{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Actioncam billig udgave?
  • #1   20. mar 2016 I bund og grund har det vel noget med opløsning og fps. Men som udgangspunkt får man vel også hvad man betaler for..

• #2   20. mar 2016 Den med pris og kvalitet hænger ikk sammen når man køber hjem fra Kina smiley

Men der et på højde med gopro 2 til 300 400 kan bare ikke huske navnet og er på tfl så kan ikk lige undersøge smiley

• #3   20. mar 2016 bare pas på du ikke får fat i en fake med en billig kopi chip, når du køber.
    Vil langt hellere købe et brugt gopro som har en meget dyr fin chip deraf prisen, end et skod kina kamera der holder i 2 mdr, og dør når regnen kommer.

• #7   20. mar 2016 SJ4000 det er det jeg bruger det virker sku godt smiley

• #8   20. mar 2016 Nu har jeg bestilt et SJ7000 til 376 inkl fragt smiley

• #10   20. mar 2016 Elias G: Det gør jeg såmænd heller ikke. Men hvis det ikke er noget jeg kommer til at bruge ret meget så vil jeg sgu være træt af at spendere 1500-2500 på noget der bare ligger i en skuffe. Min tanke er at have noget i tilfælde af uheld eller sjove episoder.

• #11   20. mar 2016 Det her er mit sj4000 smiley har os sat et foran nu smiley

http://youtu.be/gOsPngE_ftM

• #12   20. mar 2016 Henrich
    Husk skriv til sælgeren han skal deklare den 11$ for at undgå moms og post dk gebyr.

Sj7000 er nok bare en nyere udgave af sj4000

Opdatering, det er tilfældet. Citeret fra aliexpress

2015 new arrival action camera High quality SJ7000 wifi is a camera use NTK96650 chip and AR0330 sensor,

it use better lens than SJ4000.

The SJ7000 wifi use 6G lens, support 170 degree view angel.

2.0 inch LED screen and new audio offer you Extreme sports feeling

• #13   20. mar 2016 Kim J: Det ser da vist ud til at være langt mere end rigeligt til mit behov smiley
    Så ved jeg ikke lige hvad forskellen på SJ4000 og SJ7000 er. Men skal da se om jeg ikke lige kan få lagt en video på youtube og en anmeldelse herind når jeg engang har modtaget det. 6/4-2/5 der er vist lavet en helgardering med det estimat på leveringen smiley

• #14   20. mar 2016 Se min besked der står forskellen smiley

• #15   20. mar 2016 Tak Marcus smiley

• #16   20. mar 2016 Køb den store model Denver ACT-8030W - det er et ganske udmærket kamera til omkring 800 kr.

• #17   20. mar 2016 Ja det er satme godt må man sige haha smiley

• #20   20. mar 2016 jeg bruger også sj4000, det fungerer fint smiley

• #21   20. mar 2016 Hmm.. smiley
    Kamera.. Eins mal mehr.. (Igen smiley )
    Har et Contour roam 2 HD - (til en tudse)der er super nemt at anvende (enhånds betjent) jeg stort set altid kører med på hjelmen.. Det er meget diskret og opløsningen er ok til man kan aflæse en nummerplade på et par hundree m afstand.. Holder til regn og slud hele året.. Virker bare, hvidbalancen er perfekt så optagelsen bliver god selv i stearinlysets skær(Lyden er dog crap!)

