Honda CBR 400RR NC29 1991
12.934 visninger
|
Oprettet:
Honda CBR 400RR NC29
Årgang:
1991
Motor:
R4 399ccm
16v DOHC
Direkte luftindsugning, for bedre gasrespons
6 Gear
Bonus info: Motoren er monteret i en LCG Twin Tube Frame (LCG = Low Gravity Center)
16v DOHC
Direkte luftindsugning, for bedre gasrespons
6 Gear
Bonus info: Motoren er monteret i en LCG Twin Tube Frame (LCG = Low Gravity Center)
Hestekræfter
Rullet til 62 af den tidligere ejer..
sikkert på krumtappen og ikke hjulet
sikkert på krumtappen og ikke hjulet
Fælge
For: 17x3,5
Bag: 17x4,5
Bag: 17x4,5
Dæk
Bridgestone BT090 (kanon dæk..!)
For. 120/60-17
Bag. 150/60-17
For. 120/60-17
Bag. 150/60-17
Topfart
ifgl Speedometer 180km/t da den er tiltænkt det japanske marked... men min er ikke længere begrænset..
210km/t på GPS.. Og der var liiidt mere at give af..
210km/t på GPS.. Og der var liiidt mere at give af..
Tuning
Yoshimura bagpotte i rustfri stål.. fed lyd!
std 4-2-1 udstødningsmanifold
std 4-2-1 udstødningsmanifold
Styling
std bolte udskiftet med røde bolte div steder på kåben...
Ekstraudstyr
none!! det er en racer, lortet vejer...
Bemærkninger
(Jeg er færdig med at køre kåbe motorcykler på vejene, enten sidder man og har følelsen af at man ikke udnytter motorcyklens fulde potentiale (selvom det er langt fra den kraftigste maskine), eller også har man dårlig samvittighed efter hver tur, og det har jeg, den bliver dog ikke solgt, men gemt væk i et par år og bygget om til en baneracer når jeg får tid)
Honda CBR 400RR ~ Power of dreams
Købt i august 2009
Dette er min første kværn.. Jeg har dog studeret den på billeder og dens specs for mange år tilbage, og selvom andre motorcykler virkede spændende, vendte jeg altid tilbage til CBR, VFR og RVF..
Jeg har desuden kun kørt/ejet Honda (biler) siden jeg fik kørekort, og kort tid efter begyndte jeg at køre trackday og bruge bilen til det en Honda er beregnet til, så tog jeg mig endelig sammen langt om længe til at købe en på 2 hjul!
Bonus info:
-CBR 400RR er kun tiltænkt det Japanske marked, og er officielt ikke impoteret til omverdenen, en grund til at speedometer kun viser 180km/t (min kom til Danmark i 1996)
-De første 400RR' går under betegnelsen "Tri-Arm" (NC23).. Senere i 1990 da den nye 400RR blev introduceret fik den betegnelsen "Gull-Arm".
Cyklerne ligner hinanden meget ved første øjekast, men den nye Gull-Arm var rent faktisk en helt ny maskine som havde mange dele tilfælles med den legendariske VFR400.
-Navnet Gull-Arm stammer fra motorcyklens nye designede svingarm, svingarmen svinger sig blødt som en vinge henover bagpotten. Dengang var svingarmen det sidste nye man havde set på racerbanerne!
-Fireblade, i 1992 da CBR 900RR Fireblade sprang frem i verdens markedet og revolutionerede verdenen, blev 400RR straks dømt som Baby Blade selvom den var en tidligere udvikling.
En grund til at mange 400RR efter 1992 har stafferinger Fireblade ligesom dens storebror.
Honda CBR 400RR ~ Power of dreams
Købt i august 2009
Dette er min første kværn.. Jeg har dog studeret den på billeder og dens specs for mange år tilbage, og selvom andre motorcykler virkede spændende, vendte jeg altid tilbage til CBR, VFR og RVF..
