Supermoto / Motard {{forumTopicSubject}}
God aften gents
Jeg søger lidt råd til køb af en drengerøvs-maskine
Jeg har igennem længere tid været lun på en letvægter af en 1-cylindret maskine og håber at I har nogle forslag.
Min første tanke var en Husaberg FS650E
eller en SXV 550 (trods at det er V2). Begge maskiner har masser af kræfter og er nogle af de letteste i klassen.
Jeg bord i Aalborg og MC'en skal benyttes til kørsel i og omkring byen, muligvis også til trackdays.
Håber i kan være behjælpelig i forhold til faldgrupper, årgange med fejl, eller andre erfaringer i har draget jer med tiden.
Hvis i ligeledes kender en der har en af ovenstående til salg, eller noget tilsvarende så er jeg meget interesseret.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 135 Svar: 523
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
Er det ikke oprindeligt en offroader?
Tænker her på om bremser støddæmper/forgaffel er ændret så det passer til asfalt?
Da det er en "ældre" maskine hvad er der så skiftet på den?
- Det ville ikke være den optimale løsning for mig, hvis jeg stod overfor en hovedrenovering efter overtagelse.
aug 2006
Følger: 20 Følgere: 20 MC-er: 3 Emner: 135 Svar: 523
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
Kan ikke afvise at jeg giver lyd fra mig på et tidspunkt.
Men jeg vil også være ærlig og sige, at jeg gerne vil have nogle alternativer og ikke mindst nogle råd inden jeg køber.
jan 2007
Følger: 8 Følgere: 9 MC-er: 8 Svar: 15
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Husaberg har en serviceinterval på hhv 10 ( til og med årg 03) og 15 timer (fra og med årg. 04) - og en del strækker intervallerne til det dobbelte ved gadekørsel.. og stumperne koster hverken mere eller mindre end f.eks. KTM (faktisk er mange af stumperne de samme!!) ..
Service er dog ret hurtigt overstået når man har fået styr på det - under en time når man har rutinen
SXV'eren har ganske rigtigt længere mellem intervallerne - men tilgengæld skal motoren pilles halvt ud for at justere ventiler på bagerste cylinder - hvor besværligt det så er at løsne motoren aner jeg ikke, men det er ofte MEGET nemmere end på 4-cyl sportsmaskiner..
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
De koster begge, men det er der jo så meget der gør
Vil naturligvis gerne have nogle af de vildeste maskiner at køre på, og så må det jo koste dét det koster.
Men har du nogen erfaringer med nogle af disse modeller?
Hvorfor det skulle være den ene frem for den anden. Ikke at orgasme garantien ikke giver et par point i bogen
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 111
http://www.apriliaforum.com/forums/forumdisplay.php?50-2006-2011-Aprilia-RXV-SXV-MXV-4-5-5-5-V-Twins
Der står alt hvad du skal vide omkring specielle årgange osv.
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
Tak for linket. Har du nogle erfaringer +/- fra din SXV?
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
Nu kan jeg jo godt gætte mig til hvilken model du foretrækker haha..
Men hvilke erfaringer har du gjort dig med din HUSA?
Og hvad er en budget for en sæson, for at holde sådan et bæst kørende?
- og alt for lækker cykel du har dig der
Du må gerne henvende dig, den dag den skal skiftes.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 111
Er du ikke typen der er klar på selv at skulle skifte olie osv. så er det ikke en cykel for dig, medmindre du har rigeligt med penge til at få andre til at gøre det for dig
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
Ellers noget jeg skal være opmærksom på ved et evt. køb af SXV?
- tænker her på typiske fejl eller lignende.
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 111
Læs de her 3 tråde, der er mange gode råd:
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?257712-About-to-buy-07-sxv-5-5-help!!!!!!!&highlight=buying+sxv+what+to+check
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?245246-07-sxv-550-purchase-questions&highlight=buying+sxv+what+to+check
http://www.apriliaforum.com/forums/showthread.php?268839-Sxv550-purchase-advice&highlight=buying+sxv+what+to+check
jul 2010
Følger: 6 Følgere: 5 MC-er: 2 Emner: 4 Svar: 111
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
Tak for det
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
Jeg har dog i pt. splittet motoren helt af for at skifte lejer - efter en bommert jeg helst ikek vil tale om - men man skal lige huske at kigge efter om alle o-ringe ligger rigtigt når man har haft siden af og starter motoren igen... Men lejer og stempel holder fint over 300 timer ved gadebrug (serviceinterval er 100 timer - dvs for kontrol ikke nødvendigvis udskiftning!)..
Husabergene holder ganske fint, når bare man passer service.. til gengæld sprænger de med sikkerhed i luften, hvis man ikke passer sine service!!!
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
http://husaberg.org
og (link fjernet)
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
Dejligt at høre folk med deres egne erfaringer, som får det hele til at virke.
Hellere skifte olie en gang for meget end en gang for lidt. Check
jun 2014
Følger: 1 Emner: 5 Svar: 24
Tænker her på den 570 NOX der er til salg pt.
Hvordan de er ift. vedligeholdelse og reservedele?
Supermoto / Motard