havde jeg ikke set før, og det havde synsmanden åbenbart heller ikke... ;-)
Update 30. juli 2011:
Smadret plejlstangsleje efter cirka 900 km. Skidesurt, for kan det overhovedet svare sig at begynde en "operation", når jeg ikke selv kan lave den? :-(
Yamaha XS 750 - SOLGT
apr 2011
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 338
Man er næsten ked af man pillede den af sin cafe racer..
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Nå det er til hjelmen den krog er til !!! min har den også hehe
jul 2005
Følger: 11 Følgere: 20 MC-er: 2 Emner: 14 Svar: 1.453
Og i pæn stand ser det ud til. Men lidt synd dét med bagenden, synes jeg ...
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 17 MC-er: 7 Emner: 14 Svar: 32
Fin xs ér har selv haft en den kørte super og har en rigti fed lyd va det svære så dum at sælge min
jeg bygget den helt om syndes selv den bliv rigti fed du kan se den på min profil der er også en lille video med den
mvh karsten
dec 2003
Følger: 56 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 139
det er nu ikke så svært, det drejer sig om at pille alt overflødigt af, og tilpasse nogle ganske få ting......
Men man skal rigtigt nok kende sine begrænsninger, det har jeg dommerns ord og en kvitering på 1000,- i bøde for.....
jan 2010
Følger: 1 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 8 Svar: 59
Hej Allan Ø
Velkommen til med din xs750. Jeg har selv haft 3 af denne model.
Den første havde stel nr 6.
De køre forygende sådan en 3 cyl.
Iøvrigt kan jeg oplyse dig om at den lyddæmper der sidder på er ikke orignal, da den skal have 2 lyddæmper og så er de lidt længere og de er næsten umulige at fremskaffe.
Mvh Flemming
sep 2008
Følger: 78 Følgere: 608 MC-er: 26 Emner: 381 Svar: 5.540
Og dejligt med kardan (bortset fra vægten) så er det lækkert med
lidt vedligeholdelsesfrit træk ny olie på en gang hvert 3-4 år afhængig af kørte km.
Kan anbefale en lille vindskærm af en art....den er tung nok uden modvind
apr 2011
Følger: 36 Følgere: 32 MC-er: 2 Emner: 58 Svar: 338
Fin motorcykel(: Hvis du mangler lidt råd om din motorcykel og det mekaniske, så er min næsten identisk så kan måske svare på nogle af dine spørgsmål (:
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 106 Svar: 576
Joeh, René... Det kan blive en fin café racer, men så meget forstand har jeg vist heller ikke på at skrue og bygge om.. Vi ser, hvad det udvikler sig til..
dec 2003
Følger: 56 Følgere: 52 MC-er: 3 Emner: 20 Svar: 139
Café Racer projekt.....
aug 2005
Følger: 10 Følgere: 8 MC-er: 5 Emner: 106 Svar: 576
... Det gik sgu' hurtigt!!!