{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.273 visninger | Oprettet:

Wr250x fra Spanien afgift og fragt pris {{forumTopicSubject}}

hej min lillebror tog disse billeder i spanien og ville egentlig gerne høre et reelt bud på hvad den ville stå til hvis jeg fragtede den hjem og betale afgift af den. har prøvet at beregne lidt på det selv, men forhåbentlig er der nogen herinde som er bedre til det end mig. og som ligeledes ved hvad fragten ca. vil ligge på.

på forhånd tak smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Wr250x fra Spanien afgift og fragt pris
  • #1   20. jan 2017

    profilbillede
  • #2   20. jan 2017 prisen er 4500 euro hvis der skulle være nogen tvivl smiley

  • #3   20. jan 2017 Er den sprit ny?

  • #4   20. jan 2017 Ja der står ihverfald 0km smiley

  • #5   20. jan 2017 Køb en ny herhjemme - så sparer du fragten smiley

  • #6   20. jan 2017 Så skal du være opmærksom på den ikke kan indregistreres hvis den ikke opfylder Euro4 norm samt har ABS bremser.
    Find en let brugt i Tyskland, så kan du sagtens få den på danske plader.


  • #7   20. jan 2017 For 110000 kr Arr

  • #8   20. jan 2017 Tænker man kan bede sælger om at indregistrere den dernede og så slæbe den hjem derefter. Så er det vel ikk noget problem? smiley

  • #9   20. jan 2017 #8 Det er regler der gælder for hele EU. Så med mindre sælger har fundet en måde at undgå loven på, så kan det ikke lade sig gøre.

  • #10   20. jan 2017 jesper: tænker bare at den nok allerede er indregistreret i spanien, men det er selvfølgelig noget jeg vil undersøge inden evt køb.
    har du et bud på hvad den ville stå til hvis jeg fragtede den hjem og betalte afgift på den?


  • #11   20. jan 2017 tror ikke det er en 2017 model, så tænker at ligesom vores forhandlere kan sælge fx en helt ny 2009 model fordi den er indregistreret inden årsskiftet så kan det vel også lade sig gøre fra spanien? smiley


  • #12   20. jan 2017 Hvis den er helt ny, vil det aldrig kunne svare sig at importere. Afgiftsprocenten vil være den samme som en helt ny, og du ender med at betale det samme plus fragten..

  • #13   20. jan 2017 de står herhjemme til 110000 kr fra ny men blev solgt mener jeg i 2008/2009 til 55kilo og hvis den der er samme årgang altså 08/09 kunne man så ikke hente noget ved den der? og fra 35000kr til 110000kr er der et stykke vej så resten mener du er afgift og fragt? smiley

  • #14   20. jan 2017 Ja, hvis den har været indregistreret i Spanien kan det lade sig gøre.
    Hvis den ikke har, burde det ifølge reglerne ikke kunne lade sig gøre.
    Har du tjekket på skat's motorregister, og der er blevet betalt afgift af sådan en for nyligt?


  • #15   20. jan 2017 Aner det ikke.. Men hvis den står til 4500 euro så koster den jo 35k og så er der ved 8-10 i fragt, og så skal du lægge 150% afgift oveni. Så ender du godt deroppe ad.. Jeg ved ikke noget om det, men jeg tvivler på det kan betale sig.

  • #16   20. jan 2017 Har den kørt under 6000km er det fuld nyværdi afgift

  • #17   20. jan 2017 Asger men hvis det er af samme årgang som da der var kampagnepris på den model kunne man så spare på afgiften ved det? smiley

  • #18   20. jan 2017 Der er en del ting at være opmærksom på ved et sådant projekt, og er mest for meget erfarne parallelimportører, der kan gennemskue alle aspekter, såvel økonomiske som logistiske. Jeg orker ikke at beskrive dem alle, men en del af dem er belyst her -

    http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/import-afgiftsberegning

    (der er flere end de nævnte)

    Så allerbedst er for den uerfarne at spørge SKAT, inden man realiserer det....


