{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.885 visninger | Oprettet:

Folie af - ny på.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har tidligere fået god hjælp herinde så jeg prøver igen smiley

Jeg har en gixxer fra 07 i sort. Der er på siderne af denne røde folier med teksten "GSXR". De er monteret på et mat skjold..

Dem vil jeg have af og regner med at kunne gøre det med en hårtørrer eller varmepistol.
Resterne af limen er jeg så i tvivl om.. Jeg har læst en del man kan bruge rensebenzin eller alm blyfri benzin, men kan jeg være sikker på det ikke vil gøre mit matte skjold mere blankt?

Når jeg forhåbentlig har fået alle limrester monterer jeg ny folie med samme tekst blot i blank sort 3M. Tror det blir fedt smiley

Håber på jeres hjælp smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Folie af - ny på..
  • #1   27. apr 2013 lampeolie... eller lakforsejler kan opløse lim resterne... det er de ting jeg vil anbefale dig at bruge...

mvh

• #2   27. apr 2013 Kør ned til nogle der sælger kema produkter. Mener den heder DL-44den fjerner lim rester uden nogen og gnuppe bare tag en klud og tør af. Den er sølv og grøn selve beholderen spray beholder;)

Køb. Den er os go til olie snask fra kæde.

• #3   27. apr 2013 Som du selv siger, så kan det varmes af forsigtigt, med en varmeblæser..

HVIS der sidder lim (Hvilket ikke er sikkert) kan dette fjernes med silikonefjerner.. Er det ikke nok, kan du bruge bremserens.

Rensebenzin, acetone og så videre, er intet værd til den slags da det tværer det mere ud, end at fjerne det.

• #4   27. apr 2013 pas på med varmepistolen, hold øje med temperaturen på kåben. WD40 er også fint til at fjerne limrester

• #5   27. apr 2013 jeg brugte varmepistol, og så "nulrede" jeg det sidste lim af men tommelfingeren (tålmodighed)

og tog den sidste hinde med fortynder...

det tog min lak ikke skade af (og det var samme cykel som din)

• #6   27. apr 2013 hmmm

deler i cykel... ?

hvorfor skal han så gøre det , hvis du allerede har gjort det.. ?

eller er den bare magen til.. lol smiley smiley

mvh

• #7   27. apr 2013 BDog.: Acetone?? Du har HELT ret, da acetone stort set er det eneste der også kan opløse en 2-komponent lak, så er det helt forbudt!
    Men renset benzin er faktisk ganske udmærket til formålet.
    Lampeolie er foreslået, også meget udmærket.
    Kema´s DL-44 er sublim!! Det er citrus kerne olie, og det er bare super godt!!
    Bremserens...tja, hvis ikke det var så pokkers flygtigt (det fordamper meget hurtigt), er det også ok.
    Da bunden er lidt sart, ville jeg nok prøve med lampeolien først, smøre noget på, lade det sidde og opløse limen et minuts tid, og så nulre det af med en blød klud, med mere olie på. Hvis det er lidt fedtet når du er færdig, kan silikonefjerne, eller evt. renset benzin - fjerne resterne.

Og pas så lige på med varmepistolen. Hvis du varmer for meget, kan det matte meget hurtigt blive blankt smiley

Mener selv jeg har lidt erfaring med emnet, efter 27 år som skiltemaler smiley

• #11   28. apr 2013 Jeg har noget lim fjerner fra Thansen der er god nok til opgaven, hvis du vil låne...

• #12   28. apr 2013 Tusind tak for alle jeres indlæg. Jeg har nu fået taget folierne af - og der er en del limrester desuden er der en ret stor forskel på "lakken".. Jeg formoder jeg kan polere dette væk?

Mr Guns - tusind tak for det. Pisse flinkt af dig, men tror jeg kører derud i morgen og køber lidt selv smiley

• #13   28. apr 2013 Her er et billede efter folien blev fjernet - en af folierne. Og som I kan se er det meget mere mat hvor den har siddet. Hvordan får jeg dette væk eller gør så det får samme udtryk som resten af MCen?

profilbillede
  • #14   28. apr 2013 Køre rundt noget tid så blir det nok ens med tiden men ønsket du ikke bare nye stickers så skal de jo være det

Eller også få poleret alle kåber og giv dem en gang satin klarlak

• #15   28. apr 2013 Det får Du ikke væk - kun tidens tand (og solen) kan fjerne det.
    Plast delen har været beskyttet mod slid og UV stråler fra solen, der hvor mærkerne har siddet - så det kan kun tiden - eller maling - udjævne smiley

Og Du skrev "polere det væk"... øh nej - det er plastic uden lak, og så er det mat...
    Det kan du være ret sikker på det ikke længere er, hvis du polerer det.

• #16   28. apr 2013 Øv det er jeg træt af at høre.. Men jo, vil ha nye stickers. Havde dog håbet at slippe for de små "600" som billedet viser den tidligere placering. Ydermere havde jeg bevidst fået lavet "gsxr" til sideskjoldene lidt mindre end originalen..

• #17   29. apr 2013 Lasse: Måske slibe lidt med korn 3000 eller noget, og så polere? Men det er jo nok lakken neden under klarlakken der er helt ny og dejlig der hvor klistermærket har siddet..

• #18   29. apr 2013 @Like a boss : Der er IKKE lak på den bagende.
    Den er af ABS plast, støbt i farven (nærmest antracit grå metallic - mat).
    Hvis han sliber på den - uagtet korn størrelse - skal han HELT sikkert have den til en maler bagefter...

• #19   29. apr 2013 Allan: Ok.

• #20   29. apr 2013 Tak allesammen. Jeg har nu bestilt en tid ved en prof til at montere mine nye folier - han gør også cyklen "ren" for lim etc..

• #21   29. apr 2013 Hade det så ikke været billigere og give den en gang satin klarlak?

• #22   29. apr 2013 End at få en fagmand til at sætte folien på?

• #23   29. apr 2013 Ja kan da ikke koste meget mer en 500 kr og få sprøjtet den over med silke mat klarlak. Alså røven

• #24   29. apr 2013 Jamen det er begge sidseskjold også hvor folien er taget af.. Så det er en del mere. Ellers havde du ret smiley

• #25   29. apr 2013 Ok.

Kommentér på:
Folie af - ny på..

Annonce