{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.652 visninger | Oprettet:

Honda CB350 four ledningsnet - kun kickstart {{forumTopicSubject}}

Hej gutter.
Jeg er i fuld gang med mit første caferacer projekt, faktisk mit første MC projekt nogensinde.
Jeg her helt grøn, men har allerede lært utroligt meget efter jeg er gået til makronerne.
Jeg vil gerne have den til kun at køre med kickstarter og strøm nok til lidt lys til tomgang, med et lille batteri som kan gemmes væk.
På billedet er jeg nået til mit problem. Hvad er hvad, og hvad kan fjernes eller "gemmes" som ikke relaterer sig til for/baglys eller kickstart system og speedometer?

Jeg beklager hvis jeg spørger dumt - jeg skal jo starte et sted.

Lige for overblikkets skyld kan i se hvad jeg tumler med.

emilscaferacer.blogspot.dk


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CB350 four ledningsnet - kun kickstart
  • #1   28. nov 2013 Efter hvad jeg synes at kunne have identificere ud fra billedet, er det jeg har markeret med ringe på oversigten.
    Dem med grøn ring om, kan det bare fjernes hvis jeg kun vil have kick start?
    Dem ed sort ring om skal jeg vil bare gemme af veje? Jeg går ud fra jeg skal bruge dette?

    Sig til hvis jeg bevæger mig på for dybt vand. Jeg gør ikke noget før jeg er HELT sikker smiley


    profilbillede
  • #2   28. nov 2013 Hej Emil! Du kan godt fjerne starteren ja men får du ikke et hul du skal blokke med noget andet ? Du kan jo fjerne alt andet end regulator og motorstyring... Hvis cyklen er fra før '95 må du køre den uden blinklys og smide blink-relæet.

    Held og lykke


  • #3   28. nov 2013 Det med de sorte ringe vil være dumt, det er dit laderelæ og din ensretter.

  • #4   28. nov 2013 Hvor er det fedt at se min gamle Honda ligner sig selv på en prik !
    Det har været min farfars mc smiley


  • #5   28. nov 2013 Hej Simon. Jeg sidder og nærlæser manualen for at få mig et overblik over hvad jeg kan sløjfe. Hvad mener du med hul? Det er den, så de ryger også.
    Tak for det!

    Karsten, ja, det har jeg fundet ud af.

    Stefan, hvor er det sjovt at se og høre, jeg er SÅ glad for den, og dens storhedstid er lige begyndt forfra. Den er i virkeligt god stand alderen og km taget i betragtning. Dens nye mission er at høste damer og køre stærkt i kæunhavnstrup.

    Forresten! HVOR er den kickstarter? Jeg fik den ikke med, har bestilt en fra USA til 450 kr!!
    Du kan tjekke bloggen hvis du vil se hvad det ender med.


    www.emilscaferacer.blogspot.dk


  • #6   28. nov 2013 Hvorfor ikke købe en kineser-kværn når du alligevel bare vil ødelægge den smiley
    En flot gammel klassisk Honda burde da ikke lade livet på den vis.
    Nå, hvis du stadig vil fortsætte dit 'hærværk' kan du evt afmontere de elektriske komponenter en efter en, og på den måde finde ud af hvilken funktion de har - det lyder ikke som om du har det helt store indblik i el-delene, så gå roligt til værks og find ud af delenes funktion


  • #7   28. nov 2013 Starteren sidder jo monteret på motoren med en aksel og tandhjul ind i motoren ikke ? Så den må nødvendigvis efterlade et hul hvor den sad...
    Er den synet forresten ?

    Simon


  • #8   29. nov 2013 Fordi Jeg synes at lige præcis denne model er vildt fed, en kineserkværn er ikke det samme. Efter min mening er der intet der bliver ødelagt, blot nogle ting der bliver skiftet og taget af, ikke noget der ikke umiddelbart kan laves om igen smiley
    Jeg giver den nyt liv, og masser af kærlighed, intet hærværk her.
    Tak for input, det lyder som en god fremgangsmåde. Så ender jeg heller ikke på dybt vand. smiley

    Simon: Ja, jeg har fået den synes før jeg gik igang, så nu skal den først synes igen ved ejerskift.


