{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.911 visninger | Oprettet:

Naked eller med kåbe??? religion {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg overvejer meget at købe en sv 1000 men så er spørgsmålet. Med eller uden kåbe.
Jeg ved godt at uden kåbe så er der mere vind men er det holdbart også på ture over 200 km
Grunden til at jeg tænker -kåbe er at det forhåbentlig automatisk dæmper min hang til at vride øret for meget, men samtidig vil det også være surt og smide MANGE penge efter en naked hvis lysten så blæses væk.

Hvad er i andres erfaringer med at gå fra kåbe til naked. Fortryder i???? eller er det bare fedt?? Kan i godt tage på langture +500 km/dag uden i mister lysten??? Input ønskes.
Salget af naked bikes er jo stigende så der må være nogen derude som har erfaring.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Naked eller med kåbe??? religion
  • #1   14. okt 2008 gad vide hvad de gjorde i gamle dage uden kåber..... ;0)

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #2   14. okt 2008 Der er overhovedet ingen tvivl om at en kåbecykel er KLART at foretrække på langture - og generelt hvis man skal køre hurtigt i længere tid...

    Men som du selv siger, vil en naked lægge en naturlig dæmper på hvor hurtigt man gider køre - og således er det også en af årsagerne til jeg købte sådan en. smiley

    Vindpresset er større på overkroppen, men der er væsentligt mindre turbulens da der ikke er et kåbeglas til at forstyrre luftens vej.
    Det er selvfølgelig lidt hårdt for brystmuskler og nakke, men problemet var væk efter den første måneds tid i mit tilfælde.
    Jeg kan uden problemer holde en konstant marchfart på 140-150 over længere strækninger, men det er bare SÅ sjældent det sker, da jeg HADER at køre ligeud, som pesten..... smiley
    Valget af hjelm har også lige pludselig mindre at sige hvis man kigger på f.eks støjniveau, da de fleste hjelme faktisk gør arbejdet bedst i uforstyrrede luftstrømme.
    Naked cykler indbyder til sjov og ballade når man sidder så oprejst på dem, og jeg føler personligt at jeg har MEGET mere styr på MC'en end en man ligger ned over.

    HVIS du ender med at købe en SV1000 - kåbe eller ej - så gør dig selv den tjeneste at gøre plads i budgettet til minimum et progressivt fjederkit til 2350 (HyperPro) + montering. Det gør mirakler for cyklen. smiley


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.657
    #3   14. okt 2008 Jeg glemte lige en ting.

    Der er en næsten pervers tilfredsstillelse ved at køre fra folk på sportscykler på de små veje, hvor hastigheden passer mere til en naked.

    Det er både et sikkerhedsaspekt og også ganske kørekortbevarende. smiley


  • #4   14. okt 2008 Personligt er jeg glad for at køre uden kåbe , da jeg primært kører korte ture. en tur på et par hundrede km er ikke noget problem.
    Mange lange ture så skal der kåbe på , men det er sku sjovere at køre uden. En SV1000 N er bedre på de små veje end en SV 1000 S , bedre køre stilling og bedre føling med forhjulet.
    Ang. hastighed hhmm , du får en bedre workout på en naked , 200+ i en 30 min. tid , så behøver du ikke besøge fitness centeret i et par dage smiley .


  • #5   14. okt 2008 øhh , lidt for sent med min post smiley

  • #7   14. okt 2008 Jeg synes det samme som Sajmon, Mikkel og Frank smiley

  • #8   15. okt 2008 Jeg syntes det samme som Sajmon, Mikkel og Frank, men ikke Winther smiley

  • #9   15. okt 2008 Vælg efter kørestillingen, men uanset hvad så køb nogle andre linære affjedringskomponenter så du kan bruge hele affjedringslængden ( Der er hydraulisk bundstop i forgaflen i forvejen )

    Det er for øvrigt ingen problem at holde 160-165 ægte km/t over stræk på 600 - 700 km


  • #10   15. okt 2008 Tore: LoL

  • #11   15. okt 2008 nu har jeg aldrig kørt med kåbe!
    - men jeg læner mig bare op ad vinden, i stedet for at hænge fast i styret..


