Elektricitet fra crossmaskine Elektricitet fra crossmaskine
Hej Forum,
Jeg kunne rigtig godt tænke mig en 2-takt'er på vejen og problemet med det; er jo at der ikke er nogen strøm på sådan en.
For at få synet en maskine, skal den leve op til en række krav, og problemet med at få en crossmaskine på vejen er at den ikke kan levere strøm til lygter og blinklys osv.
Hvis man nu lavede et 'stand alone' elektrisk system som drev lygter og man købte stik til at aktivere bremselys, så ville det eneste problem bestå i at få ladet på batteriet under kørselen.
Har du hørt om nogle løsninger eller hvordan tænker du dette kunne gøres så det virkede konsekvent og langsigtet?
Mads
nov 2012
Følger: 5 Følgere: 4 MC-er: 2 Emner: 10 Svar: 46
jul 2005
Følger: 26 Følgere: 40 MC-er: 5 Emner: 157 Svar: 3.588
nov 2012
jul 2005
jul 2005
Biler, der ikke har EF-typetypegodkendelse og ej heller kan godkendes på forenklet praksis
Hvis bilen ikke kommer ind under reglerne om biler med EF-typegodkendelse eller på forenklet praksis, skal der i stedet skaffes en data-erklæring, der viser, at bilen opfylder de danske krav. Data-erklæringen er en formular, der hentes på Færdselsstyrelsens hjemmeside (Dataerklæringer kan du finde under blanketter), og den skal udfyldes af bilfabrikanten, en repræsentant for bilfabrikanten (den officielle importør af mærket) eller af et anerkendt prøvningslaboratorium. De skriver under på, at bilen opfylder de i Danmark gældende regler, og Data-erklæringen medbringes ved bilens første syn i Danmark. Hvis bilen ikke opfylder de i Danmark gældende regler, vil de naturligvis ikke kunne underskrive en Data-erklæring, og bilen vil derfor ikke kunne godkendes i Danmark.
nov 2012
aug 2011
Følger: 6 Følgere: 10 MC-er: 5 Emner: 12 Svar: 1.323
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
F.eks.
http://www.motorcykelgalleri.dk/galleri/52822-husqvarna_360_sm
dec 2003
Følger: 57 Følgere: 61 MC-er: 4 Emner: 90 Svar: 1.788
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 79
Som man ovenstående skriver tror jeg bare at du må sande at i et pegefinger land som Danmark kan sådan en i øvrigt hamrende fed maskine, ikke indregistreres, da den som nævnt før ikke er typegodkendt eller noget. Har haft lignende problem med en kammerat som syntes han også ville have en supermotard og mente at vi bare kunne sætte spole osv osv på en CRF450F også køre til syn også ud på vejene. Sådan er det ikke selvom du i kunne bevise at en CRF450F som man ser på motocross banen i sin grundform er nøjagtigt det samme som en CRF450X bare med lygte og tændingssystem til dette, så er disse to maskiner altså bare kommet til landet til to forskellige slags brug den ene til race og den anden til kørsel i trafikken, og det er næsten helt umuligt at lave om på dette. vil man have 2 taktere så er der alternativer som nævnt før fra Thore Husqvarna KTM EXC osv.
Det er pisse ærgerligt
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
Men hvis du VIL have 2t så vær vågen der har lige været en 250 exc fra 2006 på plader til 30 tilsalg!
Ellers kan du købe min 300exc og smide plader på den
nov 2012
Grunden til denne tråd er at jeg håbede at det kunne bygges forholdvis billigt så det kunne betragtes som rent legetøj.
@mr Hovenbauer. Hvis jeg skulle købe din KTM kunne jeg lige så godt købe en fed touring maskine til samme pris når der først skal afgift med i regnestykket.
jeg havde tænkt en 2001 Husaberg 2 takt eller noget i den stil så afgiften også blev holdt nede.
Og billedet i starten er jo bare det ypperligste og skal som sådan ikke tages seriøst hehe, en CR500AF er ikke noget man lige bestiller eller bygger
mar 2013
Følger: 10 Følgere: 12 MC-er: 2 Emner: 24 Svar: 79
nov 2012
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 415
mar 2009
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 7
Men udover det burde man kunne finde på noget med et lille batteri og nogle blinklys vel.
Elektricitet fra crossmaskine