{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hold da op fik lige renset mine bremser igår :)
  • #1   24. feb 2015 Magen til tidspild, skal man lede længe efter.

  • #2   24. feb 2015 Bremserens kan det samme på 20 sekunder smiley

  • #3   24. feb 2015 Det er sku bedre end at stirre ind i et akvarie smiley

  • #4   24. feb 2015 bare han husker at sætte konens tandbørste på plads igen, inden hun skal bruge den, så går det nok .
    smiley smiley
    mvh


  • #5   24. feb 2015 Øhhmm, vaskede han ikke lige bremse klodserne i samme suppe som resten??

  • #6   24. feb 2015 En caliberes evne til at bremse ligge 80% inde i den.. Stempler og pakninger skal UD !! og ALT skal rengøres.

  • #7   24. feb 2015 Arh, mindre kan vel gøre det. Som regel giver jeg bare et godt sprøjt WD40 på skiverne inden jeg stiller cyklen væk, og så tørrer jeg efter med en REN fnugfri klud inden jeg kører om foråret.

  • #9   24. feb 2015 Ja, det må prøves. Det med den fnugfri klud er vigtigt, ellers mister man bremseevne.

  • #11   24. feb 2015 #7
    Hvordan får du så kondensvandet ud af kaliberen ? Det er sku der problemet ligger..


  • #12   24. feb 2015 Folk der tuller til og fra arbejde, og har fået den ide at hvis nålen rammer det røde felt så dør baby.. De opdager ALDRIG der er kondens i bremserne, Men oplyser gerne ved salg at den er "hysterisk" velholdt.... Fordi de har brugt en tandbørste til at gøre kaliberen ligegyldig ren udv smiley smiley smiley

  • #13   24. feb 2015 Hans søndag går måske bedrer når han vasker caliber og hvis der ikke er benzin på tanken , eller kones søster kommer på besøg og der er kørsels forbud , eller , eller , jo han går op i sin mc smiley

  • #14   24. feb 2015 Det er sku dumt det der.

  • #15   24. feb 2015 Damm smiley hans MC står sikkert lige så pænt som da den forlod fabrikken, men personligt er jeg ikke så zippet omkring min egen MC, det er jo trodsalt en brugsgenstand smiley

  • #16   24. feb 2015 Nu aner jeg en del humor i den her tråd.
    Som jeg ikke forstår. Indrømmet.


    Men hvis ens bremser binder.
    Så skal man vel bare have gnubbet skidt af stemplet?


    Nu har jeg ikke prøvet at rense en brugt-meget-og-derefter-stået-ude-vinteren-over kaliber med bremserens.

    Men jeg går ud fra det ikke er nok når der sådan rigtig er beskidt.
    Vedligeholder man sit køretøj som konen vedligeholder haven, så er det måske nok at sprøjte med bremserens efter hver anden af årets 20 køreture.

    Læg mærke til at videoen hedder "cleaning brake calipers"

    Den bliver da ren?
    Eller er der noget implicit jeg (og videouploaderen) overser?
    Der er mig bekendt ikke noget der tyder på at han har problemer med at bremse. Mht. de 80% af bremseevnen ligge i kaliberen


  • #17   24. feb 2015 Der er så rent i starten af videoen at jeg vil tro han allerede har brugt bremserens.

  • Fanta H
    Fanta H Tilmeldt:
    apr 2007

    Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
    #18   25. feb 2015 Hvis en bremse hænger er det ikke pga. skidt udvendigt på stempler eller andet, så er det fordi der er ir eller skidt inde under tætnings ringene eller rust ar på stemplerne, det gør mere skade end gavn at vaske udvendigt, da der så kan rende skidt ind under tætnings ringe mm.
    hvis man har den gammeldags type kaliber med glidere, er det godt at rengøre dem, og give nyt fedt.


  • #19   26. feb 2015 Jeg plejer at fjerne bremsebakkerne og så pumpe stemplerne helt ud til kanten af cylinderen (tætningsringene har jeg betragtet som sikkerheds margen)

    Så er hele stemplet blottet og jeg kan rense den yderste del af stemplet uden at skrubbe ved tætningsringene.

    Nu orker jeg ikke umiddelbart lige at se videoen igen om jeg husker rigtigt smiley
    Men synes da jeg husker han var så "grov" at man med god grund kan være bekymret for om det bliver skubbet luft / vand / skidt ind bag den gummi tætnings ring.

    Men når jeg gør det bruger jeg ikke sæbevand og tandbørste helt på samme måde.
    Bruger mest af alt en "skarp" kant på tandbørsten til at få de plamager af bremsestøv der sidder yderst til at slippe.

    Børster efter med lidt vand, nogen gange med sæbe... Man bør nok ikke bruge sæbe.

    Men selv når jeg har brugt sæbevand på tandbørsten er der stadig helt fedtet på den inderste rene del af stemplet.

    Jeg plejer så lige at tørre stemplet let af med noget fnugfrit, og så dryppe motorolie på en ren finger og fordele en film af olie på hele stemplet inden jeg presser det ind igen.


    Jeg gør det jo som jeg gør fordi jeg antager at det er den nemmeste/sikreste/billigste måde at holde sine bremsekalibre brugbare på.
    Men jeg har ikke selv fundet på metoden, så tager hellere end gerne mod kritik af min metode!


  • #20   26. feb 2015 I almindelig regnvejrskørsel får kaliberen masser af vandsprøjt, så er man varsom med ikke at bryde forseglingen kan jeg ikke se hvordan det kan gøre skade.

    Men der må naturligvis ophobes møg bag tætningsringen med tiden.
    Så er man vel ude i noget med nye tætningsringe og noget generel restaurering


Kommentér på:
Hold da op fik lige renset mine bremser igår :)

Annonce