Og en billig look alike gopro2 - Medion HD action cam ( til 800 i ALDI, ligner det sj7000 der linkes til af de andre) i acryl kasse osv.. Godt billede men med meeget farve (græsset er mere grønt end i Irland smiley ) ok lyd selv på motorvejen.. Men klodset at håndtere.. Ok at WiFi betjene via telefonen (på styret) eller et særligt armbånd til dykning??
    Bruger det kun på lang tour, og fedeste optagelse er via kig huller i topcasen enten til siden ud over bjerglandskaberne eller bagud.. Hvor snirklede alpeveje bliver ret dynamiske at se på.. smiley

Der må snart komme nogle nye billig kamera med samme opløsning som sidste nye gopro knald - mit behov er ikke til superHD.. Syns stadig det andet er super fint.. Og venner og bekendte er stadig imponerede over alm. HD kvalitet skudt op på et tv.. Selvom de er 3 og 2 år gamle.. smiley

De fåes rundt omkring på nettet for en bøjet femøre..!
    Så'rn cirka.. smiley
    smiley

• #22   20. mar 2016 Johan jeg var i thansen her den anden dag der havde du alt muligt andet end en helt normal ventilhætte hehe smiley så ja det ville da være rart med sådan 2 hehe

• #23   20. mar 2016 kim j må jeg ikke have lov at sige at din kværn lyder vanvittig fed smiley

men ellers så er der jo også kameraer fra sony og de følger altså godt med gopro, jeg købte en hdr as-15 dengang gopro 3 black lige var kommet og havde set mange test og jeg syntes sonyen var noget bedre angående lyd og billede og så kostede den kun det halve

• #24   20. mar 2016 Det kan du tro du må smiley og mange tak hehe smiley

• #25   20. mar 2016 Synes de billigere kameraer er spild af tid og penge langt hen ad vejen.
    Pas på med sj4000 7000 osv.
    Sjcam lavede en sj4000 og en med wifi der brugte den der gode chip og sensor og som i øvrigt hang sammen.
    De koster dags dato knap 600kr inden for eu inkl fragt.
    Det meste andet er noget bras.

1080p betyder ingenting.
    Det er som at sælge en bil på hvor mange kg den vejer.

Mit indtryk er st hvis man køber et billigt kamera så man kan have det liggende i skuffen uden at ærgre sig over pengene, så ender det oftest der. I skuffen.

Jeg købte et brugt hero4 black for over lidt ot år siden til 2900.
    Sætter jeg det på dba idag kan jeg få 2500 for det.

Man kan godt få kameraer der virker nogenlunde til 6-900kr i danmark/eu.
    Måske 3-400kr fra kina hvis man kan få dem til at sende det som gave eller lign.

Men så er der absolut ingen kære mor når kameraet bugger og man skal bruge det næste måned. Service er formentlig på et lavpunkt.

Jeg havde problemer med mit hero4. Det havde simpelthen en konstruktionsfejl der gav problemer lige pludselig. Der var jeg glad for kvittering.

Men det var super irriterende at stå den første måned af sæsonen uden kamera.

Det sker altså for alle producenter åbenbart. Især de billige plagiater tænker jeg

Jeg er ude i at prøve et sony nu fordi de filmer så pænt i mørke.
    Men fuck det er træls at montere.

Og tilbehør er for dyrt, der er for lidt og def er for meget lens flare på grund af beskytrelseshusets design.

Det er sony så det kan heldigvis sælges igen istedet for at ligge og fylde i skuffen.

Det denver til 800kr ca er et godt bud på et entry level 1080/60 kamera.
    De bliver svære at sælge igen men de kan bruges.
    Er lidt klodset og tungt.

Lukkemekanismen på beskyttelseshuset er 3 generarioner gammel og af den type der er ren plast og knækker når det er varmt eller koldt og den binder.
    De kan vist laves med acetone men kun hvis man får et knæk det rigtige sted.

Ellers ender det nok i skuffen fordi man ikke kan få en beskyttende linse til de s linse. Den er lidt anderledes end gopro. Rager ikke ret meget ud fra kameraets "krop"
    Det passer heller ikke i et gopro housing så den går heller ikke. Det er noget større end et hero3/4.
    Måske det passer i et hero2 case. Anyway...... den tid den sorg.

Den der køber dyrt græder først.
    Den der køber billigt græder mest smiley måske

• #26   21. mar 2016 Ja vælger man 1000p bliver billedet kæmpe stort smiley

• #27   21. mar 2016 Det er nemlig rigtigt, om det er 1080 full hd siger intet.

