{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.249 visninger | Oprettet:

Hvor skal man starte? {{forumTopicSubject}}

Jeg starter snart på Mc kortet, et helt nyt univers for mig. Der skal jo shoppes en del i samme omgang, både tøj, hjelm og ikke mindst selvfølgelig motorcykel...jeg har et par spørgsmål og er ellers åben for gode råd og forslag fra mere efarne kører smiley

Først selve mc'en, jeg går umiddelbart efter noget sporty, omend ikke med for stor motor. Jeg kender mig selv godt nok til at vide hvad der ville ske hvis jeg fik en overdrevet vildbasse første år smiley
Umiddelbart er jeg faldt lidt for Suzuki's GSX-R 250, har i andre bud/muligheder der kunne være interessante i samme prisleje? (max kr. 20.000)
Der ville heller ikke være noget i vejen for en touring/sports cykel...

Næst er der tøjet, jeg har set louis.de nævnt en del steder som billige og i god kvali - men hvad går jeg efter?
f.eks. mht. hjelmen - hvad er essentielt ved den - sikkerhedsgodkendelser? let aftageligt visir? luft indtag i toppen?? alt sådan noget, også ang. jakke og bukser.
Jeg ved også Thansen forhandler en del udstyr hvad det angår, men kan man regne med kvaliteten hos dem?

Nå men, bare fyr løs med ideer og foreslag!
...beklager hvis indlægget blev lidt langt :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor skal man starte?
  • #1   16. maj 2004 Jeg tror at du bliver træt af det inden du har kørt den første sommer hvis du køber så lille en maskine, personlig ville jeg nok råde dig til at købe lidt større f.eks. 500ccm. Jeg ved godt at du selvfølgelig er nød til at købe en der er lidt ældre.
    Hvad angår hjelm så er det af stor betydning om du bruger briller, i bekreftende fald bør du købe en hjelm der er oplukkelig, her skal du være op merksom på at der kan være stor forskel på hvor meget vindstøj der er, jeg har en "Caberg just one" og er nød til at bruge ørepropper, men det har jeg lagt mærke til at det er der mange der gør når de kører også med ander modellerJeg tror at du bliver træt af det inden du har kørt den første sommer hvis du køber så lille en maskine, personlig ville jeg nok råde dig til at købe lidt større f.eks. 500ccm. Jeg ved godt at du selvfølgelig er nød til at købe en der er lidt ældre.
    Hvad angår hjelm så er det af stor betydning om du bruger briller, i bekreftende fald bør du købe en hjelm der er oplukkelig, her skal du være op merksom på at der kan være stor forskel på hvor meget vindstøj der er, jeg har en "Caberg just one" og er nød til at bruge ørepropper, men det har jeg lagt mærke til at det er der mange der gør når de kører også med ander modellerJeg tror at du bliver træt af det inden du har kørt den første sommer hvis du køber så lille en maskine, personlig ville jeg nok råde dig til at købe lidt større f.eks. 500ccm. Jeg ved godt at du selvfølgelig er nød til at købe en der er lidt ældre.
    Hvad angår hjelm så er det af stor betydning om du bruger briller, i bekreftende fald bør du købe en hjelm der er oplukkelig, her skal du være op merksom på at der kan være stor forskel på hvor meget vindstøj der er, jeg har en "Caberg just one" og er nød til at bruge ørepropper, men det har jeg lagt mærke til at det er der mange der gør når de kører også med ander modellermen det har jeg lagt mærke til at det er der mange der gør når de kører, også med andre modeller, jeg ved ikke om det også er et problem med hjelme der ikke er oplukkelige. Hvad tøj angår skal du sørge for at det sidder godt og at du har rimelig bevægelses frihed i det så at du kan bevæge dig på cyklen, her mener jeg at du skal kan bøje armene så du faktisk kan sætte hænderne op under hagen og benene så meget at du næsten kan sætte dig i hug (uden du kommer til at ligne en der har butterfly på).


  • #2   16. maj 2004 www.leomortensen.dk
    Her er lige en enkelt hjemmeside som jeg glemte at sende med.
    Håber du kan drage nytte af det.
    Jeg er selv en stor nyder der ofte tager en tur efter fyraften på et par timer eller mere,god vind.


