{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvilke dæk bridgestone ?
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #1   23. jan 2013 Det kommer an på din kørestil, affjedringsopsætning, temperaturer, dæktryk og hvad du forventer af dækkene.

    Jeg synes f.eks et bagdæk har holdt længe hvis det har kørt 7000km - ca det dobbelte for et fordæk...


  • #2   23. jan 2013 Er jo bare til når mcen ska luftes her i dk.. Så er jo ikke let at snakke om temperatur.. Men ja almindelig lidt friske ture;)

  • #3   23. jan 2013 Hvis du er som 98% af alle mc fører, så vil du få mest ud af bt023. Bt023 kan let klare knået i asfalten og nogenlunde omgangstider på en bane, så vedhæftningen er god. Samtidig får du et bedre dæk i regn og fugtigt føre.

  • #4   23. jan 2013 Jeg har lige lært i et indlæg jeg oprettede tidligere, at der kommer en T30 version. En opgradering af bt023

  • #5   23. jan 2013 Enig en ven jeg har jeg kører på BT023 på sin CBR1000RR han kører helt ud til kanten og været på bane med dem.. De klarer opgaven til UG.. Vent da til deres nye T30 kommer på markedet om et par mdr.

  • #6   23. jan 2013 Okay super tak for hjælpen! Ja må lige se hvad prisforskellen er på dem:)

  • #7   23. jan 2013 Per km vil bt023 være klart billigere

  • #8   23. jan 2013 Ja tror også det blir den:)

  • #9   23. jan 2013 battlax T30 er på lager hos mynetmoto.de i størrelsen til en sv1000
    265€ med porto


  • #10   23. jan 2013 Har lige klippet lidt fra én af de dæktests jeg har gemt:
    Indehavere af motorcykler med helt atypiske fælgstørrelser, er voldsomt begrænsede i deres dækvalg. Til dem tilbyder Bridgestone BT045. Dette dæk er MagaCin nu begyndt og teste, og det dæk imponerer næsten mere end BT023 og BT090.

    BT045 er ikke et radial-dæk, men et diagonal-dæk. Dette er mere af akademisk betydning, for BT045 føles utroligt velkonstrueret. BT045 er også det første dæk der begyndte at bruge forskellige gummiblandinger i samme dæk. Trods en alder på over 10 år er det altså et moderne dæk, efter de nyeste opskrifter.

    BT045 er en sand kunstner i regnvejr. Det hænger imponerende fast, og der er endog eksempler på klassiske rodracere der har brugt BT045 på halvvåde baner med godt resultat.

    På tør vej fejer dette dæk alt modstand af banen. Den nærmeste konkurrent Pirelli Sport Deamon, som vi har kørt mange kilometer på i "gamle dage" når ikke Bridgestone standarden. Det er derfor svært at anbefale andet end BT045 til dem med atypiske fælgstørrelser.



  • #11   23. jan 2013 Det er da samme pris som i dk, og hvis du handler lokalt får du helt sikkert er bedre monterings pris..

  • #12   23. jan 2013 Gixxerboy du må være omgivet af danmarks billigste forhandlere, heldige asen.
    Et 180 bagdæk af premium mærke koster omtrent 1800 der hvor jeg kommer.
    jeg syntes ikke 2013kr leveret, er dyrt for et SÆT brigdestone battlax T30, slet ikke når det er et 2013 model


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #13   23. jan 2013 Det er overhovedet ikke samme pris som i DK...

  • #14   23. jan 2013 har lige givet 1700kr for et løst bagdæk, hos den lokale honda biks, dunlop roadsmart2 , så jo der er lidt sparet ved at handle i tyskland, der kunne jeg ha fået det for ca 1000kr alt incl.

  • #15   23. jan 2013 Igen siger jeg det - De danske forhandler knepper en.. Dagen i dag hvor verdenen er blevet så lille at den private forbruger handler det samme sted som forhandleren og det er samme grossist de bruger, blot af forskellige kanaler. Jeg køber ALT i udlandet og over nettet.. De danske forhandler må gerne dø for mig. Jeg gider ikke sponser deres fortjeneste.. Grunden til jeg er så bitter på de danske forhandler er at de forstår ikke at drive forretning og deres udvalg er direkte elendigt herhjemme i dk med premium mærker af udstyr.. De fleste er gået over til at sælge T-hansen hjelme og no name udstyr for at prøve at holde en lav pris, men stadig have en høj fortjeneste.. De er ikke det kunderne vil have imo.

  • Carsten M
    Carsten M Tilmeldt:
    mar 2011

    Følgere: 1 Svar: 122
    #16   24. jan 2013 Hvis du handler på f.eks Mynetmoto, fakturerer de fra Cypern med 15% moms og sender varerne fra et tysk lager. Altså 1 mand med en computer behøver jo ikke meget profit. Når du har en fysisk butik + lager + ansatte betyder det en højere pris. Sammenhold det med 25% moms har du en prisforskel.
    Vi er så tilbage til udgangspunktet: Hvad må en forhandler tjene på et dæk (over disken / monteret på løse hjul / på motorcyklen).
    Da jeg selv er motorcyklist, må forskellen ikke være for stor - men ellers vil jeg godt betale for rådgivning, sikkerhed for garanti og det "nemme" i at kunne aflevere min mc og få tingene lavet. Det må så være op til folk, om denne merpris er rimelig eller handle andetsteds.
    Men der er omkostninger forbundet med at drive en forretning - men også en service/merværdi forbundet med at handle lokalt.


