{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

batteri/festival anlæg {{forumTopicSubject}}

jeg har en kammerat der har et problem.. her er hvad han har skrevet:

Elektronik/audio nørder!! hjælp mig lige..

Når jeg sætter min bilradio til et bilbatteri (mobilt festival-anlæg) så lyser stand-by knappen fint, men den vil ikke tænde.. Har prøvet med to forskellige bilbatterier med samme trælse resultat..
Har også forsøgt med en anden radio, og her blinker hele displayet kort, men går ud med det samme.. Så hvad er der lige galt??
-er det en eller anden løs forbindelse? Det har virket fint tidligere år..
-er det bare to bilradioer, der på træls vis ikke virker??

jeg skrev til ham at det højst sandsynligt er batterierne der er færdige, kan man egentlig teste dem uden at have et voltmeter, jeg tænker olsen banden style, i ved 3 elastikker, en hund uden hår og en halv carlsberg

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  batteri/festival anlæg
  • #1   27. jul 2014 batteriet .

det er vel faldet sammen,lyder det som.

ud og prøv at sætte det til det batteri der sidder i hans bil .

for at teste .

• #2   27. jul 2014 Batterier har altid strøm til en radio kan vise display konstant, tror ikk på det er det! Det lyder 100 % som at han kun har den ene plus til iso stikket sat til. Bilradioer skal bruge en konstant plus som driver radioens funktioner konstant, altså lyd til højttalerne display etc. De skal dog også have en startstrøm (den strøm som gør radioen tænder når bilen også får tænding på) det lyder som om der kun er startstrøm sat til radioen og ikke den konstante plus. En meget kendt fejl 40 i bilmiljøet smiley Jeg vil sku næsten vædde en bajer på at det er det!

• #3   27. jul 2014 Hvad med de kabler han sætter på batteriet. Der var en gut her for en uges tid siden som ikke kunne få sin elstarter til at virke(den klikkede bare), men lys osv virkede fint. En gut foreslog så at han rensede overfladerne på enderne på kablerne. Altså de spader for enden af kablerne, som skrues fast på batteriet. Rens også batteriets overflade og tjek at der ikke er snask i de stik der plugges i radioen.

Og ellers gør som Busa siger. Ud og tjekke med et batteri som han er helt sikker på virker optimalt(hvilket det gør, hvis det kan tørne en bilmotor smiley )

• #4   27. jul 2014 Krøl begge plus ledninger sammen fra isostikket og sæt så den på batteriets pluspol så kører det!:)

• #5   27. jul 2014 jeg sendte ham jeres svar, men han fangede ikke pointen i det.. har har i øvrigt ikke bil så han kan teste batterierne på den måde.. men han sendte det her billed

profilbillede
  • #6   27. jul 2014 plus det her

profilbillede
  • #7   27. jul 2014 Det ser jo godt nok lidt shady ud jo, men som jeg kan se er begge plusser fra Iso-stikket godt nok sat sammen smiley (Rød+Gul) Men altsåå... jeg ville skrue det hele fra Hinanden igen.. klippe de gamle gennemskruede ledningsstykker af og lave nogle nye sætte det sammen igen, lave en ny kabelsko som kunne monteres ordentligt på batteriet så den kan få noget strøm, så kan det være at det virker smiley I hvert fald gøre ovenstående med de to plusser fra radioen til samlingen som minumum smiley

• #8   27. jul 2014 Blå skal IKKE sidde sammen med sort.
    Fjern blå og prøv igen.

• #9   27. jul 2014 Ser det ikke ud som om der er gnavet hul på den stelledning lige i kanten af batteriet. Måske den er brækket nærmest helt over.

• #10   27. jul 2014 Blå er normalt remote, dvs. Plus ud! Så at sætte plus til plus, kan kun gå galt.

• #11   27. jul 2014 Og sidder sort også til plus eller er det bare et dårligt billede smiley

• #12   28. jul 2014 Rød og gul fra anlæget skal sammen til batteri plus ...sort fra anlæget skal til batteri minus....har du også forstærker på så skal blå fra anlæg til forstærker "REM".
    mvh FNS-CPH.DK musik crew.

Kommentér på:
batteri/festival anlæg

Annonce