  • #19   20. jan 2017 #16

    Nej, der er 2 grænser, en 2000 km for regafgift og en 6.000 km grænse for moms, nærmere beskrevet i linket i #18


  • #20   20. jan 2017 der bliver heller ikke gjort noget endnu, er bare overrasket over hvor dyre de er her i lille danmark sammenlignet med andre steder (spanien) smiley

  • #21   20. jan 2017 Det er du jo ikke den første, der er. I EU kan der undertiden være restlagre af visse modeller, der bliver solgt til favørpris, og det kan undtagelsesvis betale sig, men hovedreglen er, at det er sjældent smiley . SKAT har (har i hvert fald tidligere haft) en folder med beskrivelse af parallelimport og afgiftsberegning i forbindelse hermed, der er som sagt flere ting med moms, transportudgifter, (tvungen forhandleravance) osv, der kan blive aktuelt at indregne i AV = afgiftspligtig værdi, så det er ikke helt simpelt for den uerfarne.

  • #22   20. jan 2017 den var satans haha, troede lige jeg kunne lave et godt køb smiley


  • #23   20. jan 2017 Købet er godt, men afgiften er noget skidt smiley

  • #24   20. jan 2017 kunne jo være at der var nogen herinde som viste hvad afgiften ville blive, det er lidt sjovere end bare at "gisne" ved tanken omkring det smiley

  • #25   20. jan 2017 Jamen - der er simpelthen ikke nok info i dit oprindelige indlæg til at lave den beregning....

    For sjov skyld kan man lave en hel masse antagelser, for at illustrere -

    Lad os antage, at købsprisen er 4500 EUR inkl spansk moms for en ny cykel med 0 km på tælleren, så skal der betales moms i brugerlandet, 25% for DK (den spanske moms på vist nok 21% kan evt refunderes ved export eller man kan købe den uden, hvilket vi også antager), samt betales en tvungen importør/forhandleravance på 9% (også som privat). Vi sætter transportudgiften til 0 kr. (man henter den selv). I så fald bliver AV -

    AV = 4500 * 1.25/1.21 * 1.09 * 7,45 = 37.750 kr

    Og afgiften dermed

    Afgift = 1,05 * (33.600-9.600) + 1,5 * (37.750-33.600) = 31.425

    Samlet = 69.175

    Det lyder måske meget godt, men det regnestykke kan godt ændre sig betydeligt med ændrede forudsætninger, lad os f.eks for sjov skyld antage, at 4500 EUR er prisen uden moms (eller at den spanske ikke kan refunderes), i så fald (transporten sættes stadig til 0) fås

    AV = 4500 * 1,25 * 1,09 * 7,45 = 45.668

    Afgift = 1,05 * (33.600-9.600 + 1,5 * (45.668-33.600) = 43.302

    eller samlet = 88.970

    Dertil kommer, at transportudgifterne heller ikke er nul (selv om de potentielt kan blive meget lave, hvis man henter selv)

    Det skal understreges meget kraftigt, at dette kun er modelberegninger for at illustrere de underlæggende principper. Den korrekte beregning vil helt afhænge af den konkrete situation/de konkrete parametre for den specifikke cykel og handelsbetingelserne.


  • #26   21. jan 2017 puha det er noget af et spring der kan komme smiley


  • #27   21. jan 2017 Ja, derfor skal man kende forudsætningerne i den konkrete handel præcist.

    Lige en lille rettelse til #25, den tvungne forhandleravance indgår i AV, dvs den værdi man skal betale afgift af, men er ikke et beløb, der skal betales, og indgår altså ikke i den samlede indkøbspris før reg.afgift. (som f.eks transportudgifter og moms gør), der således er 9% lavere end AV smiley


  • #28   21. jan 2017 håber der kommer en tilsalg i dk til en ordenlig pris smiley

  • #29   21. jan 2017 He-he, som jeg skrev i et tidligere indlæg, det er ikke helt simpelt for den uerfarne.

