Launch CNC602a
3.114 visninger
|
Oprettet:
Så kom min indsprøjtnings tester / renser / flowbænk
Det har længe være et problem, at teste dyser til indsprøjtningsmotore. Så jeg købte en Launch CNC602a, som forhåblig kan klare problemerene.
Til at teste flow, har det fuld justerbar puls, omdregnings og tryk. Flowtest kan eks laves ved 1000 Rpm, pulstid 10 Msek og 2.5 bar.
Der er parametere:
pukstider fra 0-25 Msek
Rpm 0-9999
Tryk 0-10 Bar
Test over X sek (0-600)
Der kan også test flow med åbning hele tide. Eks 2.5 bar, 200 sek (alt fuld justerbar)
Autotest der starte fra tomgang med kort pulstid, hvor den selv stiger i Rpm / pulstid.
Der er et tilhørende ultralydsbad, til rensning af dyser. Hvor dyserne står åben i 60 sek, efterfuld af 20 sek med puls. For at løsne alt skidt i dysen.
Man kan så derefter bagskylde dyserne, så man er sikker på alt skidt kommer ud.
Alfa Omega for en optimal motor karakteristike er et korekt balndingsforhold mellem luft og benzin.
Der er mange parametere, motorstyringen bruger til at udregne, hvor meget brændstof der skal til. Men en ting har alle, motorstyringer problemer med, at tage forbehold imod. FEJL I HARDWARET !!
Test af indsprøjtningsdyser:
#1 Flow test / sprøjte mønster
15 Sek med fuld åben Standart testryk 1.8 bar
30 Sek med fuld åben Standart testryk 1.8 bar
15 Sek med fuld åben testryk valgfri 0-9 bar
30 Sek med fuld åben testryk valgfri 0-9 bar
Sprøjte mønster kontroleres
#2 Ultraldsrensning
600 Sek med skiftevis åben / lukket
28 MHz / 100W
Bagskyldning ved 6 bar for total udrensning
#4 Flow test / sprøjte mønster
Tæthedstest (Lukket / 3 bar / 60 sek)
15 Sek med fuld åben Standart testryk 1.8 bar
30 Sek med fuld åben Standart testryk 1.8 bar
15 Sek med fuld åben testryk valgfri 0-9 bar
30 Sek med fuld åben testryk valgfri 0-9 bar
Sprøjte mønster kontroleres
Minumum åbningstid ved 1 bar / 1500 Rpm / Pulstid 10 MSek
Max tryk arbejdstryk
#5 Autotest "A"
Standart 2.2 bar
650 Rpm / Pulstid 3 Msek / 2000 cyklus
4500 Rpm / Pulstid 5 Msek / 1700 cyklus
6000 Rpm / Pulstid 3 Msek / 2500 cyklus
#6 Autotest "B"
Standart 2.2 bar / Custom tryk 1-6 bar
accelereraccelerer 650-6000 Rpm / 50 Rpm step
6000-650 Rpm / 50 Rpm step
3 cyklus
Det har længe være et problem, at teste dyser til indsprøjtningsmotore. Så jeg købte en Launch CNC602a, som forhåblig kan klare problemerene.
Til at teste flow, har det fuld justerbar puls, omdregnings og tryk. Flowtest kan eks laves ved 1000 Rpm, pulstid 10 Msek og 2.5 bar.
Der er parametere:
pukstider fra 0-25 Msek
Rpm 0-9999
Tryk 0-10 Bar
Test over X sek (0-600)
Der kan også test flow med åbning hele tide. Eks 2.5 bar, 200 sek (alt fuld justerbar)
Autotest der starte fra tomgang med kort pulstid, hvor den selv stiger i Rpm / pulstid.
Der er et tilhørende ultralydsbad, til rensning af dyser. Hvor dyserne står åben i 60 sek, efterfuld af 20 sek med puls. For at løsne alt skidt i dysen.
Man kan så derefter bagskylde dyserne, så man er sikker på alt skidt kommer ud.
