{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Yamaha XS1100 '78 --> Or'nlig syg gaderæser!

4.278 visninger | Oprettet:

Dette bliver en jomfrurejse ud i det mc-mekaniske ocean. Jeg har aldrig for alvor skruet i motorer, men købte Yamahaen med det selvsamme formål i tankerne. Jeg har været ved at give op mange gange inden jeg kom igang. Bare det at kigge på den store gamle beskidte motor gav mig mindreværdskomplekser, og missionen syntes håbløs fra start.
Whatever, nu er jeg gået igang, og vil prøve at opdatere dette album med billeder og tekst fra forløbet. Målet har jeg hele tiden haft et billede af, men nu har jeg endda fundet en video på Youtube som ligger meget tæt op ad det jeg har forestillet mig: http://youtu.be/Jb30t_Q4HBw
Jeg håber at du har lyst til at følge med og kommentere undervejs. Gode råd er velkomne, og jeg kan endda bære at blive kaldt en idiot hvis jeg kvajer mig, bare du lover at være konstruktiv omkring det ;)

Udengaard
Mand | 47 år | Oprettet: 23. feb 2007


Kommentér på:
Yamaha XS1100 '78 --> Or'nlig syg gaderæser!
  •   20. mar 2015 Glæder jeg mig til smiley

  •   20. mar 2015 Skal nok få taget lidt flere billeder smiley

  •   19. mar 2015 Lyder godt, hvad med lidt billeder ?


  •   19. mar 2015 Iøvrigt er CDI boksen blevet monteret bag højre sideskjold hvor der nu er god plads grundet det nye ledningsnet smiley

  •   19. mar 2015 Så er der igen sket lidt nyt henover vinteren. Jeg har ikke nogen billeder fra processen, for må erkende at jeg tyede til professionel hjælp denne gang. En ting jeg selv har gjort er dog at wrappe udstødningen. Ikke det mest komplicerede arbejde, men alligevel ikke noget der klares med den ene hånd på ryggen. Derudover er der nu trukket komplet nyt ledningsnet, monteret clubman styr, begge kontakthuse er afmonteret og erstattet med én knap i hver side til hhv. horn og elstart, nye Biltwell håndtag, stor rund 7,5" forlygte med kort/lang/positions switch monteret på lygtehuset samt et lille speedometer. Alt sammen takket være jordens flinkeste fyr, Lars fra Bolt & Volt på Amager.
    Jeg synes det har gjort en kæmpe forskel for fronten, der så meget klodset ud med de originale instrumenter og forlygte. Til gengæld har det kostet en smule på komforten, men det kan jeg leve med.
    Af kommende projekter jeg går og sysler med i hovedet er Raask fodhvilersæt, sænkning af forgaffel, ny bremsemaster og mindre bremse- og koblingsgreb og ny Supertrapp udstødning.
    Mekanisk fejler den intet og den kører fint, men en synkronisering af karburatorerne vil nok alligevel være en god ide. Når der kommer ny udstødning på kan det være jeg skal have den dyset om og justeret helt ind.


  •   24. nov 2014 Helt sikkert smiley

  •   23. nov 2014 Den var fin som standard

  •   25. aug 2014 Tjah, sommeren er blevet brugt på at køre fremfor at skrue, så den er ikke helt færdig endnu. Der skal nok komme nye billeder når det bliver skruevejr igen smiley

  •   24. aug 2014 Hvad så Udengaard, er den ved at være klar ? smiley

  •   4. jun 2014 Ja, det er ikke optimalt. Jeg grubler stadig over en permanent løsning smiley

  •   4. jun 2014 Den er blevet flot, men du skal passe på din CDI boks - den sidder ret udsat der smiley


  •   16. maj 2014 Så er der sket lidt igen smiley Nu mangler jeg bare at få wrappet udstødningen, nye dyser og synkronisering, olieskift og bremsetjek. Har kørt et par småture, og den knalder lidt ved nedgasning, hvilket kunne tyde på mager blanding. Den kører og trækker ellers fint, og sidst jeg trillede en tur var det som om den ikke gjorde det. Under alle omstændigheder vil en tur på rullefelt eller en anden test af en art nok gøre mig lidt klogere.

