Motorcykel problematik. {{forumTopicSubject}}
Hej Alle.
Har for knapt en måned siden erhvervet mig en Kawasaki ZXR 400. Den havde hos sælger svært ved at holde sig i tomgang, men den kørte fint nok når den først kom igang. Tænker at en karburator rensning vil afhjælpe problemet, så sender den til en mekaniker. Han skiller den ad og renser den. Han testkøre den efterfølgende uden problemer. Jeg får sat prøveplader på og køre den til syn. Men på vejen derud, har den svært ved at accelerere, når der sættes i gang fra 1 gear. Det kan mærkes at den ikke trækker optimalt. Får den til mekaniker igen, som kan konstatere at den kun køre på 2 cylindre. Han tjekker hans tidligere arbejde og skifter to tændrør. Den køre så fint igen, i et kort stykke tid ca. 12 km. Men så står tændrørene af igen. Han står nu og kan ikke finde fejlen, og derfor ikke ved hvad det vil komme til at koste. Spørgsmålet er så om jeg kan trække handlen tilbage fra sælger, som han sagde. Den var velholdt og kørte perfekt ?
Håber der er nogle venlige sjæle, der kan rådgive mig lidt.
På forhånd tak.
mar 2010
Følger: 6 Følgere: 179 MC-er: 4 Emner: 139 Svar: 372
Håber du for en fornuftig snak med ham
Er han bruger herinde?
Johnni
dec 2005
Følger: 238 Følgere: 254 MC-er: 5 Emner: 509 Svar: 9.900
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
#2 Ja der er nok ikke andet for at få det fikset.
#3 Ja som du selv nævner, er den købt som beset. Det er også min holdning. Det er bare surt show at den går yderligere i stykker efter en meget kort tur. Har stort set ikke kørt på den.
#4 Mekanikeren er skam flink nok. Han undrede sig også da jeg ringede og sagde at den stadigvæk kørte suboptimalt. Men han kan så bare ikke finde den nye problematik. Det er derfor svært at sige hvor meget ekstra jeg skal smide oven i, det allerede betalte beløb.
#5 Jeg er udmærket klar over at det er en gammel motorcykel. Men jeg går ud fra at når sælger udspecificere en annonce tekst om at den køre og starter perfekt, og at den ingen mekaniske fejl har. Da jeg så kommer og ser på den, fortæller han at den aldrig har haft problemer med tomgangen, og han mener at der er fordi den har stået stille vinteren over. Han påstod så at den bare skulle køres til. Men jeg vælger at køre den til mekaniker og få karburator renset i en forhåbning om at den så efterfølgende vil kunne stå i tomgang og køre fint, som sælger gav klart udtryk for at den altid havde gjort. Og vil da give dig fuldkommen ret i at når pengene og papirer er ordnet, så er handlet afsluttet. Jeg er bare forvirret omkring de yderligere omkostninger, bliver det 5 tusinde, eller 15 tusinde. Det har en betydning for mig. Måske har jeg købt katten i sækken. Jeg opretter denne tråd med henblik på andre folks synsvinkel på den situation jeg står i. Og at folk herinde med erfaring måske havde bud eller erfaring med ligende motorproblematik.
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 275 MC-er: 5 Emner: 130 Svar: 4.957
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
Jamen jeg købte cyklen, hvor den sagtens kunne starte og køre. Den havde som tidligere nævnt bare svært ved at stå i tomgang. Mekanikeren har så skyllet og renset tanken. samt renset karburatoren. Han prøve kørte den uden problemer. Jeg henter den og køre hjem uden problemer (ca. 4 km) Den står så i garagen to dage. Jeg køre den så til syn, hvor den på vejen derud ikke vil trække og går ud nogle gange når jeg forsøger at sætte i gang, fra eksempelvis et lys kryds. da den er synes, køre jeg den over til MP motorcykler, som ligger lige ved siden af synshallen og får hjælp til at sætte den nye nr. plade på. Jeg forklare problematikken som jeg havde på vej der ud. De kan så konstatere at den kun køre på 2 til 3 cylindre. Jeg får den ud til den mekaniker som havde renset karburator. Han tjekker tingene efter og forsøger også med to nye tændrør. da han så igen prøvekøre den, køre den fint de første par km. men uheldigvis står tændrørene af igen.
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
jul 2005
Følger: 4 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 29 Svar: 1.001
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
aug 2012
Emner: 11 Svar: 278
Når man køber MC (første gang) og ikke har oceaner af penge at kaste i det så er der tre muligheder:
1) køb en MC type som er "uopslidelig" f.eks. GS500, CB 500, ER-5 etc.
2) vent til du har sparet lidt mere op (=spørg mor )
3) køb den MC du drømmer om men forvent at skulle kunne skrue det nødvendige selv !