Alfa Omega for en optimal motor karakteristike er et korekt balndingsforhold mellem luft og benzin.
Der er mange parametere, motorstyringen bruger til at udregne, hvor meget brændstof der skal til. Men en ting har alle, motorstyringer problemer med, at tage forbehold imod. FEJL I HARDWARET !!
Test af indsprøjtningsdyser:
#1 Flow test / sprøjte mønster
15 Sek med fuld åben Standart testryk 1.8 bar
30 Sek med fuld åben Standart testryk 1.8 bar
15 Sek med fuld åben testryk valgfri 0-9 bar
30 Sek med fuld åben testryk valgfri 0-9 bar
Sprøjte mønster kontroleres
#2 Ultraldsrensning
600 Sek med skiftevis åben / lukket
28 MHz / 100W
Bagskyldning ved 6 bar for total udrensning
#4 Flow test / sprøjte mønster
Tæthedstest (Lukket / 3 bar / 60 sek)
15 Sek med fuld åben Standart testryk 1.8 bar
30 Sek med fuld åben Standart testryk 1.8 bar
15 Sek med fuld åben testryk valgfri 0-9 bar
30 Sek med fuld åben testryk valgfri 0-9 bar
Sprøjte mønster kontroleres
Minumum åbningstid ved 1 bar / 1500 Rpm / Pulstid 10 MSek
Max tryk arbejdstryk
#5 Autotest "A"
Standart 2.2 bar
650 Rpm / Pulstid 3 Msek / 2000 cyklus
4500 Rpm / Pulstid 5 Msek / 1700 cyklus
6000 Rpm / Pulstid 3 Msek / 2500 cyklus
#6 Autotest "B"
Standart 2.2 bar / Custom tryk 1-6 bar
accelereraccelerer 650-6000 Rpm / 50 Rpm step
6000-650 Rpm / 50 Rpm step
3 cyklus
Launch CNC602a
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
jan 2004
Følger: 50 Følgere: 53 MC-er: 13 Emner: 277 Svar: 965
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
http://vps316.vpswin.dk/Video/PerTierp.wmv
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jo mc dyser passer lige i, eller må den lokale Alu-smitter-mand, sku bare lave nogle flere adaptore. Hvis der kommer dyser, jeg ikke kan få sat der i.
Per KumTosse
Jeg er ved at teste noget til dig..... 4 x 2" kuglehaner
Mon ikke de kan give nok
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
det er en af grundene til at man kan føde dem enkelvis ud over køling
giver det mening ?
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
- 10-15 % på et stempel i ca 7 sek koster en ny motor
Men min Turbo Busa bruger ca 1,5 på 7 sek
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Jeps Per, der ser temlig godt ud.. Får en Volvo V8 ind i næste uge, den er jeg lidt spændt på.
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
Tænkte også det så lidt voldsomt ud hvis den simulerede benzinindtaget, så ville det gå rimelig hurtigt med at få tømt tanken.
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
Det kan måske klares i ultralydsbade eller skal man til at finde en ny dyse.
Eks 3 af dem i overstående eks give 100% og den sidste giver 95% af hvad den ande gør. Det kan jeg så justre i motorstyringen, men det kræver jo bare med ved hvad flower er.
Flowbænken kan som sådan IKKE, efterlige hvad der i virklighede sker. Den kan der imod fortæller mig, hvad der evn er af fejl i dyserne.
En ande vigtig ting er, man kan se hvordan dyserne sprøjter. Er der meget skidt i en dyser, vil de påvirke forstøvningen. Flow og forstøvning SKAL være ENS eller virker lortet sku ikke
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
sep 2007
Følger: 5 Følgere: 6 MC-er: 2 Emner: 72 Svar: 1.407
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
skulle lige til at skrive du manglede lige noget ultralyd
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.001
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606
jun 2009
Følger: 44 Følgere: 54 MC-er: 2 Emner: 351 Svar: 2.606