3.043 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

Jacob I
Jacob I
Tilmeldt:
23. mar 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24

Omdrejninger falder langsom fra 4k til tomgang Omdrejninger falder langsom fra 4k til tomgang

Hej
jeg har en gammel Honda VF500f

Den tager gassen fint men fra man slipper gassen til den er tilbage ved togang går ret langsomt.

falder hurtigt til 4k og langsomt derfra.

Gas kabler både frem og tilbage løber frit.
har haft carb af og bænk sync dem.

idel jets er skruget helt ind i 1/4 omgang pr forsøg startende ved 2 omgange ud.
ingen ændring, andet end tomgang faldt fra 2k til 1-1,5k

er der nogen der har nogle ider til hvad jeg ellers kan prøve ?

Mvh Jacob


Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

  • Opsætning af altanafskærmning 1.000 kr.
  • Fjerne overskydende jord, så det er plan med græsset 500 kr.
  • Hjælp til montering af skab 205 kr.
  • Bortkørsel og bortskaffelse af jord 1.000 kr.
  • Tilkobling af opvasker, vask og armatur 1.500 kr.
  • Skrue reol/lampe ned fra væg 750 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Omdrejninger falder langsom fra 4k til tomgang
  • Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #2   12. mar 2014 Hay havde selv haft samme tanke.. men kommet fra den igen, tror mest fordi jeg tængde at for meget luft i min logik ville give tyndere mix(lean)

    og jeg tror jeg gættede at det ville gøre det modsatte ...
    men vil da helt klart tjekke alle koblinger mellem carb og cylender...

    Tak for dit bud !

    /Jacob


  • #3   12. mar 2014 Det var også min tanke

  • #4   13. mar 2014 Tyndere blanding betyder bedre forbrænding(til en vis grad), hvilket igen betyder højere ydelse.

    Hvis det kun er en lille utæthed, så har det ikke meget at sige når du giver gas, der luftflowet igennem kaburator er så stort at den lille utæthed ikke har meget at sige.
    Men gassen slippes og motoren står i tomgang, så lukkes der ikke ret meget luft ind igennem kaburator og så har selv en lille utæthed meget at sige.
    Det har ikke noget at sige hvis det er direkte indsprøjtning(jeg har ikke lige kigget på din mc). Principet er der samme.

    Som oftest, så er det indsugningsgummiet/studen mellem kaburator og motor der er utæt.


  • Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #5   13. mar 2014 Fedt Tak det vil jeg tjekke ! smiley det kan vel tænkes jeg ikke har fået dem helt på plads da jeg satte dem på igen

    Fedt Tak for indput !


  • Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #6   13. mar 2014 hey hvordan tjekker jeg lettest for utætheder ?
    jeg prøvede at sprøjde Diesel/Benzin starter på mens den kørte i håb om at den ville ta lidt flere rpm hvis den sugede noget af det ind...
    men No luck...


  • #7   13. mar 2014 jacob det er sådan jeg tester :D,,, rens din kabo nyt filter og frisk benzin,,,

  • Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #8   13. mar 2014 Kasper Carb er lige renset og benz helt frisk... andre bud... smiley ?


  • #9   13. mar 2014 Lyder som min gamle ntv da choker kablet hang smiley

  • #10   13. mar 2014 har du stillet den efter,,, eller har du ikke haft den stildt 100% ad

  • Jacob I
    Jacob I Tilmeldt:
    mar 2010

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 24
    #11   13. mar 2014 har ikke haft den skildt helt ad... kun tjekket sync og at der ikke var skidt i dysser
    problemet var der også før...(hvilket var grunden til jeg tog dem af)

    Choker kabel har jeg ikke helt tjekket men giver da mening at tjekke... smiley


Kommentér på:
Omdrejninger falder langsom fra 4k til tomgang

Annonce