  • #3   16. maj 2004 Så vidt jeg ved er det eneste krav til en hjelm at den skal være e gokendt. Tallet der følger efter er hvilket land den er e godkendt fra, og er siger ikke noget om sikkerheden. Hvad er andgår hjelm, så er det svært at anbefale nogen mærker frem for andre. Det er forskellige pasformer på de respektive mærker. F.eks. plejer Shoei at være ret smalle. Vær opmærksom på at man ikke skal kunne tygge tyggummi og man skal ikke umiddelbart få hovedpine ved tryk fra panden efter 5 min. gang med hjelmen. Jeg hælder selv til at hjelmen skal være en fiberhjelm frem for en plastichjelm, men det er der sikkert også delte meninger om, men faktum er at de er dyrere. Det kan ikke altid betale sig at købe hjelme syd for grænsen, nogen gange er de endda dyrere nede i Tyskland. Shoei Raid synes jeg selv er en rigtig god hjelm, visiret taget nemt af og på, den er af fiber, og den ligger i mellemregisteret af priserne, og den har også været bedst i test.
    Med hensyn til udstyret i T-Hansen. Jeg har set på kvaliteten og er ikke ovenud imponeret, hvís man går på udsalg og finder nogle gode ting ved forhandlerne, så er der ikke så mange penge sparet ved at købe ved T-Hansen.
    Der findes et bredt spekter af mc'er, og umiddelbart så ville jeg også anbefale en 500 ccm eller lign. men er pengene ikke der til så gå efter nogen cykler der kører en del af, for så er udvalget lidt bredere. Sæt nogle krav, og find cykler ud fra dem. Da jeg købte anden gang satte jeg, som krav at den ikke måtte for gammel 90 eller ældre. Jeg valgte en gs 500 e ud fra at de stadigvæk sælges i dag (den er godt afprøvet og motoren bygget på ældre modeller) og at de kunne findes til en rimelig penge ca. 25000 og op efter.


  • #4   17. maj 2004 Nu ved jeg jo ikke hvor i landet du er fra, for ellers måte du gerne komme og se min GSX250R, så du kunne prøve en tur, og se om det var noget for dig. (den er ikke til salg).
    Jeg vil sige at der er en fin begynder maskine, som er frisk, og render halv stærk, men det forudsætter jo selvfølgelig at den er i orden.... Der er ingen tvivl om den er lille og knap så meget moment, men stadig en sjov cykel, som er lækker at køre på. , en GSX250R og en GS500 yder begge 45hk, men der er moment til forskel, men også vægt og størrelse....


  • #5   17. maj 2004 Tak for svarene, det hjælper alt sammen meget!

    Er der noget af jer der har prøvet bestille fra louis.de, og evt. ved hvordan de er hvis nu man får købt noget som ikke rigtig passer?

    Carsten N -> Mange tak for tilbuddet, det kunne sagtens gå hen og blive aktuelt om en måneds tid når beslutningen skal træffes.


  • #6   17. maj 2004 Carsten N -> Jeg glemte da helt at sige, jeg bor i Herning...hvad med dig?

  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #7   17. maj 2004 Hey.. ehm undskyld, men skal den ikke neddrosles hvis det er 45 hk, er 34hk ikke maximum for en med lille kørekort? Og man kan da heller ikke komme op på 500ccm???:/

    er forvirret...


  • #8   17. maj 2004 hvis det er mig du tænker på, så får jeg stort kørekort med det samme. Jeg er 23 og havner dermed i stort kørekort med det samme (så vidt jeg har forstået).

    Ang. de 500ccm så er der tale om en helt tredje kværn der smiley


  • Jonas B
    Jonas B Tilmeldt:
    maj 2004

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 4
    #9   17. maj 2004 Ahh okay, min fejl. Troede du var 17 og skulle til at tage kørekortet til når du var 18!:D

  • #10   17. maj 2004 kan man forresten få plads til at hænge et par tasker eller noget på GSX250R'en ?

  • #11   17. maj 2004 kan man forresten få plads til at hænge et par tasker eller noget på GSX250R'en ?

  • #12   17. maj 2004 JN - så er vi helt på samme bølgelængde, købte i tidernes morgen lidt bremser og noget til bilen ved Thansen men det var så også første og sidste gang.
    ... Men jeg tænkte (håbede) at de så var bedre med deres MC tøj ... guess not.

    Derudover har jeg aldrig haft en knallert, men en MTB skarp forfulgt af et par biler og så nu skal MCen altså afprøves.


  • #13   18. maj 2004 Angående Louis. Jeg købte noget der nede fra sidste år og hvis tingene ikke passer kan man sende dem tilbage inden for 2 år, hvis de er i original ubrudt pakning. Men det er ikke altid at det kan betale sig at sende det tilbage. Jeg gav 6,50 euro for at få en pakke sendt til DK, men det afhænger sandsynligvis også af vægten.
    Hilsen TH


Kommentér på:
Hvor skal man starte?

Annonce