{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
630 visninger | Oprettet:

Danilofix
Danilofix
Tilmeldt:
21. apr 2018
MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 12

Hjælp til fejlfinding på min søns PGO scooter {{forumTopicSubject}}

Hej folkens

Jeg tænker der er flere kloge hoveder her, end på scootergalleri, så håber det er ok.

Min søns scooter (købt som projekt) har et problem med generelt manglende trækkraft, som i at knægten kan løbe hurtigere end scooteren kører.

Den starter nemt og går også fint i tomgang og lyder sund. Karburator er renset, jeg har gået dyserne igennem og det hele er blevet renset og blæst igennem. Luftskruen er justeret til grundindstillingen 1,5 omgange ud. CDI er testet på en anden scooter og her virkede den helt fint. Der er lavet en ekstra stelforbindelse fra studs -> stel.

Cylinder er original PGO. Udstødning er uoriginal og ubegrænset. Skiven er fjernet i variatoren ligesom begrænsningen i luftfilteret er fjernet.

Der er lavet kompressionstest på den (10,8 bar). Jeg har skiftet en simmering ved stator, da den var lidt utæt. Der er monteret en ny membran.

Stator udmålt:
Pickup: 101 Ohm
Ledning lys: 0,72 Ohm
Ledning tænding: 0.64 Ohm
Rød/sort ledning (pickup?): 491 Ohm

Gnisten er gul og vil nok kalde den lidt til den svage side.

Forskellige tændspoler/hætter/tændrør er afprøvet.

Den kører pt med dyse #72 som er standard. Går jeg højere, så synes jeg den kører dårligere og 4-takter. Men med tanke på at den er ubegrænset, så burde den nok have en dyse #76 - 78.

Jeg synes efterhånden jeg har været omkring alt det jeg ved, så håber der er nogle kloge hovedet her der kan hjælpe.

På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til fejlfinding på min søns PGO scooter
  • Rene' S
    Rene' S Tilmeldt:
    jun 2020

    Svar: 15
    #1   4. maj Har du prøvet uden udstødning, den kan være sodet helt til og ikke lukke nok ud og det vil holde den meget tilbage

  • Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

    MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #2   4. maj Jeg har overvejet udstødningen, men har dog ikke testet hvor den er pillet af. Vil motoren kunne "4-takte" pga. en tilstoppet udstødning?

  • #3   5. maj Udstødningen kan sagtens være stoppet og det giver det symptom du har der.
    Har også fixet en med samme fejl en anden gang, der sad sådan en farverig skod-kobling på fra Malossi eller Stage6, købt af knægten i dyre domme.
    Satte den originale på og den kørte igen. (Det var på en Gilera Stalker)

    Udover det er en uoriginal udstødning til tun ikke det mest optimale når den ellers er standard. Modtrykket som er vigtigt på en 2 takt passer ikke ordentligt til motorens opsætning


  • #4   5. maj Jeg ville prøve at køre uden luftfilter, for at se om det er stoppet til.

  • Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

    MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #5   6. maj Luftfilteret er kontrolleret og har også prøvet uden filter og kun med filterkasse uden selve filteret i. Udstødningen er et godt bud som jeg vil prøve.

  • #6   6. maj Byg den tilbage til standart (Lovlig stand) og start forfra.

  • #7   6. maj Tjek ind i FB gruppen: MC reperation, skift af sliddele. Osse Ok med et scooteropslag.

  • #8   8. maj HUSK TRYYK OVER STEMPEL ,SAMT UNDERTRYK UNDER STEMPEL . STARTT MED UDSTØDNING , MÅSKE STOPPET I CYLINDER ELLER POTTE . DER SKAL OGSÅ VÆRE DET RIGTIGE TRYK GG . DIN GNIST SKAL ALTID VÆRE BLÅ !!!!!!! PRØV KUN TÆND LEDNING OG SE OM DU KAN FÅ EN LANG BLÅ GNIST 1- 2 CM FRA STEL . smiley

  • #9   12. maj Prøv og se om det er varkum slangen

  • #10   12. maj HAR DU KONTROLERET STEMPEL OG KOBLING ? HAR OFTE SET TUNING STEMPLER ER FOR KORT ! smiley

  • #11   12. maj PS. DET ER DA EN STOR FEJL , HVIS DEN KUN KØRER 10 15 KM I TIMEN . smiley

  • Danilofix
    Danilofix Tilmeldt:
    apr 2018

    MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 12
    #12   13. maj Cylinder er tjekket og alt ok her. Knægten prøvede at pille udstødningen af og voila. Nu var der pludselig gang i den. Jeg må sige, at jeg var lidt overrasket over at en udstødning som ikke ser frygtelig gammel ud, kan være så sovset til. Jeg vil prøve at give den en rens med kaustisk soda og vand.

  • #13   13. maj Du skal bare hælde benzin i og sætte i til det sådan renset jeg min udstødning da jeg var 16 år og kørte yamaha 4 gear

  • #14   13. maj Det er ikke så ligetil og jeg tror ikke en rens kan gøre det. De udstødninger vi kender fra 70erne på Yamaha og Puch Maxi osv er slet ikke det samme som sådan en scooterudstødning.

    Den er sikkert faldet sammen indeni, har prøvet det med et der kun var 5 uger gammelt og fik selfølgelig et nyt.
    Har du prøvet og vende det på hovedet og tilbage igen om du har em fornemmelse af der er noget løst indeni eller det rasler??


Kommentér på:
Hjælp til fejlfinding på min søns PGO scooter

Annonce