Jeg har desuden kun kørt/ejet Honda (biler) siden jeg fik kørekort, og kort tid efter begyndte jeg at køre trackday og bruge bilen til det en Honda er beregnet til, så tog jeg mig endelig sammen langt om længe til at købe en på 2 hjul!
Bonus info:
-CBR 400RR er kun tiltænkt det Japanske marked, og er officielt ikke impoteret til omverdenen, en grund til at speedometer kun viser 180km/t (min kom til Danmark i 1996)
-De første 400RR' går under betegnelsen "Tri-Arm" (NC23).. Senere i 1990 da den nye 400RR blev introduceret fik den betegnelsen "Gull-Arm".
Cyklerne ligner hinanden meget ved første øjekast, men den nye Gull-Arm var rent faktisk en helt ny maskine som havde mange dele tilfælles med den legendariske VFR400.
-Navnet Gull-Arm stammer fra motorcyklens nye designede svingarm, svingarmen svinger sig blødt som en vinge henover bagpotten. Dengang var svingarmen det sidste nye man havde set på racerbanerne!
-Fireblade, i 1992 da CBR 900RR Fireblade sprang frem i verdens markedet og revolutionerede verdenen, blev 400RR straks dømt som Baby Blade selvom den var en tidligere udvikling.
En grund til at mange 400RR efter 1992 har stafferinger Fireblade ligesom dens storebror.
Honda CBR 400RR NC29
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Nej, farven er ikke original. - Den har fået en special-lakering, og alt hvad jeg hat kunnet finde at lækre ting og sager. !!
Du må kigge forbi Skagen og prøve den
Jeg har altid en ide om hvad jeg vil have. - Jeg kan bare godt lide at laver cyklerne som jeg vil have dem. Og forandring fryder
Men denne gang tror jeg faktisk jeg har fundet hvad jeg har manglet de andre gange
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
Den vejer omtrent 70-72 kg tør Dejlig let hehe
maj 2006
Følger: 47 Følgere: 50 MC-er: 9 Emner: 37 Svar: 1.021
Hej Mirza.
Det er bestemt en lækker cykel. - Dog ikke egnet til hårdt brug, standard.. Med det er der lavet om på. HyperPro i begge ender, og strippet for 20kg ca.
For ikke at tale om udseendet. (Se evt. Det sidste billede ifht. Det første)
Jeg er tosset med brugbart moment, og det havde SV'eren massere af, i hele registeret. - Men CB1000R'en har mindst ligeså meget. Den trækker som en V2'er men med en meget mere blød og flydende motorgang (som R4 jo har).
Jeg tror faktisk ikke der er den vilde forskel på de to cykler hvis man sammenligner HK/Momentkurver. Dog kører, styrer og bremser Honda'en mile bedre end en standard SV. - Og Selv med de opdateringer jeg lavede på SV'eren kører Honda'en bedre. - Men det er jo selvfølgeligt også en nyere maskine.
Til sidst kan man kun rose Hondas håndværk. Super kvalitet hele vejen igennem.
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 751
Tak - det lyder som om det er dem jeg skal forsøge mig med.
V.h. Søren
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 751
Hej Mirza,
Jeg leder efter nye dæk til min NC35, og kan se i din tekst, at du roser BT090. Bruger du det dæk til både gade og bane?
V.h. Søren
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 168
Det et fedt "old-school" racerlook begge vores gamle cykler har sys jeg
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Folket har talt men den ser sgu din ud din 400!
okt 2011
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 14 Svar: 168
Så vandt Su'kien sgu over din Honda!
Det er nok en anden sag på banen - hvis jeg kører GSX-R'ern i hvertfald
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 751
Tak - synes også selv den er ret fed
Nu fortjener jeg ikke så meget ros for at skifte fra 1000cc til 400cc, for beslutningen blev hovedsageligt truffet ud fra økonomiske betragtninger.
Nu hvor den lille pocket rocket er kommet i hus, er jeg dog kommet til at sætte stor pris på den. Er sikker på, at jeg lærer meget mere af at køre på den, end på min 1000cc, som jo nok må siges at være en stor mundfuld for mig og for almindelige veje og små baner.
