SV1000, KN filter. {{forumTopicSubject}}
Jeg har lige købt mig en SV1000 og er ved at lære den at kende, så har lige et spørgsmål omkring luftfilter.
Jeg ville lige undersøge om der ikke allerede sad et KN filter på, for den har jo powercommander, og jeg tænkte at de to ting fulgte hinanden. Men nej, så vidt jeg kan se, så er det det orignale luftfilter der sidder på den.
Noget der undrede mig endnu mere var luftfilterkassen - den er nemlig "pimpet" med noget gaffa-tape. Det føles som om at tapen dækker over nogle ekstra indsugningshuller. Har du en ide om hvorfor? Og lige et ekstra spørgsmål - hvis jeg skifter det originale luftfilter ud med et KN filter - skal motor/powercom så indstilles igen, for at det hele spiller sammen?
Se billede af luftfilterkasse her:
http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/11004399_10205180438563305_1461453293_n_zpsebd864c2.jpg
Se billede af luftfilter her:
http://i749.photobucket.com/albums/xx139/rammy1980/11012233_10205180555646232_368814137_n_zps1fe5f0e9.jpg
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 147 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 286
Men ja, det ser lidt mystisk ud.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
De huller som tapen dækker over og dem der er synlige, er forkert lavet. Enten piller man toppen helt af luftfilterkassen, eller også laver man huller nede på siden og bagpå låget.
Man starter med at kalibrere TPS og synkronisere gasspjæld på sådan en - først derefter skal man rode med indkøring.
Når maskinen så kører som den skal, bør man opgradere affjedring på den.
Og hvis den er rullet til 130hk, er det et riiiimeligt optimistisk rullefelt.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Hold øje med tændrørene, om de er brunlige... det er en indikation du kan bruge. var det mig vil jeg få et andet dæksel til filteret.
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 147 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 286
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Man SKAL ikke skære de ekstra huller, men det giver en lille smule mere luft til den bagerste cylinder, som giver bedre balance i motoren.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
#4 med mindre du køre Etanol frit benzin (Som ikke kan findes på Dk tankstationer) og du ved med 100% sikkerhed, hvad load index motoren er stoppen ved. Så kan du sådan set kun, bruger tændrørs farve til INTET !!!
Der er kun to ting der kan fastslå forbrændingen med 100% sikkerhed EGA(4 / 5 gasmåling) og EGT(Udstødning temp)
Allan S
Et er du TROR den trækker fint, hvilket med højs sandsynlighed, er på grundlag af en eller anden udskrift.
Noget andet er virkligheden, på et rullefelt uden variabel køleluft hastighed. Vil man aldrig se de turbolenser, de hulder med 99% sikkerhed laver i din luftfilterkasse.
Jeg tør næsten godt væde en "Femmer" på, hvis tager et par kraftige høreværn på og køre en tur. Hvor du IKKE kan høre indsugningen, så køre den helt sikker knap så fantastik.
mar 2007
Følger: 32 Følgere: 377 MC-er: 4 Emner: 72 Svar: 1.576
Jeg tror vi forgrener diskutionen ud i et flueknepper stadie om fortolkning af kulør på et tændrør. Vil du fortælle mig, at farven brunlig, nøddebrunlig, lysebrunlig ikke eksisterer - fordi der er tilsat 10% ethanol i benzinen?
- Jeg har kørt med begge dele benzin og har stadigvæk samme farve på pløkkerne.
- Er tændrøret helt hvidt eller kul sort er det en klar indikator for der er noget der ikke spiller som det skal.
Er man i high performance tuning, så vil andre parametre tage over, men at sige Intet vil jeg ikke være enig i
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Hvad du ved og ikke ved, har jeg på intet tidspunkt, udtalt mig om.
Men faktum er Ethanol, har en forbrænding temperatur, på ca halvdelen af Benzin. + FI motorer har et meget specific, forbrændings mønster. Jeg har nok min tvivl til du, kan stoppe en motor og viden med 100% sikkerhed. hvad celle i fuel og tændingsmappen det er ved. En ting er sikker mine evner, strækker ikke til at gøre det.
Jo farven er der, men du ved IKKE hvor den kommer fra. I en typisk fuelmap er der fra 256 op flere tusinde celler. Hver af dem kan kan styre benzinmængden 100%. Så du KAN eks have en Lambda på 1.00 ved 3000 Rpm / 10% Tps. Men den kan også laves til 0.65 ved 3025 / 10% Tps
Ethanol har så også en evner, til at gøre tændrørene grå. Men der er to MEGET afgørende ting, tryk og temperatur. Igen Loadindex !!..
Sidst jeg tjekkede var dk benzin med 5% ikke 10%. Jeg har dog ingen ide om,om nogen selskaber bruger 10%.
#9
Jeps 1. April og ca 14 dage
jul 2007
Følger: 18 Følgere: 16 MC-er: 2 Emner: 41 Svar: 350
jun 2007
Følger: 18 Følgere: 147 MC-er: 5 Emner: 33 Svar: 286
MIVV potter.
Powercommander.
Ekstra huller i luftfilteret.
Snorkel fjernet.
Så jeg tror faktisk ikke at jeg vil bruge flere kræfter (eller penge) på det lige pt
Tak for jeres input
nov 2012
Følger: 13 Følgere: 19 MC-er: 2 Emner: 65 Svar: 813
der ka du jo lige få den tjekket og se hvor fint det står til..
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
Ps her kan du for små penge lære lidt om rullefelt mm hvis du er Intr i det
http://www.motorcykelgalleri.dk/forum/traaef-og-arrangementer/218440-rullefelts_kursus
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Men for satan det larmer....
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg har prøvet en gang uden toppen på kassen - efter ca 3 gange fuld gas, vendte jeg om og smed toppen på igen. Det runger for meget under hjelmen, og der er stort set ingen effekt at hente i det kontra de ekstra huller og snorklen fjernet.
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
maj 2007
Følger: 31 Følgere: 83 MC-er: 10 Annoncer: 42 Emner: 240 Svar: 1.307
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Start med TPS kalibrering og synkronisering af spjæld - det afhjælper 90% af hakkeriet sådan en har fra standard.
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
dec 2007
Følger: 69 Følgere: 90 MC-er: 16 Emner: 64 Svar: 3.005
dec 2008
Følger: 25 Følgere: 45 MC-er: 9 Emner: 110 Svar: 687
SV1000, KN filter.