{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Olielampe
  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 109
    #1   3. maj Som det første bør du nok se om der stadig er det olie på der skal være...
    Og lade være med at holde den kørende så længe at lampen ikke går ud, indtil du er sikker på at der faktisk er olietryk.


  • #2   3. maj Du skal nok også lige nævne hvad det er for en MC, efter som der findes flere modeller der hvor olielampen blot er en niveau føler, og ikke har noget at gøre med olietryk.

  • #3   3. maj Det er en Kawasaki zx6r

  • #4   3. maj Og der er det olie på der skal være smiley

  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 109
    #5   3. maj Så ville jeg personligt nok selv prøve at løsne oliefilteret bare lige lidt og så køre den lidt på starteren eller starte den for at presse eventuel luft ud.. Går ret hurtigt.

    Hvis den har været væltet har oliepumpen nok ikke taget andet ind end luft mens den har kørt.



  • #6   3. maj Har jeg lige prøvet det virkede ikke smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #7   3. maj Er der bare en rød lampe der blinker, eller er der rent faktisk et oliesymbol i displayet?

    Lad den stå i 5 minutter, og kig i displayet når du drejer nøglen - så er der et olie symbol. Hvis det forsvinder når motoren starter, er det ikke et olie problem.

    DER ER ALDRIG LUFT I OLIEFILTERET OG MAN SKAL IKKE LØSNE DET MENS MOTOREN KØRER!!!!!! Det var dog noget forbandet fordrukkent sludder... smiley smiley smiley


  • #8   3. maj Den lyser konstant når motor er startet og der er olie på

  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 109
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 278 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.656
    #10   4. maj #8 - Ja men det er en olielampe eller en FI lampe + et olie symbol i displayet??

  • #11   4. maj Jeg har kun en rød olielampe jeg har ikke noget oliesymbol da displayet ikke er digitalt

  • #12   4. maj måske ledning er faldet af. tjek om den sidder ordenligt på kontakt,

  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 109
    #13   4. maj #7 Det mener jeg ikke helt. Jeg mener heller ikke at oliefilteret er fyldt med luft.
    Det er tilsyneladende en tendens at de kan have med at lave en bobbel et sted. Det er ikke normal procedure, men noget jeg selv ville have forsøgt.

    Jeg har selv måtte udlufte en "mindre modificeret" olietryksføler for at få luften væk i passagen op til føleren. Men det var også på noget gammelt skrammel.


  • #14   4. maj #13
    Det med at Kawa ZX6R (og ZX10?) tilsyneladende har en tendens at lave en luftboble et sted i olie-kredsløbet (oliefilteret?) f.eks. ved olieskift har du i hvert fald ikke uret i. Når man googler det, kommer der en del op om emnet.

    Spørgsmålet er så hvordan man så tackler det bedst.


  • #15   4. maj Spørger nok lidt dumt men hvor sidder den ledning/ledninger jeg skal tjekke om sidder ordentlig ???

    Jeg er ikk den store mekaniker kan i godt hører smiley


  • #16   4. maj #7
    Kære Sajmon

    Betvivler ikke din viden indenfor Indenfor MC-teknik. Er også sikker på at forummet her har rigtig meget gavn af din viden.

    Men kunne du ikke moderere dit sprog en smule?

    Det, at der måske er luft i oliefilteret behøver jo ikke nødvendigvis at være fordrukkent sludder. Det KUNNE jo rent faktisk godt være en mulighed, som man ikke kan udelukke.

    Det er der i hvert fald noget, der tyder på, når man googler.

    Ikke at jeg selv kender svaret smiley







  • #17   8. maj Jeg har en kunde med en VN800, som væltede på en græsplæne og lå der nogle minutter. Lige efter han rejste den op, startede han motor og så lyste olielampe. Han kom med den til mig og jeg kunne så konstatere at oliefilter var stoppet med noget snask, formodentlig med slam, der har ligget i bund af motor, som så er blevet hvilet op da den væltede og så suget op i systemet, da den blev startet lige efter den blev rejst op. Nu skulle der være en bypass ventil i filter, det var der også, men den var så smal, så den ikke virkede. Klagede til leverandør af det fabrikat filter herhjemme, men fik ingen svar, så jeg sælger ikke det fabrikat filter mere og siger ikke fabrikat navn, da det er mange år siden, så det kan være blevet ændre i dag. Håber det kan bruges til noget smiley

  • #18   8. maj Oliefilter er monteret på overtrykssiden af oliekredsløbet dvs.at oliepumpen forsyner alle tryksmurte smøresteder som det første der sidder så en overtryksventil i kredsløbet der lader den olie,der af pumpen leveres med et højere tryk ind smørestederne skal bruge,flyde gennem filteret og tilbage til sumpen,så det er faktisk kun den overskydende olie der går gennem filteret så hvis der er olie nok på motoren har filteret ingen indflydelse på olietrykket

  • #19   9. maj Jeg har haft samme udfordring med min ZX6R fra 2005 efter motoren havde været adskilt.
    Fandt et engelsk Forum der beskrev at oliefilteret skulle løsnes under tomgang, for at lade systemet “bøvse” af.
    Det virkede for mig.


  • #21   16. maj Tak for hjælpen allesammen fandt ud af det

    Det var en luftboble i sugerøret ved olipumpen som mekanikeren udtrykte det ????


  • Don D
    Don D Tilmeldt:
    sep 2021

    Følgere: 3 Emner: 1 Svar: 109
    #22   16. maj Super det er løst. smiley Så er det bare at få den straffet.


  • #23   16. maj Er den også blevet smiley

  • #24   i går kl. 08:00 straf straf straf!!

Kommentér på:
Olielampe

Annonce