{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.975 visninger | Oprettet:

daniel N
daniel N
Tilmeldt:
26. jul 2012
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5

min første motorcykel!? {{forumTopicSubject}}

Hej

jeg har endelig fået taget min Mc kørekort!

nu skal jeg så have mig noget og køre på, og jeg regner med at have en 30-40.000 og købe for!

jeg har små forelsket mig lidt i Suzuki sv. 650 og i Hyosung 650r
men er i tvivl om hvad man skal vælge?

er der nogen som har nogle erfaringer?

på Forhånd tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min første motorcykel!?
  • #1   6. okt 2012 hold dig fra Hyosung. de ruster og kører som om stellet er knækket smiley Og har forøvrigt intet med suzuki at gøre.


  • daniel N
    daniel N Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #2   6. okt 2012 er det fordi du har haft en hyosung eller kender en der har..

    for har hørt mange fordomme omkring dem.!

    men har taget kørekort på en og må sige jeg syntes den kørte rigtig fint!
    er godt klar over at man ikke får en super cykel..

    men er man dygtig til at handle kan man komme i nærheden af en for 30.000 som er en 3-4 år gammel


  • #3   6. okt 2012 Hold da op hvor er det nemt og svine et mærke til. Det er udemærkede maskiner begge to, dog er der forskel på kvaliteten, deraf pris forskellen. Hvis det bliver en hyo, så find en nyere da de første havde lidt børne sygdomme.

  • #4   6. okt 2012 Jeg har fixet mc'er proff i 15 år, og derfor set og prøvet lidt af hvert. Personligt er Hyosung noget af det sidste jeg ville bruge mine penge på. man kan jo undre sig over hvorfor de falder så hurtigt i pris.

  • #5   6. okt 2012 Suzuki sv. 650 af de to du nævner 100% det er ikke til diskussion

  • #7   6. okt 2012 Klart sv650. Haft den nye model og det er en rigtig lækker maskine

  • #8   6. okt 2012 Nu er det jo forskelligt hvad en udemærket maskine er, men jeg ville uden tvivl vælge en sv i forhold til en Hyosung, en lille hilsen til Jesper der " sikkert ved " hvad der gør mærker gode smiley

  • #9   6. okt 2012 Nu kender jeg ikke din alder, men Hyo'en er en "R" maskine og derfor kan den være dyr i forsikring ifht en SV

    Og alle dem der skriver at Hyosung er noget bras fatter INTET. Kørte 13000 på min -08 model uden en eneste fejl. Solgte den i ren handel til en forhandler 17k under hvad jeg havde givet. Vis mig en eneste anden mc med mindre tab end det!!!

    Hvis du vælger Hyosung skal du finde en der er med sprøjt da de ikke har børnesygdomme, eller en der har fået ordnet topstykker. Men til 40k kan du sagtens finde en fra efter -07


  • #10   6. okt 2012 Hvad med en ZZR 600 fra 90'erne? 100 hæste, fed sportstour stilling som sv'en, og generelt pæn mc.

    Jeg skriver gerne under på hyosung er noget bras, hvert fald GT250R, har skulle skifte bremsekaliber, fordi den lige pludselig stoppede med at virke, dernæst kobling, dernæst gik bagsæde låsen i stykker, dernæst ledninger til instrumentbræt der pga. vejr var tæret op ser det ud til (det nyt problem), for ikke at nævne kredsløbet til baglygte der kortsluttede, og måtte ha ny pærer/ledninger, Alt dette på 5000 km. ARGH Jeg snupper sq en Kawa/suzuki/yamaha/honda tak! en 650 skulle dog være bedre, men pga. dens lillebror, har jeg ikke lyst til at finde ud af dette.


  • #11   6. okt 2012 Jan U: jeg ved ikke mere end andre, men jeg har da prøvet en hyo og den kørte sgu udemærket til de penge. Jeg valgte selv en sv650'er 1'generation fremfor en hyosung, det hvis jeg da gerne indrømme. Det var dengang de lige var kommet frem på markedet og derfor var for dyre og ikke var til salg som brugte.

  • daniel N
    daniel N Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 5
    #12   7. okt 2012 jeg er 25..

    grunden til jeg spørg er: jeg har både en sv'er og en hyo på hånden. til 30.000

    sv'eren er fra 00 med 39.000 på bagen,, ca. 30,000
    hyoen er fra 08 med 24000 på bagen ca 30.000

    derfor jeg er i tvivl.. men vil rigtig gerne høre fra folk som selv/eller kender folk som har hyosung for der er rigtig mange der har fordomme om dem..


  • #13   7. okt 2012 Jesper: Jeg har så prøvet at tørre fælge med en klud og glasrens hvor man så opdagede at man tørrede malingen af fælgene, det er bare ikke godt nok hvis man kan fjerne maling uden opløsningsmidler, det var en 2008 model.

  • #14   7. okt 2012 Jeg har en kammerat der havde en af de første Hyosunger. Der var en del problemer med den. Blandt andet irrede motor ig stel så det lignede en 10 år gammel kineser efter 2 år, og lidt forskellige problemer med ladeanlæg, lys og tænding, en del olieforbrug, og da den havde kørt 30000 km, knækkede et ventilhoved af og smadrede motoren.

    De nyere skulle være væsentligt bedre, men personligt ville jeg uden tvivl gå efter suzukien.


  • #15   7. okt 2012 Tag en sv fra 04 og frem. Den er nemmere at sælge, har ikke så mange fejl. Føles som en meget bedre kvalitet. Og når prisforskellen ikke er større i dag.