  • #17   24. jan 2013 Carsten M: Men de danske forhandlere kan jo også selv købe på nettet til en billigere pris.
    Tager vi Michaels eksempel med et dæk til 1.700kr i DK vs 1.000kr i Tyskland, så kan den danske forhandler selv bestille det pågældende dæk til 1.000kr, trække den tyske moms fra, smide en avance på 200kr på og dansk moms, og så sælge det for 1.350kr. Så er vi nede i et prisleje hvor man kan lokke nogle flere forbrugere til.


  • #18   24. jan 2013 min bror fik monteret et sæt bt23 sidste år , ved en dansk forhandler : 3600kr !!!!
    næste sæt fik jeg hjem fra tyskland:1700kr !!
    Tror ikke de danske forhandlere sælger 20% af alle de dæk som slides op i dk ??
    hvis forskellen var noget mindre, var det tal nok anderledes.....


  • #19   24. jan 2013 jesper: jamen, så bliver carsten jo arbejdsløs ????

  • #20   24. jan 2013 Lasse P [Aalborg] Skrev bl.a. : ” De danske forhandler knepper en” + ” Grunden til jeg er så bitter på de danske forhandler er at de forstår ikke at drive forretning”.
    Jeg må indrømme at jeg har haft de samme tanker flere gange og senest her de sidste dage. Lasses sidste kommentar kan dog i en vis grad diskuteres, for sker det, jeg mener at kunne se, endda særdeles tydeligt, idet Forcefields sub4 koster nøjaagtig det samme i hele Danmark og sågar også bl.a. i Tyskland og England (med en ganske lille difference som givet skyldes kursernes varians). Så kan man dæleme da tale om KARTELDANNELSE. Faktisk vil jeg mene at det er lige til forbrugerprogrammet kontant.
    Et andet eksempel fra Aalborg var en O-ring jeg stod og manglede. Jeg har tidligere haft ganske meget med vedligehold og indkøb at gøre på virksomheder og har også købt O-ringe i stor stil og har da et vist indtryk af priser også. Stor var min undren, ja faktisk blev jeg stjernetosset, da forhandleren ville have ikke mindre end 85 kr for O-ringen. Sådan ca 10 gange så meget som jeg forventede. Lige for at tage brodden af enkelte kommentarer kan man jo sige at det næppe vælter ret manges budget, men set i et større perspektiv synes jeg det er et problem, at der tages ågerpriser for dele og jeg tror ikke at det nødvendigvis betyder at folk så hellere vil aflevere mc´en til rep på værkstederne. Derimod tror jeg mange, som bl.a. Lasse og undertegnede tænker. Nå men OK, vi kan lige så godt søge udenlands og købe her. Det vil jeg tro kan give/giver uventede problemer for indtægten hos mc-værksteder (ud over at det jo også generer en del af kundekredsen).
    Jeg har lige bestilt dæk udenlands og dette sæt sparer jeg 600-700 kr på. Jeg skal så selv påsætte og afbalancere, men det er relativt let, så det giver (også) i dette tilfælde en fin timeløn til undertegnede.
    Rigtig mange af dem jeg kender køber også dæk udefra, så alt andet lige må værkstederne gå glip af en del af den kage de ellers kunne leve bedre af........ Så deeeeet............... smiley


  • #21   24. jan 2013 Hehe tror jeg har besluttet at købe michelin pilot power 2ct istedet for:)
    Køber dem over eBay eller dækonline må ærlig indrømme jeg også har mine penge for kær til at støtte danske forhandlere..


  • #22   24. jan 2013 Jeg synes du skulle undersøge de tests der er lavet af diverse dæk og tage det med i dine overvejelser.

  • #23   24. jan 2013 Synes jeg også jeg har gjort... Michelin pilot power skulle da være et super dæk

  • #24   24. jan 2013 Læste du det test-klip jeg gav i d.o.?
    Det findes givet flere tests end dem jeg har kunnet finde, men er du int. tror jeg jeg har dem liggende med fuld reference...........


  • #25   24. jan 2013 Ja læste jeg om bt 045 det mener du er bedre eller? For prismæssigt var det ca samme mener jeg

  • #26   25. jan 2013 bt045 er ikke et valg til din cykel, så tag du hellere micheline pp2ct, de er super
    Størrelser BT045
    100/90 R16 54H
    110/90 R16 59V
    130/90 R16 67H
    130/90 R16 67V
    110/90 R17 60H
    120/90 R17 64V
    130/90 R17 68V
    90/90 R18 51H
    100/90 R18 56H
    100/90 R18 56V
    110/90 R18 61H
    110/90 R18 61V
    120/90 R18 65V
    100/90 R19 57H
    100/90 R19 57V
    90/90 R21 54H
    120/80 R16 60V
    150/80 R16 71V
    100/80 R17 52H
    110/80 R17 57H
    110/80 R17 57V
    120/80 R17 61H
    130/80 R17 65H
    140/80 R17 69V
    100/80 R18 53H
    110/80 R18 58H
    110/80 R18 58V
    120/80 R18 62H
    130/80 R18 66V
    110/70 R16 52S
    110/70 R17 54H
    120/70 R17 58H
    130/70 R17 62H
    140/70 R17 66H
    150/70 R17 69H
    150/70 R17 69V
    130/70 R18 63H
    140/70 R18 67H
    140/70 R18 67V


Kommentér på:
Hvilke dæk bridgestone ?

Annonce