{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.223 visninger | Oprettet:

Martin L
Martin L
Tilmeldt:
25. okt 2015
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 1

Suzuki savage 650 {{forumTopicSubject}}

jeg har ikke forstand på el. Har et problem med der er ikke forbindelse fra startknappe til starter.Den kan startes hvis jeg skubber den igang men når den står stille fx natten over vil den ikke igen. Ladede batteriet op i 12 timer igår


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki savage 650
  • #1   25. okt 2015 Og du er sikker på, at batteriet er i orden, og at der er strøm på?

    Hvis der er, så starter du med at give starteren direkte plus. Hvis der ikke sker noget, så er det den, der er problemet.
    Hvis starteren virker, så går du videre til startrelæet. Når du giver det plus og minus skal det slutte, og derved sende strøm til starteren. Hvis ikke, så er relæet færdigt.
    Hvis relæet virker, så tjek ledningerne til og fra relæet for brud, og mål om der er gennemgang fra relæets "stelpol" til stellet, når du trykker på startknappen. (normalt får relæet konstant plus på den ene pol, og så trigger du det ved at lave stelforbindelse til den anden pol, når du trykker på startknappen) smiley


  • #2   25. okt 2015 Nu ved jeg jo ikke, hvilken årgang, du kører - men jeg kan se, at du nok også har et par ekstra relæer og solenoider på cyklen, der kan være defekte. Her er lidt, du kan muntre dig med smiley
    www.cmelectronica.com.ar/wiring-diagram/imagenes/suzuki-ls650.jpg


  • Martin L
    Martin L Tilmeldt:
    okt 2015

    Følger: 3 Emner: 1 Svar: 1
    #3   25. okt 2015 tak Stig for ledningsnet:Der sker intet når jeg trykker på startknappen.Jeg ville da mene at relæet skulle klikke. Der var intet i vejen i går. Prøver og skubbe den igang,.Batteriet er ladet op

  • #4   25. okt 2015 Ja, hvis der er bare en lille smule strøm på, så skal relæet klikke. Prøv at give det støm direkte fra batteriet, så du er sikker på, om det overhovedet virker - hvis ellers diagrammet passer med din cykel, så er det jo bare den sort/gule ledning på relæet, der skal have plus, så det er jo ret ligetil smiley

  • #5   25. okt 2015 der sidder en kreds på en savage, der løfter ventilen -Udstødnings- o,8 sek ved start. Har du været uheldig at slå en gnist er denne kreds meget sart. Hvis kredsen er brændt kan den knallert intet, heller ikke klikke. mål om der kreds virker!!!

  • #6   25. okt 2015 Sådan en encylindret 650cc trækker meget store kræfter ved kompression og starte den uden "snøfter" går enkelt nok ikke, man kan ikke en gang løbe den i gang

  • #8   26. okt 2015 Som Steen også skriver, så tjek lige koblings kontakt OG støttefodskontakt... Den kan iøvrigt sagtens løbes igang uden at dekomprimere, Men det kræver goe ben og en makker til at skubbe, er du alene og langt hjemmefra kræver det RIGTIG gode ben og en lille bakke smiley

  • #10   26. okt 2015 Lars- jeg skal ikke sige hvad der er muligt for dig. Men min datter havde på et tidspunkt en firegears Savage. Den forsøgte jeg at løbe i gang ned ad en ret spejl bakke. Jeg sad på geden(100 kg) og alligevel blokerede baghjulet blot.

    Den krævede vist meget gode ben!


  • #11   26. okt 2015 4 gear, og godt igang i løb ned af bakke, når du er i fuld spurt hopper du op på cyklen i det samme du rammer sædet med røven slipper du koblingen så kan det sagtens lade sig gøre, det er teknikken jeg selv med mine små 70-75 kg kan løbe den igang med... Måske det var kondi kombineret med 100 kg. Der ikke virkede for godt for dig Knud ??

  • #13   26. okt 2015 Lars: Jeg tror nærmere at du har en femgears med kompressionsproblemer.

  • #14   26. okt 2015 Det er helt ok Knud smiley

Kommentér på:
Suzuki savage 650

Annonce