    Har selv haft sv og min far havde Hyo..


  • #16   7. okt 2012 Og gør lige dig selv en tjeneste at prøve en CBR 600 inden du beslutter dig;)

  • #18   7. okt 2012 http://www.dba.dk/suzuki-sv-650-650-ccm-06/id-86195309/ kan sikkert presses i pris
    Men som Jens også skriver en CBR 600 F3 de køre også bare super


  • #19   7. okt 2012 Jeg synes du gør dit valg alt for snævert. Besøg evt brdr Jensen i Horsens og SID på nogle forskellige knallerter.

    Og nu før nogen begynder at flame mig for at sende dig derhen:

    De har et hav af MC-er på lager, og man er jo ikke tvunget til at handle lige der. Bortset derfra kender jeg faktisk temmelig mange, der har været absolut tilfredse - blot skal man huske, at det er et handelshus, der handler med MC-er. Det er ikke en specialforretning med stor kompetence inden for området - men lager - det har de sgu.


  • #20   7. okt 2012 Det er ikke længe siden jeg sted lidt i samme situation der er mange overvejelser havde, nu kun sv650 ABS med i overvejelserne er super godt tilfreds med CBR den køre pisse godt og der er rigelig med kræfter i den til mig smiley og så holder Honda bare priserne lidt bedre i disse tider hvor det er købers markedet.

  • vladimir V
    vladimir V Tilmeldt:
    sep 2012

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 14
    #21   7. okt 2012 Hej. Jeg har fået kørekørt for et par måneder siden og par måneder inden fik jeg købt Hyosung gt250r. Jeg blev bare forelsket i mc en(og i prisen). Som ny med kørekort syntes jeg at det passede det helle. Udsende,prisen,størelse,kræfter der jeg skulle først lære at køre og ikke mindst prissen på forsikring. Jeg har kørt nu 2300 km uden problemer. Den har fået første service ved 1000km.Til sidst kan jeg sige at jeg elsker hver en km jeg kører på den(endnu:)). Hilsen.

  • #22   7. okt 2012 Nææææ du, køb du hellere en italiensk cykel.... Her er der tale om ægte kærlighed... MEN, fuck det går meget i stykker smiley Så der skal der være penge til den glade mand på værkstedet. MEN, fusk det, når det køre, så køre det fandme godt... Så snakker vi bedre end sex :-))
    Nå, men tillykke med købet af din helt klare valg af en cykel, en SV'er..En grund til jeg syntes dette er: Du kan få meget mere geil til denne. Du kan få alt....
    Bare google "Runes mc" og derinde finder du over 200 link, hvor de fleste drejer sig om alt du kan få til en SV'er.... Og alt muligt andet.....
    Du er ung, og vil jo ikke bare have en der ligner en original.... Vel?


  • #23   7. okt 2012 Køb en Honda smiley

  • #24   7. okt 2012 I det tilfælde at du følger Knuds råd ig tager til Brdr. Jensen, så tjek, dobbelttjek og trippeltjek alt! Min kammi købte en VTR i sommers til 56 k. Speedometer viste 1800 km, dette stod også i sidste synsrapport og på slutseddel. Han har så netop fundet en anden( tidligere) synsrapport hvor km- tal ved syn står til 75000 km. Tror I, at han føler sig røvrendt????
    Det bedste han kan håbe på, er at de har skiftet motor, og at han får bevis for dette, samt kompensation i prisen.
    Dette er bare et kedeligt eksempel , som man kan tænke lidt over. Man vælger jo selv , hvor man smider sit guld.

    En SV 650 er en dejlig maskine, men vælg en fra 2004 og frem. Der er jo nok af dem til salg i kraft af de høje salgstal af notop den model gennem årene.
    Held og lykke med købet!


  • #25   7. okt 2012 http://www.nummerplade.net
    det er en god side lige at have med

    Men jensen giver intet garanti på andet en motor
    kender en der købte en fin XX da han kom hjem opdagede han der var en revne i kåben han kørte der op med det samme og så fik han bare beskeden at der var ikke garanti på kåbe dele
    Han var sku knotten resten af den dag


  • #26   8. okt 2012 Læs nu lige hvad jeg skriver om Brdr. Jensen.

    Det allervigtigste er at de har en helvedes masse forskellige cykler, man kan sidde på - om man vil handler der er noget man selv kan tage stilling til!


  • #28   8. okt 2012 Da min kammi og jeg for 3 uger siden fik vores mc kort i hånden besluttede vi os for at købe et par cykler..

    Valget for mig var nemt jeg havde allerede forelsket mig i en yamaha r6 fra 2002 på guloggratis til 50.000 som jeg senere fik ned i 43.000 (og købte)

    Men min ven (anders) stod i præcis samme situation som dig han kiggede også på begge disse cykler og besluttede sig for at det skulle være en sv`er efter MANGE timer søgen på nettet omkring den Hyosung.. Efter som at den var bare ikke lavet med samme kvalitet...

    så han fandt en sv 650 fra 07 med 17.500 på klokken med en MASSE udstyr til 55.000 og købte den, Det skal lige siges at han har ikke haft en ENESTE problem med den suzuki i nu

    Suzukien var doslet ved indkøb hvor i mod min yamaha er blevet droslet med et sæt fra denne side..... http://www.tlo-bikeshop.de/index.php/cPath/433/category/drosselsaetze.html/XTCsid/apjgqh1si8hnjq1oobpnri4u34


  • #29   8. okt 2012 Sættet incl. forsendelse gav jeg kun 780kr. for smiley

Kommentér på:
min første motorcykel!?

Annonce