Jeg vil glæde mig til at prøve Jyllandsringen næste år :o)
feb 2004
Følger: 19 Følgere: 18 Emner: 36 Svar: 751
Hej Mirza,
Rigtig fin CBR du har der. Har først lige fået øjnene op for 400cc motorcykler, idet jeg byttede min store V2'er til en RVF. Det er ikke så tosset! Kan se at du har været på Jyllandsringen i år. Kan den bane anbefales? Har planer om at tage RVF'en med til Knutstorp, men vil også gerne prøve andet.
Mvh Søren
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
min havde nok haft et über hårdt liv i det tyske inden danmark Den havde kun gået 185.000 da jeg overtog den.
Jeg var meget tilfreds med ydelse osv. Man skal lige vende sig til at der ikke er noget at komme efter under 5000rpm. Jeg har altid kørt bmw og audi.
Har du stadig din civic?
jun 2011
Følgere: 8 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 193
Hondaen kører rigtig godt og tager sving bedre end mange andre i samme klasse og derover. Men for satan den er grim.
Jeg har aldrig kunne lide hornet, og det var kun for at få prøvet den cykel, som mange beskriver som god svingcykel.
Og det kan den, så den bliver skiftet næste år..
Fin racer du har ellers! Jeg har også kørt en del civic.
Vti fra 94. De går godt, men har en del svagheder ang. trækaksler, ledninger mv.
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
fin racer du har der høj sendt herfra
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
jeg er selv helt vild med dens design, og som den kører på de små veje så er der ingen grund til at bytte den ud med en 600ccm, man skal bare køre på de rigtige veje..!
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
Syg nok, at den stadig er så fed efter 20 år!!
sep 2009
Følger: 3 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 15
Fin racer , du har fået fat i
apr 2008
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 229 Svar: 2.840
Fin bike
dec 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 63 Svar: 540
takker ja det er det nemlig...Det har altid været drømmebiken, så det er fedt endelig at have den holdende i garagen... Har også kørt 400 rr for nogle år siden.. det dælme også en dejlig maskine.. Du får lige en høj med på vejen
mvh lars
nov 2010
Følger: 3 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 2
Og helt enig i dine Honda tanker - Høj!
/Lars Bek
maj 2007
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 5 Emner: 61 Svar: 289
Jep, that's me. Jamen jeg skal faktisk have noget større Og så kunne jeg godt tænke mig at prøve en Naked bike. Kan sku ikke styre mig når der er kåbe på. Kører sku 200 ud af grenåvejen hvis der er mulighed for det xD Vil gerne kunne mærke hastigheden lidt mere og så samtidigt have flere kræfter
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Det har du da fuldkommen ret i
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Never men der er nogle til salg i markedet for 2k tror jeg
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 122
heeey jeg kunne altså godt bruge dine fælge vil du ikke bytte ?
apr 2009
Følger: 17 Følgere: 15 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 66
Nøj, den er fræk... Sød og lækker... Men hey,- det ER jo en Honda...
Julehilsen Sanne
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 122
jaa vinter tiden er trist på nogen måder, det er nu også rart med juleferie og sne
jan 2006
Følger: 7 Følgere: 7 MC-er: 1 Emner: 2 Svar: 1
Hej Mirza, jeg vil nok skyde på et sted mellem 15 og 20 kg, men er ikke helt sikker... Mangler stadig lige den sidste finish, nogle enkelte paneler og en masse klarlak, men så skulle den også være som INGEN andre i DK...
okt 2006
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 9
Jo tak og også nice Cbr... Ang heste og fart så er det skrevet sådan da der skulle stå et eller andet.-. havde ingen anelse om hvad std var så skrev hvad der var opgivet fra tidliger ejer men alt i alt så kommer den rigtige oplysning ind så snart den har været på dyno
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Ja, det er de originale farver. Og den er bare super flot i den farve.
http://www.winni-scheibe.com/images_textbildarchiv/marken/honda/sportler/cbrrr/99sb1.jpg
Super fin BabyBlade du har dig der.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
for det første så er jeg 100% sikker på at der står NC23 på din reg. attest..