  •   8. mar 2014 Tak Olav smiley Beslag til karburatorerne er på to-do-listen, men det næste bliver at få svejset bagenden og lavet et sæde, så jeg i det mindste kan komme ud og køre igen smiley

  •   7. mar 2014 For resten husk at lave et beslag til at holde karburatorerne, gummiet kan ikke holde til vægten. Indtil videre bruger jeg patentbånd. smiley

  •   7. mar 2014 Det ser sgu godt ud. Kan især lide tanken.

    Er selv i gang med at bygge min om i nogenlunde samme stil, men min bliver ikke nær så fin. Nærmere en budget-caferacer. smiley

    Glæder mig sgu til at min forsikring træder i kraft d. 15. marts, så skal den XS ud og strække ben. smiley


  •   12. feb 2014 Erfaringer indtil videre med sodablæsning: Duer ikke til at fjerne flere laklag på f.eks. en gammel tank. Er skidegodt til at fjerne snavs og tynde lakeringer. Med det udstyr som jeg har til rådighed, vil jeg nok primært bruge det til rensning af diverse ting, hvis jeg synes det er for besværligt på den gammeldags facon smiley Har brugt det til at give mine karburatorer en omgang, og til at fjerne skidt og olierester fra bl.a. tankdæksel, benzinhaner m.m.. Prøvede at fjerne lakken fra min tank, men laget var for tykt, og jeg skulle bruge alt for meget soda. Kan forestille mig at hvis man f.eks. fjerner størstedelen med Nitro Mors, så er sodablæsning godt til at fjerne de sidste rester nemt og hurtigt. Men det duer ikke alene. Jeg købte en sandblæsningspistol i Harald Nyborg til omkring 200 kroner og den fungerer egentlig fint nok, men et professionelt anlæg er nok nødvendigt, hvis man virkelig vil bruge det til noget. Tanken er nu afleveret til sodablasting.dk, de tager ca. en plov for sådan en opgave.

  •   11. feb 2014 Hvilken sodablæser har du brugt?

  •   19. jan 2014 når du kommer i gang med at soda blæse vi jeg da gerne se et foto og høre om dine erfaringer med det , overvejede at blæse med salt da det også opløses men er lidt grovere en soda / bagepulver

  •   19. jan 2014 Jeps, det gør de, og de bliver justeret ved lejlighed. Men jeg overvejer at få omdysset og justeret dem på et senere tidspunkt alligevel.

  •   19. jan 2014 angående justering af dine svømmer mener jeg at målene står oplyst i din værkstedshåndbog og så kan du jo lige så godt justere dem efter det smiley


  •   16. jan 2014 Det håber jeg dælme også smiley Senest maj ihvertfald smiley

  •   16. jan 2014 jeg kigger nok over og ser hvordan det går,håber du når at blive køre klar til marts.

  •   15. jan 2014 Det bliver outstanding. Selv gjort er velgjort og så er det fed tidfordriv istedet for at side og se kongerne af jeg ved ikke hvad. Husk et selfie hvor du ligger i dyngen af fjernede dele. smiley

    Er selv igang med min Kawasaki VN800 som skal bobbes lidt mere. Har taget motoren helt af og stellet stør klar til pulverlak.

    Jeg følger sgu med. smiley


  •   15. jan 2014 Det ser godt ud Emil smiley Jeg tror ikke selv jeg skal omdysse, men man ved aldrig. Umiddelbart tror jeg at jeg får en fagmand til at gøre arbejdet. Det varer heldigvis lidt inden jeg skal tage den beslutning smiley Den her slags ting har det jo med at gribe om sig, og jeg er først lige gået igang, så mine umiddelbare planer kan nå at ændre sig mange gange inden jeg er færdig. Det er altid noget du er foran, så ved jeg da hvem jeg skal spørge smiley

  •   15. jan 2014 Fedt Projekt!
    Kigger lidt med. Jeg er i samme båd. Skal du selv omdysse kaburatorerne når der kommer podfiltre på? Jeg aldrig rørt en motor før men er også i gang med mit første cafeprojekt. Har selv lavet en blog, så alle begyndere kan få glæde af alle mine fejl og ovevejelser. Synes der mangler en del på nettet, da det er som om at erfarne byggere springer alt det de anser som basalt over. Jeg synes ofte at det er alle disse ting man som begynder har allermest brug for at vide.
    Vh Emil
    www.emilscaferacer.blogspot.dk


Annonce