  • #10   16. jan 2014 Hej Emil
    Du kan undvære startrelæ og blinkrelæ og en masse ledninger, det er nemt at blokere starter hullet så du ikke får en olielæk. jeg vil foreslå du laver et nyt ledningsnet, da der er mange ledninger i overskud hvis du ikke ønsker starter og blinklys.
    Inden du begynder synes jeg du bør overveje det med starteren, da den er rar at have og cyklen kan være svær at starte på kickstarteren, synes også det ville være lidt synd


    profilbillede
  • #11   18. jan 2014 Hej Nils. Tusinde tak for hjælpen!
    Hvor er det dejligt at få et ordenligt svar når man er helt grøn.
    Mange svarer som om man har gjort det en million gange og kan tage en masse ting som selvfølge.
    Er det nemmest bare at lade startermotoren sidde ved motorblokken så der ikke kommer "hul"? Men hvor den bare ikke er tilsluttet? Eller hvordan ville du forhindre olielæk? Hvis jeg skal have elstart på den (hvilket da ville være rart) ville det være fedt at få startknappen til at sidde på siden af den alu-boks jeg skal lave til el under sædet. Jeg tror bare ikke det batteri jeg har købt kan trække elstarteren? Måske ved du det?
    Det billede jeg har vedhæftet er alt det el der kommer til at være på cyklen, udover starteren hvis den kan trækkes af batteriet. Den skal bare kunne stå med lys på i tomgang.
    Fedt at du har skåret det ud i pap for mig. Har selv forsøgt at få at det basale med på min blog, så alle rookies kan følge med.


    profilbillede
  • #12   20. jan 2014 Hej Emil

    Du kan lave en prop som på billedet hvor den inderste o-ring går fri og låser proppen på plads, kræver selvfølgelig en drejebænk, det nemmeste er at lade starteren sidde, men hvis det er for at spare vægt er proppen en god løsning, umiddelbart kan batteriet kan starte den, kender ikke specs på batteriet, men baseret på ledningstykkelsen kan du ikke trække strøm nok ud fra det batteri


    profilbillede
  • #13   20. jan 2014 Sorry batteriet kan ikke starte den smiley

  • #14   20. jan 2014 Øv. Det er der ikke noget at gøre ved. Det er egentligt også købt til ren kickstart og lys. Hvis jeg nu gerne vil kunne elstarte den og stadig have "den åbne trekant" gennem stellet, har du så et godt forslag til et andet batteri, eller vil det være for stort?

  • #15   23. jan 2014 Hej emil
    Du må en tur på ebay og købe et miniature lipo batteri og designe så det kan sidde under sædet


  • #16   3. feb 2014 Hvad med dette Nils?
    http://www.bike-netshoppen.dk/product.asp?product=14780

    Jeg ved godt det er lidt pebret, men ville det ikke være godt til det?

    Eller dette:
    http://www.ebay.com/itm/Lithium-Ion-Motorcycle-Battery-for-Piaggio-NRG-MC2-1996-98-LIPO05B-/281242454135?pt=UK_Motorcycle_Parts_13&hash=item417b5b4877

    Det koster det halve.


  • #17   3. feb 2014 Hvis jeg vælger stadig at ville kunne køre el-start (hvilket jeg nok gør, ved nærmere eftertanke), ville jeg så skulle lade startrelæet sidde? Så det eneste jeg kommer til at ændre er at fjerne blinkrelæet og erstatte det gamle batteri med et mindre og mere effektivt? Hvis det er tilfældet, bliver det jo en del mindre kompliceret.

  • #18   20. maj 2014 Hej emil. Hvilket batteri fandt du passende?

  • #19   20. maj 2014 Hej Allan. Jeg købte det fra bikeshoppen og er meget tilfreds.
    Det er lille og med masser af kraft til elstart og det hele.
    Den starter lige med det samme.


  • #20   21. maj 2014 Kan du sende et link så jeg er sikker på det er det samme du mener.

  • #21   22. maj 2014 Jo da, men det står allerede i det tidligere indlæg.
    For der slet ikke skal være nogen tvivl, er det et Ballistic batteri - 8 Cell af mærket ballistic.

    http://www.bike-netshoppen.dk/product.asp?product=14780



  • #22   25. maj 2014 Hvilken shop i tyskland har du handlet hos?

Kommentér på:
Honda CB350 four ledningsnet - kun kickstart

Annonce