Linsen og processoren der sidder i kameraet det er det afgørende! Det afgøre hvordan kameraet håndtere direkte sol, mørke osv.

Jeg køre med et dashcam i bilen, det købte jeg for 380kr, og det virker fint til formålet. men håndtager langt fra lys ligeså godt som mit gopro.

• #28   21. mar 2016 Jeg har købt det her i Harald Nyborg,
    DENVER ACTION CAMERA ACT-8030W Best.nr. 11170, har testet det i bilen til og fra arbejde, og synes kvaliteten er rigtig god til pengene, ikke noget med flimmer i kanterne mm.

• #29   21. mar 2016 Der er et væld af sony hdr az1 på dba.
    De fleste ubrugte.
    Prisen fra ny var faldet til 1100 kr i januar.
    Jeg købte et i uåbnet emballage uden kvittering for 700kr i februar.
    Nu skulle de kunne fås for 5-600 eftersom sony hdr as50 er udkommet med en startpris på 1800 kr

Det er en god pendant til harald skralds denver.

Som et sekundært kamera der ikke skal kunne go anywhere film anything hurtigt nemt og pænt.

Jeg er dog ved at være træt af at fiddle med kameraer. Tror jeg ender med at sælge det az1 igen og få mig et brugt 3+black til de 1500kr de ca er værd nu med rygter om hero5 advertisering.

Jeg bruger dem vitterlig heller ikke sådan for at bruge dem for sjov. De skal virke. Godt nok. Hele tiden.

Hvis det er til for sjov er hero2 præstationer tilstrækkeligt.
    Men vil tilråde hero3 præstationer.
    Og kan personligt kun råde til at betale for at slippe for de quirks man oplever med denver/wannabe sjcam/ gopro white editions og lignende sidste årtis teknologi med bugs og bottlenecks udover hvad man kan kompensere for.

Dashcams bør kunne fås til vel under halvdelen af et sony hdr as50.
    Men det har jeg ikke rigtig indsigt i det marked. Har ikke haft bil de senesre år. Men har besluttet mig for jeg vil have minimum 1080/60 ud af forruden og 1080/30 bagud. Fast monteret pænt tilsluttet ledningsnettet og gemt væk når det er.
    Skulle kunne gøres for omkring 1500 inkl sd kort til vinter håber jeg lidt

• #31   21. mar 2016 Hvordan er det nu
    Filmer as30 1080/60 med lyd?
    Az1 er selvfølgelig væsentligt mindre og vejer det halve. Til gengæld vibrerer det mere.
    Forskellen for øjnene er minimal i den test. Men anvendelsen af de 3 kameraer er meget forskellig vil jeg mene.

Az1 har ikke en indgang til ekstern mikrofon.
    Det er også værd at nævne for nogen.

Og man kan KUN ændre indstillinger på az1 via WIFI appen.
    Lille detalje også.. betyder en del i felten... taler af erfaring.

As50 er det første sony man faktisk kan høre lydene fra.
    Når mna har hjelm på og det er i protective housing.

Mit az1 kan bare ikke høres. Det er piß irriterende smiley

• #32   21. mar 2016 Tjek den her video

Han laver en alvorlig comparison. I stedet for de der halfassed hygge edits smiley

https://youtu.be/jbdGNUkPGJA

• #33   21. mar 2016 http://www.techmoan.com/blog/category/action-cameras
    ham her laver også anmeldelser og tester flere af dem mod hinanden smiley

• #35   21. mar 2016 Det er selvfølgelig lidt fra de 4 - 700 kr der her bliver talt om, men nogen der har prøvet drift ghost.. Syntes deres design er alt for lækkert at se på...

• #36   21. mar 2016 #31 Vil lige sige jeg har az1 og det vibrer overhovedet ikke. Sikker på dit er korrekt monteret?