De første 400RR går under betegnelsen Tri-Arm, det er din højre bagsvinger (bag bagpotten) den har form som en trekant.. Tri-arm er altså en NC23 model..
senere da 400RR skulle "opdateres" blev det til en Gul-arm ligesom den jeg har, se mit 4. billede af cyklen fra højre side hvor armen den svinger ligesom en mågevinge (sammenlign med din egen bagsvinger) og min er altså en NC29 som begyndte at blive fremstillet i 1990.. din er fra de sene 80'ere..
se også det øverste billede til højre, det hele står på Japansk.. den her motorcykel skulle nemlig aldrig officielt forlade den japanske grund, også derfor dit speedometer kun viser 180km/t.. ligesom skyline, osv.. derover må de nemlig ikk køre hurtigere
læs min profil under "bemærkninger" for mere info.. eller spørg løs
apr 2009
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 13
Noget du kan forklare yderligere?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
100% det er en import, den er aldrig officielt solgt udenfor Japan.. det er en ægte JDM racer du har dig, den er med andre ord kun tiltænkt det japanske marked..
og ja 100% det er en tri-arm dvs NC23 = årgang før 1990..
apr 2009
Følger: 24 Følgere: 23 MC-er: 3 Emner: 1 Svar: 13
Det kan godt passe
Den er indregisteret første gang i 1996, men som jeg har skrevet til Kasper.
Så er den sandsynligvis ældre, og sådan er det med mange Hondaer egentlig, eftersom de bliver importeret og solgt som nyere model end den egentlig er
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 4 MC-er: 1 Emner: 17 Svar: 40
hey Mirza, lækker MC du har der, lig så lækker som din EK4:)
mvh Dan(HKD)
jun 2008
Følger: 19 Følgere: 42 MC-er: 2 Emner: 20 Svar: 122
og i lige måde
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 52
ja jeg blir jo 18 om lidt under én måned
ja det kunne sku være skønt med en cbr 400 uden droslingskit når man blev 18 hehe
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
det kommer snart jo, du er 17
bare husk at pille droslingskittet af lige efter den har været til syn hehe..
sep 2007
Følger: 12 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 52
tak for kommentaren og stemmen (:
det er da en super lækker cbr 400 rr du har der... ville virkelig gerne selv have sådan en :b
en høj sendt herfra
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
nemlig ja.. den flytter sig temmelig godt gennem de første par gear, man skal bare give den nok omdrejninger, og når det begynder at dreje så er det ens egen grænser der bliver nået før motorcyklens..
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 7 MC-er: 3 Emner: 6 Svar: 12
i lige måde.. det er en god mc sådan en "lille 400rr"
men der en MANGE 600 der ikke kan følge med... har prøvet mange gange..
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Det kan helt sikkert godt bruges..
Gik 42.400 da jeg købte den, har allerede kørt knap 2k på den
har dog ikk andet ret meget dokumentation på den udover en synsrapport i 2003 hvor den havde gået 35.000 så det skal nok passe..
men pyt det er en honda, det er ikk km der dræber den
feb 2005
Følger: 21 Følgere: 21 MC-er: 5 Emner: 34 Svar: 759
det var da så lidt, håber du kan bruge det til noget
Det er da en fin maskine du har. Hvor langt har sådan en gået?
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 52 MC-er: 2 Emner: 191 Svar: 7.509
Tak for jeres velkomster og de fine ord nu skal der bare køres mest muligt indtil sæsonen er forbi..
jun 2008
Følger: 3 Følgere: 2 MC-er: 3 Emner: 4 Svar: 25
.
dec 2005
Følger: 27 Følgere: 26 Emner: 63 Svar: 540
det vækker minder at se din 400 fin cykel var utrolig glad for min dengang... høj herfra
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 15 MC-er: 3 Emner: 11 Svar: 23
til med den fine honda...
smider en høj i forbifarten:)
jun 2008
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 1 Emner: 6 Svar: 88
Tillykke med din fine honda.