2.273 visninger
|
Oprettet:
Wr250x fra Spanien afgift og fragt pris {{forumTopicSubject}}
hej min lillebror tog disse billeder i spanien og ville egentlig gerne høre et reelt bud på hvad den ville stå til hvis jeg fragtede den hjem og betale afgift af den. har prøvet at beregne lidt på det selv, men forhåbentlig er der nogen herinde som er bedre til det end mig. og som ligeledes ved hvad fragten ca. vil ligge på.
på forhånd tak
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
maj 2006
Følger: 26 Følgere: 22 MC-er: 8 Emner: 13 Svar: 307
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Find en let brugt i Tyskland, så kan du sagtens få den på danske plader.
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
har du et bud på hvad den ville stå til hvis jeg fragtede den hjem og betalte afgift på den?
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
dec 2003
Følger: 2 Følgere: 84 MC-er: 10 Emner: 240 Svar: 20.506
Hvis den ikke har, burde det ifølge reglerne ikke kunne lade sig gøre.
Har du tjekket på skat's motorregister, og der er blevet betalt afgift af sådan en for nyligt?
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 76 MC-er: 15 Emner: 47 Svar: 2.833
sep 2012
Følger: 15 Følgere: 17 Emner: 4 Svar: 532
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
http://www.fdm.dk/biler/bilkoeb/import-afgiftsberegning
(der er flere end de nævnte)
Så allerbedst er for den uerfarne at spørge SKAT, inden man realiserer det....
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Nej, der er 2 grænser, en 2000 km for regafgift og en 6.000 km grænse for moms, nærmere beskrevet i linket i #18
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
dec 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 2 Svar: 392
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
For sjov skyld kan man lave en hel masse antagelser, for at illustrere -
Lad os antage, at købsprisen er 4500 EUR inkl spansk moms for en ny cykel med 0 km på tælleren, så skal der betales moms i brugerlandet, 25% for DK (den spanske moms på vist nok 21% kan evt refunderes ved export eller man kan købe den uden, hvilket vi også antager), samt betales en tvungen importør/forhandleravance på 9% (også som privat). Vi sætter transportudgiften til 0 kr. (man henter den selv). I så fald bliver AV -
AV = 4500 * 1.25/1.21 * 1.09 * 7,45 = 37.750 kr
Og afgiften dermed
Afgift = 1,05 * (33.600-9.600) + 1,5 * (37.750-33.600) = 31.425
Samlet = 69.175
Det lyder måske meget godt, men det regnestykke kan godt ændre sig betydeligt med ændrede forudsætninger, lad os f.eks for sjov skyld antage, at 4500 EUR er prisen uden moms (eller at den spanske ikke kan refunderes), i så fald (transporten sættes stadig til 0) fås
AV = 4500 * 1,25 * 1,09 * 7,45 = 45.668
Afgift = 1,05 * (33.600-9.600 + 1,5 * (45.668-33.600) = 43.302
eller samlet = 88.970
Dertil kommer, at transportudgifterne heller ikke er nul (selv om de potentielt kan blive meget lave, hvis man henter selv)
Det skal understreges meget kraftigt, at dette kun er modelberegninger for at illustrere de underlæggende principper. Den korrekte beregning vil helt afhænge af den konkrete situation/de konkrete parametre for den specifikke cykel og handelsbetingelserne.
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Lige en lille rettelse til #25, den tvungne forhandleravance indgår i AV, dvs den værdi man skal betale afgift af, men er ikke et beløb, der skal betales, og indgår altså ikke i den samlede indkøbspris før reg.afgift. (som f.eks transportudgifter og moms gør), der således er 9% lavere end AV
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Jeg fik på et tidspunkt tilbudt en ny CBR600RR til en meget favorabel pris i D, den kunne der på det tidspunkt spares ca. 25.000 på ved at parallelimportere ift den danske pris. Jeg gjorde det så ikke, hvilket var meget godt, for ca. et år senere kom den på tilbud i DK
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
Synes bare 110000kr for en 250cc er lidt voldsomt
sep 2012
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 216
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
sep 2012
Følger: 9 Følgere: 9 MC-er: 3 Emner: 9 Svar: 216
4000 euro godt nok, og kigger du på seneste afgiftsvurderinger på skats hjemmeside skal du regne med 20.000-25.000 for en 2010
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
feb 2010
Følger: 1 Svar: 10
Du skal bare huske at alle MCer fra udlandet der har kørt under 2000 km bliver afgiftet som nye MCer uanset alder, mednindre de er viteran.
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 2 Svar: 67
SKAT - Den der er solgt i Danmark og her er afgiften 60.000. At betale ved kasse 1.
DIG - Arg, det er sgu for meget!
SKAT - Nå, men så kan du jo lade være med at registrere den.
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Men det er det så bare ikke, hvilket du kan læse mere om her -
http://www.skat.dk/skat.aspx?oID=2232083
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
Har lige læst at hvis køretøjet er mere end 4 år gammel så betegnes det ikke som ny. Det kan jo være det er en overgemt model den min lillebror så dernede og så er afgiften vel en hel anden?
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
§ 27. Et køretøj, der er mindre end 4 år gammelt, anses for nyt indtil det har kørt 2.000 km, medmindre køretøjet har været udsat for beskadigelser eller viser spor af slitage, som udelukker, at det kan sælges som nyt, jf. dog § 31.
Men spørgsmålet er så, om det regnes fra 1. reg dato eller fra produktionsdato. Når det gælder overgemte nye modeller, er det som før nævnt bedst at konfirmere med SKAT, hvad deres konkrete og ikke mindst aktuelle holdning er. Som det fremgår af linket i #37, sker det ikke sjældent, at de må revidere deres procedurer.
Vær igen opmærksom på de forskellige regler for reg-afgift og moms.
feb 2011
Følger: 13 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 187
okt 2006
Følgere: 30 MC-er: 2 Emner: 80 Svar: 1.628
Sagen kan endvidere kompliceres af, at man ikke nødvendigvis altid får det korrekte svar fra SKAT ( i første omgang), så også det skal kontrolleres.
Brugte cykler derimod, er meget meget nemmere at ha' med at gøre *host*
Wr250x fra Spanien afgift og fragt pris