  • #12   15. okt 2008 Kåbecykler er jo livsfarlige ;o) Sajmon har jo sagt det der er at sige om det emne .

  • #13   15. okt 2008 Efter 68 cykler kan jeg også tilslutte mig naked-modellerne. Forøvrigt var mit sidste kåbedyr en SV 1000 S - derefter gik jeg over til Hornet 900, som var starten til naked-modellerne. Som Sajmon skriver, gi´r det en helt anden kørestilling og stil. Meget mere magt over maskinen + funfaktor.
    Ved langture kan du jo bare sætte en lille lygtekåbe på. Det er forbavsende lidt, der skal til, for at få det værste vindpres væk fra kroppen. Også meget forskel på de forskellige cyklers "anatomi" - fx. behøver en naken Goldwing eller en X-4 kåbe, hvorimod Hornet´en behøvede en lille styrkåbe ved længere motorvejskørsel.
    Så køb du bare Sajmons naked !!

    ;O)


  • #14   15. okt 2008 Jeg kommer aldrig tilbage på en kåbe-cykel igen.
    Synes det er fedt at man kan "mærke" farten, og kørestillingen passer mig osse meget bedre!

    Jeg har flere gange taget turen jylland-kbh (400km), kan med 1 stop for tankning. Ingen problemer der... Man må jo alligevel ikke køre mere en 130km/t, så vinden er ikke noget problem... Hvis man skulle ende i Tyskland, kan man dog sagtens køre hurtigere ;o)


  • #15   15. okt 2008 Jeg har kørt mc i 26 år. Jeg har aldrig kørt med kåbe på min egen mc.

    Jeg kan godt lide at få luft, lidt vindstøj -og motorlyd når jeg kører. Det er faktisk ofte pointen for mig ved, at køre mc.

    "kåber er for tåber". (sagt med en vis ironi).


  • #16   15. okt 2008 Nu er der stor forskel på hvilke maskiner man kører uden kåbe. En XJR1200/1300 har mere vindmodstand end en CB1000 eller GSX1400 hvor man sidder dybere i sædet. Og en motard er slet ikke sjov over danske motorvejshastigheder.

    Men med SV1000'eren som du har kig på, skal man være noget af en svækling for ikke at kunne holde ud at køre en N-model ved de danske hastigheder og lidt over.


  • #17   15. okt 2008 Jesper [Lyngby] P
    Hvis man kan holde sig fast på en SV 1000 med 250km/t+ kan man næppe kaldes svækling ;o)


  • #18   15. okt 2008 Junior: Nu er 250km/t ikke lidt over danske hastigheder ;o) Desuden er der vidst ikke mange SV1000N der kan runder 250 ægte km/t...

    Men kan man ikke holde til 150-160km/t på sådan en, er man svag.


  • #19   15. okt 2008 Jeg startede uden kåbe og i dag kunne jeg ikke drømme om at køre 1 meter uden kåbe!
    Det er helt perfekt at kravle i læ bag kåben når det går stærkt, og når vejen er våd holdes støvlerne tørre. . . det gør de altså ikke på en uden kåbe!

    Og jeg har ikke nogen pervers tilfredstillelse med at køre fra de nakede motorcykler på de små veje! smiley

    Og så syntes jeg at en naked bike er grim, medmindre det er en klassiker eller caferacer!

    Det er var så mine 5 cent smiley


  • #20   15. okt 2008 Jesper [Lyngby] P... Jeg skal ikk kunne sige om der er nogen SV 1000 N der kan runde ÆGTE 250 km/t jeg lukker for gassen når min viser 250 ellers ryger jeg af :o) men der er masser tilbage i den.

  • #21   15. okt 2008 Jeg kan meget bedre lide at køre uden kåbe, naked bikes er bare federe og sjovere efter min mening.. Har også kun ejet cykler uden kåber!!

    Jeg har prøvet nogle med kåbe, men det var ikke noget for mig....

    Jeg synes ikke det er noget problem at køre på f.eks motorvej uden kåbe, det er ikke noget problem!!

    Og helt ærligt, det er sgu da også super fedt at naked bikes er billigere smiley


Kommentér på:
Naked eller med kåbe??? religion

Annonce