• #37   21. mar 2016 Er der nogle kameraer - billige såvel som dyre - der optager lyden så det ikke lyder som et strygejern, der har optaget det? Det er helt ufatteligt så meget støj der kan være.

• #38   21. mar 2016 Søren, af erfaring kan jeg kun snakke om sj4000. der er meget støj.

men mon ikke man er nødt til at have en ekstern mikrofon for at få ordentlig lyd?

• #39   21. mar 2016 Det var også min tanke. Selve billederne ser fine ud, også på de billige, men lyden er godt nok skrattende.

• #41   21. mar 2016 jeg havde også læst at skum rundt om mikrofonen kan gøre en verden til forskel smiley

• #42   21. mar 2016 Lyden er overraksende god på mit hero4 black.

Der er 2 mikrofoner placerer forskelligt på kameraet, som den balancerer mellem afhængig af situationen.

Det formår at opfange ting jeg siger gennem hjelm og vandtæt housing selv om vindstøjen ellers dominerer over min meget støjsvage motor.

Det er dog som hovedregel sådan at et actioncam ikke kan optage god lyd.
    Man kan simpelthen ikke stødabsorbere og gøre en mic vandtæt, så placere den i vinden og forvente noget rigtig.

Det giver også fint mening at man ikke får lyden med når man optager 720/120 på de ældre sony.
    Man optager næppe 720/120 i situationer hvor man også vil have lyden.

Det kan være fristende for mig at filme 1080/120 når der ellers er lyst nok udenfor og jeg ved at risikoen for close calls er relativt høj (har travlt og det er myldretid)
    Men hero4 filmer bare ikke pænt nok 1080/120.
    Jeg vil ikke give afkald på skarpheden for at få 0.25x playbackspeed.
    Og til alt under 80 kmt synes jeg 60fps fungerer tilfredsstillende.

• #44   21. mar 2016 så blev jeg det klogere. har ikke selv en ekstern mikrofon, havde bare læst det et sted smiley

• #46   21. mar 2016 #36
    Jeg har haft det monteret på styret 2 steder og på kåber 2 steder og på bagsædet.
    Og så på hjelmen 2 steder.

Når det er monteret samme sted som goproet og faktisk med et laverer tyngdepunkt så det burde vibrere mindre, vibrerer billeder lidt mere.

Ved bestemte vibrationer opstår der resonnans.

Den resonnans er ekstra udtalt når kameraet sidder i det medfølgende mount, hvor halvdelen af kameraet er balanceret frem og ud over mountet.

Jeg har en ide om det skyldes lukkemekanismen.
    Det er som om der er lidt stor tolerance.
    I det hele taget er az1 mere flimsy ift ikke-discount sonyerne.
    Nu har jeg monteret kameraet et sted det ikke får anledning til at vibrere

Tror tyngden på de andre kameraer, og vægtfordelingen eftersom tripod hullet sidder lidt anderledes. Er årsagen til den lavere stabilitet

• #47   21. mar 2016 Jeg tror alvorligt ikke man finder et billigt kamera der optager (relativt) god eller bare acceptabel lyd.

Ud fra hvad jeg har hørt af detaljerede sammenligninger af sj5000 sj4000 hero3 hero3+ silver black white hero4black hero4 silver session sony as100 as200 x1000v az1 as30 for nylig også as50 osv osv osv.
    De færreste leverer noget der ligner noget.
    Husker kun sonys x1000v og hero4 silver/black som med reelt gode indbyggede mikrofon setups.

Næsten alt andet har været ubrugeligt
    Gopros black editions og sonys ikke-budget cams har gennem tiden været nogenlunde til at nøjes med..

Skal ikke overraske mig at nogen kan diske op med et one-of kamera der faktisk optager god lyd.
    Men tvivler på billedkvaliteten følger med ift. Prisen. Ift. Markedet d.d.

• #48   22. mar 2016 Og er man ovre i ekstern mikrofon, så har man automatisk frasorteret de helt billige?