    Jeg fik på et tidspunkt tilbudt en ny CBR600RR til en meget favorabel pris i D, den kunne der på det tidspunkt spares ca. 25.000 på ved at parallelimportere ift den danske pris. Jeg gjorde det så ikke, hvilket var meget godt, for ca. et år senere kom den på tilbud i DK smiley


  • #30   21. jan 2017 Må håber de kommer til salg til rimelige priser en gang igen så smiley

    Synes bare 110000kr for en 250cc er lidt voldsomt smiley


  • #31   21. jan 2017 Køb en brugt fra tyskland de koster 3000 euro (ish) og koster 15000-20000 i afgift. Klart det billigste.

  • #32   21. jan 2017 Kan du finde en fin en til den pris? Gerne et link smiley

  • #33   21. jan 2017 https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=230744655

    4000 euro godt nok, og kigger du på seneste afgiftsvurderinger på skats hjemmeside skal du regne med 20.000-25.000 for en 2010


  • #34   21. jan 2017 Okay mange tak smiley

  • Niels G
    Niels G Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 10
    #35   26. jan 2017 Hej Nicolai G
    Du skal bare huske at alle MCer fra udlandet der har kørt under 2000 km bliver afgiftet som nye MCer uanset alder, mednindre de er viteran.


  • Henning M
    Henning M Tilmeldt:
    maj 2007

    Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
    #36   27. jan 2017 Et andet regnestykke kunne være
    SKAT - Den der er solgt i Danmark og her er afgiften 60.000. At betale ved kasse 1.
    DIG - Arg, det er sgu for meget!
    SKAT - Nå, men så kan du jo lade være med at registrere den.


  • #37   27. jan 2017 #36

    Men det er det så bare ikke, hvilket du kan læse mere om her -

    http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=2232083


  • #38   27. jan 2017 Michael:
    Har lige læst at hvis køretøjet er mere end 4 år gammel så betegnes det ikke som ny. Det kan jo være det er en overgemt model den min lillebror så dernede og så er afgiften vel en hel anden? smiley


  • #39   27. jan 2017 Det officielle lovgrundlag, når det gælder reg.afgift er -

    § 27. Et køretøj, der er mindre end 4 år gammelt, anses for nyt indtil det har kørt 2.000 km, medmindre køretøjet har været udsat for beskadigelser eller viser spor af slitage, som udelukker, at det kan sælges som nyt, jf. dog § 31.

    Men spørgsmålet er så, om det regnes fra 1. reg dato eller fra produktionsdato. Når det gælder overgemte nye modeller, er det som før nævnt bedst at konfirmere med SKAT, hvad deres konkrete og ikke mindst aktuelle holdning er. Som det fremgår af linket i #37, sker det ikke sjældent, at de må revidere deres procedurer.

    Vær igen opmærksom på de forskellige regler for reg-afgift og moms.

    smiley


  • #40   27. jan 2017 Puha, ville være rart med en mere overskuelig lovgivning på det område smiley

  • #41   27. jan 2017 Jeg har vist skrevet indtil flere gange nu, at det ikke er helt simpelt at overskue alle de relevante aspekter, dels fordi der er mange ting, men også fordi praksis/lovgrundlaget kan være flydende/foranderligt. Så før man kan bedømme økonomien, skal man kende alle parametre helt præcist (momsforhold, reg-forhold, transport osv) i det konkrete tilfælde, og derefter konferere med SKAT om beregningen af afgift, inden man evt. realiserer et parallelimportprojekt...det er bestemt ikke umuligt, men der skal gøres lidt forarbejde.

    Sagen kan endvidere kompliceres af, at man ikke nødvendigvis altid får det korrekte svar fra SKAT ( i første omgang), så også det skal kontrolleres.

    Brugte cykler derimod, er meget meget nemmere at ha' med at gøre *host*

    smiley


Kommentér på:
Wr250x fra Spanien afgift og fragt pris

Annonce