{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.383 visninger | Oprettet:

Pris på udskiftning af foringer {{forumTopicSubject}}

Jeg har været en del uheldig med nogle Yamaha R1 motore. De har åbenbart en sygdom med at revne i foringen.
Jeg overvejer nu at renovere motoren ved at skifte foringsringe og stempelringe. Hvis nu det kan gøres for samme pris som en brugt motor er det jo at fortrække. Men er der nogle som kender prisen for skift af foringsringe ? Evt uden foringer, så har jeg et eller andet at gå efter, inden jeg kan ringe til cylinderservice på mandag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på udskiftning af foringer
  • #1   11. aug 2012 Var det ikke en ide at smide en nyere model motor i der ikke har de problemer ?

  • #2   11. aug 2012 Jow, men motoren bruges i en racerbil hvor der er krav om kg pr hk. En komplet ombygning med en nyere type motor ville være sweet, men har ingen sponsore til at spytte i kassen smiley

  • #3   11. aug 2012 Legend cup ? smiley

  • #4   11. aug 2012 De bruger Kawasiksak ;).
    Syverrace smiley


  • #5   11. aug 2012 Hvor mange heste skal du bruge i den bil ?
    har en komplet honda cbr929 stående , fint bundtræk og har ikke haft antydningen af problemer og kan prøvekøres inden du tager en beslutning


  • #6   11. aug 2012 Jeg skal bruge 150 hk og motorne skal være standard. Jeg vil ikke til at bygge noget andet i nu, skal køre om 3 uger. så enten anden brugt motor eller renovere den/dem jeg har.

  • #7   11. aug 2012 det er ellers overskueligt , og denne har også 150hk. - og motoren er 100% standard og sikkert billigere end renovering

  • #8   11. aug 2012 Er den med løse foringer?

  • #9   11. aug 2012 Så du siger jeg kan købe alt. Motor-ledningsnet-alt for ca 5000 kr ??
    Problemet er også at alle de ekstra dele er til en R1ér . Racer kobling, gearlinket osv osv ....Det er ikke bare lige. Hvis bare de lorte motore ville virke så var alt godt smiley


  • #10   11. aug 2012 Efter hvad jeg kan se så er de løse og burde kunne skiftes. Men det finder jeg jo helt sikker ud af mandag.

  • #11   11. aug 2012 tja , vi kan sige 6000,- så følger alt med undtaget stel og hjul

  • #12   11. aug 2012 Ellers tak jeg tror bare jeg skal have en pris på den foringsudskiftning smiley


  • #14   11. aug 2012 Mon ikke at en ZZR1100 eller GSXR 1100 motor ville være ok og mere holdbare?

  • #15   11. aug 2012 zzr og gsxr skal vist tunes en anelse for at nå derop og hvis der skal benyttes standard motorer , desuden er de temmeligt gammeldags med alm.cv.kaburatorer

  • #16   11. aug 2012 PUHA, sådan en omgang Nikasil ilægning er temmelig dyrt.....

    Prøv evt at hiv fat i en som gør det ved go-carts.... Det kunne være der var noget at spare?


  • #17   11. aug 2012 En R1 fra 1998 skal bare have et fuld udstødnings system så ligger den 146-148hk på baghjulet:) Been there done that.

  • #18   11. aug 2012 Jeg har skilt et par motore ad og har måske en blok som ikke er revnet. Men tager det hele med til cylinderservice på mandag, så ser jeg hvad der sker.
    Dyrt = træls smiley Er bare meget træt af ikke have en konkurrencedygtig motor og har misset 2 løbsweekender (4 løb) pga motorhavari - køb af allerede defekt motor osv osv. Så jeg vil gerne have noget jeg kan stole på. Derfor hvis jeg har en blok med nye foringer og stempelringe, så kunne jeg forhåbenligt bare putte noget nyt indmad i også kører den igen.


  • #19   12. aug 2012 Kender en der har købt ny motor, der kommer ham der har lavet motoren i Holland op og starter den op, samt trimmer osv.
    3-4.000 hk
    pris 750 kilo


  • #20   12. aug 2012 Når de sidder i motorcykler har jeg aldrig hørt om det problem..
    Hvordan revner den? Manglende køling?


  • #21   13. aug 2012 Jeg har set nogle film med en som renovere en motor, han sagde det. Jeg har så googlet det og kan se andre som har problemet. De 3 motore jeg har haft toppen af havde alle revnet foringer. De 2 af motorerne kommer godt nok fra MC-Huset i Kølkær, men alligevel så er der vist en trend.
    De revner i toppen af foringerne. I den som jeg troede duede var der begyndende revner.