• #49   22. mar 2016 Nemlig Søren

Hvis man vil bruge action cam på mc med brugbar effekt, er man 100% nød til at have en ekstern mikrofon tilsluttet, andet går bare ikke. Særligt på de nyeste gopros har de flyttet mikrofonen så der nu er endnu mere vindstøj.. smiley

• #50   22. mar 2016 Hero4 black/silver synes jeg alvorligt optager mange gange bedre lyd end hero3 black/silver
    Hero4 session er selvfølelig ikke med go mic.

Hvis man er interesseret i at optage lyd og dele oplevelsen af den lyd man optager (udover som "han sagde de her ord" eller som hjælpemiddel til at synkronksere flere videospor)

Så hedder det ekstern mikrofon.

Musik. Hyggesnak, motorlyd.
    Det bør man købe en mikrofon til at optage.

De fleste kameraer kan der sættes en ekstern mikrofon i.
    Men ikke alle.

Her de første år med kamera har lyden ikke været vigtig for mig.
    Jo altså jeg har absolut skulle have det. Og jeg har haft brug for det!!!

Så man kan høre der dyttes, gasses op, dokumenteres at folk faktisk siger noget der er ulovligt at sige o.lign.

Men nu er min motorlyd blevet mere interessant og jeg begynder at ville lave "stemningsfilm". Til det får jeg brug for clean fyldig lyd.

Så er spørgsmålet om jeg kan nøjes med en atr3350 et kompromis sted mellem mit stemmebånd og udstødningen.
    Eller om jeg skal have audio technikaen i goproet og så have en diktafon bagtill.
    Og hvilken diktafon smiley
    Decisions decisions

• #51   22. mar 2016 .

• #52   22. mar 2016 http://www.ebay.co.uk/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2050601.m570.l1313.TR2.TRC1.A0.H0.XZoom+H2n.TRS0&_nkw=Zoom+H2n&_sacat=0 Sådan en i inderlommen gir rigtig god lyd smiley Tjek evt. https://www.youtube.com/watch?v=NnNnWctXhf8
    Men 1000 kr er måske også mange penge at gi bare for at få god lyd til sine videoer.
    Det her setup kræver så at du selv smider lyden ind bagefter

• #53   22. mar 2016 Ud fra hvad jeg lige har læst mig til (her nu)
    Så kan man godt nøjes med en zoom h2
    En af de primære drawbacks ved en ældre h2 ift sådan en h2n. Er at batteri kapaciteten kun rækker til ca 3 timer.
    Køber man en brugt, og kører man i koldt vejr kan det godt kræve en powerbank til længere ture måske.

• #54   23. mar 2016 Ham her tester lidt af hvert ...
    https://www.youtube.com/channel/UC5I2hjZYiW9gZPVkvzM8_Cw

• #55   24. mar 2016 Bare husk han laver average anmeldelsef til "the average joe" som han siger.

Konklusionerne er ikke altid helt sobre og metoden er ikke skudsikker.

Det er ofte set at han undrer sig over slørede områder i videoen. Uden at forbinde det med hans stolt annoncerede villighed til at røre linsen med fingrene.. smiley

Men nu er det sjældent ret kvalitetsbevidste artikler han anmelder, så bare man tager hans videoer med et gran salt, så er de faktisk blandt de bedste reviews på youtube.
    Ikke at det siger det hele.. smiley
    Techmoan that is

• #56   24. mar 2016 Jeg har et Denver 8430. Det virker udmærket og tager fine billeder med god opløsning. Men der er dog en ulempe: Det kræver ret meget lys, dvs. solskin og stort set skyfri himmel. Glem alt om at bruge det i gråvejr. Det er ikke særlig lysfølsomt.
    Skal man bare filme en gang i mellem for sjov, er det fint, men skal det hele være lidt mere prof., vil jeg nok anbefale GoPro.

Kommentér på:
Actioncam billig udgave?

Annonce