1.466 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 16 Svar

Elektricitet fra crossmaskine Elektricitet fra crossmaskine

Hej Forum,
Jeg kunne rigtig godt tænke mig en 2-takt'er på vejen og problemet med det; er jo at der ikke er nogen strøm på sådan en.
For at få synet en maskine, skal den leve op til en række krav, og problemet med at få en crossmaskine på vejen er at den ikke kan levere strøm til lygter og blinklys osv.

Hvis man nu lavede et 'stand alone' elektrisk system som drev lygter og man købte stik til at aktivere bremselys, så ville det eneste problem bestå i at få ladet på batteriet under kørselen.

Har du hørt om nogle løsninger eller hvordan tænker du dette kunne gøres så det virkede konsekvent og langsigtet?

Mads

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Gardinstang i soveværelset 600 kr.
  • Ophængning af lamper og spejl. 650 kr.
  • Samle det sidste af min jysk seng😂mangler meget lidt 720 kr.
  • Samle to små kommoder 450 kr.
  • Ophæng skab på lille badeværelse 400 kr.
  • Reparation af vandvarmer i kolonihave7 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Elektricitet fra crossmaskine
  • #2   25. maj 2014 Det kender jeg skam godt til, men de koster en formue især hvis man vil have noget 250cc to takt. Hvis man nu finder en nogenlunde crossmaskine så tror jeg man var noget billigere i gang.

• #3   25. maj 2014 Den der kan du jo slet ikke få indregistreret.

• #4   25. maj 2014 Med hvilken begrundelse? Der er nogle krav til lys og batteri men ud over det burde det da kunne lade sig gøre?

• #6   25. maj 2014 Hvis den skal kunne indregistreres kan producenten udfylde en dataerklæring på at køretøjet egner sig til at færdes på vejen. Held og lykke med det.

• #7   25. maj 2014 Sakset fra trafikstyrelsen;

Biler, der ikke har EF-typetypegodkendelse og ej heller kan godkendes på forenklet praksis

Hvis bilen ikke kommer ind under reglerne om biler med EF-typegodkendelse eller på forenklet praksis, skal der i stedet skaffes en data-erklæring, der viser, at bilen opfylder de danske krav. Data-erklæringen er en formular, der hentes på Færdselsstyrelsens hjemmeside (Dataerklæringer kan du finde under blanketter), og den skal udfyldes af bilfabrikanten, en repræsentant for bilfabrikanten (den officielle importør af mærket) eller af et anerkendt prøvningslaboratorium. De skriver under på, at bilen opfylder de i Danmark gældende regler, og Data-erklæringen medbringes ved bilens første syn i Danmark. Hvis bilen ikke opfylder de i Danmark gældende regler, vil de naturligvis ikke kunne underskrive en Data-erklæring, og bilen vil derfor ikke kunne godkendes i Danmark.

• #8   25. maj 2014 Det bliver nok svært at få klaret er jeg bange for

• #9   25. maj 2014 Nu behøver man jo ikke ALTID at give op på forhånd. Du kunne også prøve at smide den i en trailer og køre ned forbi den lokale synshal og spørge dem om hvad de mener der er muligt. Måske findes der en EU typegodkendelse på en off-road / enduro maskine af samme type som din.... Ellers også kan de helt præcist forklare dig hvad det kræver for en mc. Det er jo ikke sikkert at reglerne er de samme som for biler!

• #10   25. maj 2014 Ligepræcis den er oppe er hjemmebyg af en CR500R, og ikke i DK... men du kan godt få en 2-takter på vejen - Husqvarna har lavet en WR-modellen, der er af og til en til salg.. Det er noget med ca. 100 kg og omkring 50 HK - og helt lovlig på vejen..

F.eks.
    http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/52822-husqvarna_360_sm

• #11   25. maj 2014 KTM har også lavet noget 2-takt til vejen.. du skal bare se dig om..

• #12   25. maj 2014 Hej Mads

Som man ovenstående skriver tror jeg bare at du må sande at i et pegefinger land som Danmark kan sådan en i øvrigt hamrende fed maskine, ikke indregistreres, da den som nævnt før ikke er typegodkendt eller noget. Har haft lignende problem med en kammerat som syntes han også ville have en supermotard og mente at vi bare kunne sætte spole osv osv på en CRF450F også køre til syn også ud på vejene. Sådan er det ikke selvom du i kunne bevise at en CRF450F som man ser på motocross banen i sin grundform er nøjagtigt det samme som en CRF450X bare med lygte og tændingssystem til dette, så er disse to maskiner altså bare kommet til landet til to forskellige slags brug den ene til race og den anden til kørsel i trafikken, og det er næsten helt umuligt at lave om på dette. vil man have 2 taktere så er der alternativer som nævnt før fra Thore Husqvarna KTM EXC osv.

Det er pisse ærgerligt smiley

• #13   25. maj 2014 Køb noget 4t hvis du vil bruge den på vejen! 2t crosser kører jo fuldstændig latterligt på vejen.
    Men hvis du VIL have 2t så vær vågen der har lige været en 250 exc fra 2006 på plader til 30 tilsalg!
    Ellers kan du købe min 300exc og smide plader på den smiley

• #15   26. maj 2014 Vi er enige om at der er masser af muligheder fra KTM, Husky osv, de er bare alle sammen dyre når man 'kun' får en praktisk 250cc.
    Grunden til denne tråd er at jeg håbede at det kunne bygges forholdvis billigt så det kunne betragtes som rent legetøj.

@mr Hovenbauer. Hvis jeg skulle købe din KTM kunne jeg lige så godt købe en fed touring maskine til samme pris når der først skal afgift med i regnestykket.
    jeg havde tænkt en 2001 Husaberg 2 takt eller noget i den stil så afgiften også blev holdt nede.

Og billedet i starten er jo bare det ypperligste og skal som sådan ikke tages seriøst hehe, en CR500AF er ikke noget man lige bestiller eller bygger

• #16   26. maj 2014 Så skulle man få fat i et CRF450x stel med papirer og registreringsattest fra et andet landet og bygge CR500 over, også skifte tændingssystemet ud, hvis man kan få en spole osv.

• #17   26. maj 2014 CR500 billedet var som sagt bare blikfang, jeg har ambitioner om noget markant mindre og billigere. En YZ250 eller noget kawa eller KTM som levere de der 50 heste og ville gøre turene i byen noget sjovere og nemmere.

• #19   26. maj 2014 Har selv været ejeren af den Husqvarna der blev linket til - og den er helt åndsvag til almindelig vej. Jeg solgte den 2 uger efter jeg købte den, da den kun egner sig til hobbykørsel, og jeg havde behov for en som også kunne bruge til at køre på i byen, hvilket var krop umuligt.

• Kion H
    Kion H Tilmeldt:
    mar 2009

Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
    #20   3. jun 2014 Du bliver træt af at køre veje med den...
    Men udover det burde man kunne finde på noget med et lille batteri og nogle blinklys vel.

Kommentér på:
Elektricitet fra crossmaskine

Annonce