  • #22   13. aug 2012 tør da nærmest ikke hukke til min r1 fra 99 efter at have læst at de revner så let.. smiley

  • #23   13. aug 2012 Nå Cylindermanden sagde at han havde sgu ikke hørt eller set noget med de revnede nemt. Det var bare nikasilén som revnede mente han. Det kostede dog for meget at lave mente han(Ca 5000) da de ikke kunne lave blokken det sted han brugte (Fysik plads til hele blokken i badet) så der er udkig efter en "Ny" brugt motor. Det var billigere at få gjort i USA, men det kan jeg ikke rigtigt vente på, men måske i vinterpausen..

    De er ellers møj nemme at skrue i de R1 motorer. Havde ikke noget andet end basal kendskab til dem, men så en video på youtube og med manual kunne jeg uden problemer skille den ad og kan helt sikker også samle den igen.

    Og ja til slut SPONSOR SØGES smiley Kom ud og se noget race smiley


  • #25   13. aug 2012 Jeg er måske bare Danmarks uheldigste mand som har ramt 3 ud af 3 motorer med det :-). Håber da ikke det er tilfældet at alle får problemer med det. Revnerne er også ret små og i toppen, så de fleste vil sagtens kunne køre uden de mærker til det. Jeg vil lige tage nogle billeder imorgen og smide op. Så kan I få syn for sagen.

  • #26   14. aug 2012 min havde kørt 20.000 da jeg købte den, idag har den kørt 56.000 (så vidt jeg husker) smiley
    Den har da været med på bane nogle gange, og er bestemt ikke blevet kørt med morfargas.. der har været lidt koblingsbøvl et par gange, men det er en hurtig billig rep, ellers har der ingen problemer været overhovedet med min..


  • #27   15. aug 2012 Nu har jeg haft en motor mere åbnet og ja som ventet var den også revnet, så deyt er 4 ud af 4 motore der har været revnet. Jeg har billeder af de 2 af dem.
    Motor 1: http://i49.tinypic.com/2rqy14m.jpg
    Motor 2: http://i50.tinypic.com/11lio1i.jpg
    Jeg tror bare ikke det gør det store, de motorer har tydeligvis kørt med det længe, de kører bare ikke optimalt. Jeg har derfor besluttet at bruge den blok, hvor der kun er begyndende revner i og får den checket. Der er bestilt nye stempelringe og toppakning ved KS-Motor, også må jeg se om den kører som den skal smiley
    Planen er så at kigge ned med kikkerten og se om revnen udvikler sig, køre sæsonen færdig og finde ud af noget til næste sæson.


  • #28   16. aug 2012 Køb en GSXR motor, så du over alle problemer ;D

  • #30   16. aug 2012 Må man spørge, hvorfor du gider at blive ved med at putte penge i noget som ikke virker ?? Jeg ville få søvnløse nætter over at have sådan noget stående i garagen smiley

  • #32   16. aug 2012 Fordi 1 jeg har ikke råd til at smide de ?? 20K efter en nyere motor inkl ledningsnet. Der skal bygges om med motorophæng, gearlink. kadan osv osv osv. Det tager sgu tid og koster også penge. Og virker det i første hug ??
    2. hvis det er en nyere motor så har den flere hk. Hvis den har 180 hk skal jeg have 90 kg mere med i bilen = Der skal bygges nogle blyklodser i og bilen skal indstilles igen. Jeg fortrækker selv en så let bil som muligt.

    Alt er da nemt hvis man har penge nok.. Det har jeg bare ikke smiley


  • #34   16. aug 2012 Du har fået et godt bud på en ombytter af andet fabrikat der ikke koster en jetjager
    inkl alt , og ombygningen / motorophæng er vist ikke så pokkers vanskelige at lave


  • #35   16. aug 2012 Nu ved jeg hvad jeg har, jeg ved ikke hvad jeg får.

  • #36   16. aug 2012 "Nu ved jeg hvad jeg har, jeg ved ikke hvad jeg får."

    Du har en motor som ikke kan tåle alt det gas den får på en racerbane, og derfor revner foringerne.

    Hvad er det du er bange for at få ?? noget der virker ?? smiley :-) smiley


  • #37   16. aug 2012 Som jeg har skrevet flere gange har jeg ikke økonomi til det.
    Jeg er temmelig sikker på størstedelen af de gamle R1ér er revnet i foringerne, og de kører jo såååeeee. Men ja det bliver da spændende at se om den siger BUM.


  • #38   22. aug 2012 Christian, du fanger mig aaaaldrig smiley

    Vi ses på jyllandsringen om 2 uger c" )


  • #39   22. aug 2012 Tjaee, jeg håber ikke jeg fanger dig, for så tager jeg dig jo med en omgang smiley Og det er næsten synd for dig hvis det skulle ske smiley

Kommentér på:
Pris på udskiftning af foringer

Annonce