{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Triumph CHOPPER

DIN BIKE HAR FORTJENT ENVINDERPLADS. DET FÅR DEN MED DENNE UDFORDRING. jEG TABER NEMLIG ALTID :-)

Ariel VB-VH 500

Du skal være logget ind for at stemme. Log ind


Oprettet af:
Oprettet af:
Årgang:
1953
Årgang:
1953
Motor:
750 ccm MORGO MED RACERPLEJLSTÆNGER. `73 / ´74 TOPSTYKKE. 28 AMAL MED 190 DYSER. 25 TÆNDER PÅ MOTOR / 43 PÅ BAGHJUL. INGEN GEARING PÅ GEARKASSEN.
Motor:
500cc 1 cylindret topventileret årgang 39 Karburator: Amal Concentric 928 6 volt el og Lucas magnet tænding 4 trins Burman gearkasse, med gearpedalen i den rigtige side (højre)
Hestekræfter:
NOK TIL DAGLIGT SJOV. DEN TRÆKKER VILDT GODT.
Hestekræfter:
Ved ikke endnu, men jeg drømmer om 30 af de vilde..
Fælge:
BAGHJUL 16" x 5" FOR ER NOGET DER FULGTE MED GAFLEN. - ER I 2016 UDSKIFTET MED HJUL FRA HONDA MED TROMLEBREMSE. NU KAN DEN I HVERT FALD BREMSE...
Fælge:
19 tommer egerfælge
Dæk:
NYT FOR. NYT BAG
Dæk:
3.25x19 Dunlop Gold Seal K 70, både for og bag.
Topfart:
GEARING ER NOK LIDT VILD.. DEN LØBER SGU´ STÆRK... Har da rundet 150 km/t uden problemer.
Topfart:
Ved ikke endnu, men jeg kender en der har en standart Vh og den er målt meget nøjagtigt til 144 km/t
Tuning:
PLEJLSTÆNGER AF STØBT ALU. EN RACERTYPE. MORGO CYLINDER. 750 CCM. KRAFTIG GEARING. 25 TÆNDER PÅ MOTOR, 43 PÅ BAGHJULET.
Tuning:
HS knast, højt stempel, afbalanceret krumtap og bedre karburator.
Styling:
STYLING ? -DET ER SGU´ EN CHOPPER, OG DER SKAL IKKE NOGET OVERFLØDIGT BLING PÅ. DET ENESTE SKULLE DA VÆRE DEN FLOTTE SILD PÅ TANKEN. Hvis et forlænget bagstel tæller som styling, såh...
Styling:
Det hele er styling på en ariel..
Ekstraudstyr:
EKSTRA ? DER SKAL SGU´ DA IKKE EKSTRA BÆ PÅ EN BIKE. DET SKULLE DA LIGE VÆRE DATTEREN SOM STARTEDE BAGPÅ DA HUN VAR 8 ÅR GAMMEL. HVIS LÆNGERE BAGSTEL OG NYE FORBEDREDE LASKER TIL FORGAFLEN TÆLLER, SÅH..... DER ER MEGET LANGE RISERS PÅ.
Ekstraudstyr:
Lidt reservedele.
Bemærkninger:
DET ER DYRT AT BYGGE SÅDAN NOGET LEGETØJ. PÅ BILLEDERNE KAN MAN SE AT DER LØBENDE BLIVER ÆNDRET PÅ SAGERNE. SIDSTE ÆNDRING BESTOD AF HONDA FORHJUL MED TROMLE OG NYE LASKER I RUSTFRIT STÅL TIL FORGAFLEN. .
Bemærkninger:
Cyklen er købt og indregistreret 30.marts 1954, af en servicemontør i Hørsholm, den kørte med sidevogn og blev brugt til transport af reservedele. Den blev solgt videre 14.maj 1956 til en chauffør i Vanløse og i den forbindelse fritaget for afgift i henhold til lov nr.25 af 31.januar 1946, stemplet af inspektoratet for tobaksbeskatning.. jowjow Herefter ved jeg ikke hvad der er hent den, indtil for få år siden hvor den blev købt af en i Jylland og renoveret. Sæson 2011: Nu med Vh´eren monteret, har lige rundet de første 1000km uden nogen problemer, udover jeg fandt ud af den fik for lidt at leve af, så nu er nålen rykket et hak og er gået 3 numre op i dysse, nu kører jeg med en 270´er, nok på grund af mine hjemmegjorte og højtråbende udstødninger :) Indtil videre lever den helt op til mine forventninger , den kører bare godt sådan en VH,er. :) 28/10-12: Så sluttede den sæson af med en sidste kold tur på 30km, så står den på vinterhi og skruearbejde på mekanikken.. 10/8-2013: Solgt
Annonce