3.024 visninger
|
Oprettet:
Hold da op fik lige renset mine bremser igår :) {{forumTopicSubject}}
Sad og stenede youtube fandt så den her video hehe og jeg haaader bare når de snakker KONSTANT.. Men den her fik mig igang hahaha præcis som han gør det
https://www.youtube.com/watch?v=SH_fq5xgda0
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
jul 2008
Følger: 12 Følgere: 29 MC-er: 8 Emner: 109 Svar: 642
jul 2011
Følger: 10 Følgere: 223 MC-er: 2 Emner: 108 Svar: 1.372
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
mvh
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.289
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
nov 2008
Følger: 30 Følgere: 18 MC-er: 6 Emner: 55 Svar: 1.376
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Hvordan får du så kondensvandet ud af kaliberen ? Det er sku der problemet ligger..
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
sep 2014
Følger: 44 Følgere: 86 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 483
jul 2009
Følger: 9 Følgere: 7 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 533
maj 2007
Følger: 2 MC-er: 1 Emner: 63 Svar: 251
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Som jeg ikke forstår. Indrømmet.
Men hvis ens bremser binder.
Så skal man vel bare have gnubbet skidt af stemplet?
Nu har jeg ikke prøvet at rense en brugt-meget-og-derefter-stået-ude-vinteren-over kaliber med bremserens.
Men jeg går ud fra det ikke er nok når der sådan rigtig er beskidt.
Vedligeholder man sit køretøj som konen vedligeholder haven, så er det måske nok at sprøjte med bremserens efter hver anden af årets 20 køreture.
Læg mærke til at videoen hedder "cleaning brake calipers"
Den bliver da ren?
Eller er der noget implicit jeg (og videouploaderen) overser?
Der er mig bekendt ikke noget der tyder på at han har problemer med at bremse. Mht. de 80% af bremseevnen ligge i kaliberen
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
apr 2007
Følger: 4 Følgere: 11 Svar: 1.405
hvis man har den gammeldags type kaliber med glidere, er det godt at rengøre dem, og give nyt fedt.
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Så er hele stemplet blottet og jeg kan rense den yderste del af stemplet uden at skrubbe ved tætningsringene.
Nu orker jeg ikke umiddelbart lige at se videoen igen om jeg husker rigtigt
Men synes da jeg husker han var så "grov" at man med god grund kan være bekymret for om det bliver skubbet luft / vand / skidt ind bag den gummi tætnings ring.
Men når jeg gør det bruger jeg ikke sæbevand og tandbørste helt på samme måde.
Bruger mest af alt en "skarp" kant på tandbørsten til at få de plamager af bremsestøv der sidder yderst til at slippe.
Børster efter med lidt vand, nogen gange med sæbe... Man bør nok ikke bruge sæbe.
Men selv når jeg har brugt sæbevand på tandbørsten er der stadig helt fedtet på den inderste rene del af stemplet.
Jeg plejer så lige at tørre stemplet let af med noget fnugfrit, og så dryppe motorolie på en ren finger og fordele en film af olie på hele stemplet inden jeg presser det ind igen.
Jeg gør det jo som jeg gør fordi jeg antager at det er den nemmeste/sikreste/billigste måde at holde sine bremsekalibre brugbare på.
Men jeg har ikke selv fundet på metoden, så tager hellere end gerne mod kritik af min metode!
feb 2013
Følger: 5 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 5 Svar: 2.034
Men der må naturligvis ophobes møg bag tætningsringen med tiden.
Så er man vel ude i noget med nye tætningsringe og noget generel restaurering
Hold da op fik lige renset mine bremser igår :)