Honda Rebel 450, Høj HC {{forumTopicSubject}}
Hej.
Søger erfaringer og gode råd.
Har en Honda Rebel 450 fra 87, som til tider mister trækkraft og samtidig skyder voldsomt ud af udstødningen, i den ene side(2 cyl.)
Har kontrolleret CO og HC på cylinder 2 er co 0,5% i tomgang og hc er omkring 100ppm, men på cylinder 1, er co 0,5% og hc svinger mellem 1200 og 1400ppm... ej godt. Og det er netop cyl 1. der skyder i udstødningen..
Følgende er tjekket;
-Kompression ca. 11 bar på begge cylindre= ok.
-Tændrør udskiftet, tændkabler + tændspole udmålt og er ok.
-Karburatorer adskilt renset, fundet et microskopisk hul i membranen til"air cut off valve", til cyl. 1, men den kan holde vacuum hvis man suger i vacuumslange med munden. Begge svømmere indeholdt en meget lille dråbe væske, som ikke blev øget, ved at holde dem nedsænket i benzin, i 2 timer.
-Al indsugningsgummi er gennemgået og fundet tæt, luftfilter ok.
-Ventilspillerum kontrolleret, og fundet ok...
Skal siges, at motoren blev adskildt og fik nye lejer stempelringe mv. for 2000 km siden, og jeg derfor var nervøs for at et eller andet var samlet forkert. Men når den kører perfekt på cyl. 2 og kompression mv. er ok, er dette jo næppe tilfældet.
Har ydermere fundet ud af, at tidligere ejer havde samme problem.(inden motorrenovering).
Det skal siges, at den det halve af tiden kører som en drøm, nok som følge af renoveringen, men begynder så pludseligt at tabe pusten og skyde i udst.
Nogen gode ideer og/eller erfaring?
nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
#4 Nej, det har jeg dog ikke prøvet endnu, men jeg har prøvet at bytte tændkablerne rundt, med samme resultat(tænder samtidigt på begge). Kunne godt være jeg skulle prøve at måle lidt på den, da en generel lav spænding self. heller ikke er godt..
nov 2013
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 3
Honda Rebel 450, Høj HC