Du har valgt punkt 3 og har været nødsaget til at købe dig til skrue-hjælp, og inden du får set dig om så har du måske 25-30.000 til at stå i en MC som slet ikke kan bære den pris (græde ikon her). For de samme penge kunne du have fået mange rigtig gode og lækre MC's.
aug 2012
Emner: 11 Svar: 278
Hvis du vælger at sætte max-pris på 15.000 kr. så kommer du desværre tit af med ca. det samme beløb inden MC'en er super køreklar.
Hvis du går en smule op i niveau - ca. 25.000 så er der pludselig oceaner af gode brugte MC's at vælge fra.
(ikke dermed sagt at alle MCs til salgspris 15.000 er noget gammelt lort - man kan sagtens være heldig at finde gode eksemplarer)
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
Men synes da jeg har fået nogle positive og konstruktive indslag fra brugere her på siden. Hvilket har rustet mig til at have andre forudsætninger og kriterier for køb af MC en anden gang måske.
Men nu får jeg hjælp en privat person, med mange års erfaring til at finde fejlen, og så må jeg tage situationen derfra.
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
mar 2010
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 1.575
Uanset hvor mange, eller få, kilometer slæden har kørt, bliver pakninger, gummi, elektronik m.m. altså mætte af dage. Det er naivt at tro andet.. Kan man selv skrue lidt, og skifte lortet, kan det holdes på et fornuftigt leje - skal man købe den ydelse ude i byen er det alt for dyrt at købe gammelt!
mar 2006
Følger: 9 Følgere: 10 MC-er: 2 Emner: 67 Svar: 898
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Sælger gav dig så også lige 9000KR i ''rabat'' - for mig at se er der slet ikke mere at komme efter hos sælgeren.
Som jeg ser det, har du nu 4 valgmuligheder:
1: Du laver den selv, eller får hjælp af en god kammerat som har styr på sagerne - den formegentlig billigste løsning...Dette havde du dog nok allerede gjort, hvis det var en mulighed.
2: Du finder en ''hobby-mekaniker'', der findes en del personer rundt i det Danske land, som formegentlig kan hjælpe dig med at får Kawa'en ud og summe igen - mod betalingen self., men billigere end på et proffesionelt værksted...Det kan også vise sig at være lidt af et sats.
3: Du sender dyret til mekaniker (evt. en anden, hvis du er usikker på den første), betaler det som mekanikeren forlanger og kører så ellers en skøn sommer i møde! ...dog med det lille minus, at du ærger dig over at have købt en motorcykel, som måske alligevel var en tand for ''billig''
4: Du sælger den igen som den står, og får skrabet de penge tilbage som du kan...Nok kun en løsning hvis du ikke har råd eller lyst til at få den lavet
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Jeg kører selv på en VT 1100 fra 1986... hold kæft hvor er det en dejlig maskine, men WOW! hvor var jeg også blevet en fattig man (...eller fattigere), hvis ikke jeg kunne skrue på den selv
Som det er sagt før i denne tråd, så er de ældre maskiner kun for folk som har hænderne skruet rigtig på...Specielt når vi snakker privat handel.
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
Ved du om der er nogle hobby mekanikere på fyn, som jeg evt. kunne tage kontakt til. Jeg ville enlig gerne lære at rode med det selv, men er bare bange for at ødelægge motorcyklen yderligere. Så noget sidemands oplæring ville være vildt godt.
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
Checke at choker fungerer som den skal ?
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 778
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
jan 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 280
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
#41 - Ja det har du ret i, med 1 tallet. Men Man kan jo i realiteten ikke bruge det skide km tal til noget, da det er så nemt at fuske med eller ja udskifte speedometer.
maj 2011
Følger: 5 Følgere: 73 MC-er: 6 Emner: 47 Svar: 3.963
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
Du skal ikke ligge noget særligt i det KM tal. Lyder motoren sund, så er det det eneste du behøes fokuserer på.
Er du rigtig paranoid Så skifter du alle olier og væsker på biken.
aug 2011
Følger: 9 Følgere: 101 MC-er: 2 Emner: 111 Svar: 3.692
Aldrig har jeg hørt så mange problemer om en mc som en gs 500 søg forum
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 229 MC-er: 2 Emner: 177 Svar: 3.592
GS'eren er en enkel og slidstærk konstruktion, det kommer man ikke udenom... Men alt bliver slidt med tiden også en GS'er !
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
Med Venlig Hilsen
Martin.
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
Har den karburator overhovedet været taget af? - Det silikone ser gammelt ud. Jeg betale i første omgang for en karburator rensning (1500 kr.) Men så vidt jeg ved skal karburatoren af og skilles ad. Derefter renser man de forskellige dele.
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
apr 2015
Følger: 2 Følgere: 2 Emner: 19 Svar: 106
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/teknik/234518-projekt_red_min_kawa__zxr400_?unread=1#lastViewed
Motorcykel problematik.