1.534 visninger
|
Oprettet:
shop-usa {{forumTopicSubject}}
er de nogen der har kendskab til dette.. så en reklame for det igår, og tænkte det var smart og man kunne spare en del..
men er der noget fusk med det
apr 2009
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 5 Emner: 8 Svar: 1.565
http://www.google.dk/?gws_rd=cr&ei=qwWWUtmgLejoywOuvYDwAQ#q=erfaring+med+shop+usa
apr 2011
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 36
jun 2006
Følger: 2 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 19 Svar: 101
og ingen problemer der.
sep 2007
Følger: 26 Følgere: 46 Annoncer: 3 Emner: 22 Svar: 96
apr 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 2 Emner: 31 Svar: 243
At det så kun er ca 0.0000001% af folk der gør det, er en anden side af sagen.
Med shopusa.dk tjener de jo så bare ekstra, hvis de er heldige at en pakke kommer igennem tolden uden at blive fortoldet.
Vil kun mene det er noget værd, hvis f.eks en sælger på ebay kun vil sende til USA, men det er jo et fordyrende mellemled, for at sende en vare til 50 USD tager de f.eks 80kr for forsendelsen, hvilket man som regel kan få meget billigere fra sælgere direkte i USA hvis man snakker lidt med dem, shopusa.dk gør det bare lettere at handle, da man ikke skal til at forhandle med sælgere om fragt til DK, samt evt hurtigere fragt (vil gå ud fra de bruger GLS/UPS/FedEX istedet for alm brevpost)
Har aldrig selv brugt det, og kommer nok ikke til det, da jeg ikke kan lide at skulle have mellemled på at købe varer, samt et ekstra led, hvor pakken kan forsvinde, da man jo kun har klageret på f.eks ebay fra sælgeren til shopusa's adresse.
sep 2006
Følger: 19 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 71 Svar: 494
Jeg finder et cover til en bærbar på ebay, som jeg gerne vil købe.
Køber det på Ebay-USA. Forhandleren sender kun til en amerikansk adresse, men fragten er til gengæld gratis. Jeg betaler de 50$ coveret koster på Ebay.
Varen bliver sendt til Shop-USA adressen, som så sender den til min adresse i DK.
Jeg registrerer pakken hos Shop-USA, og skal betale 50$ til shop-USA for at få pakken til DK. Samlet pris for coveret 100$. Det betyder at jeg ikke har sparet en krone ved at bruge shop-USA. Jeg har ikke modtaget coveret endnu, men jeg regner med at de leverer som de lover.
okt 2013
Følger: 2 Følgere: 5 MC-er: 3 Emner: 12 Svar: 1.278
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
Jonny j usa bil nørder ?? :-))) entusiaster min ven entusiaster er det rigtige ord
sep 2006
okt 2013
Du kan jo eventuelt prøve at taste det samme ind på http://www.toldpriser.dk/toldberegner og se hvad prisen ville blive hvis du selv skulle hive det hjem (antaget at du kunne få sælger til at sende til DK).
mar 2008
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 80
sep 2006
Jeg registrerede først varen efter købet og fik prisen på fragt. altså de 50 $
Jeg er bare lidt overrasket over at det koster så meget, men jeg kan se på den side Jakob linker til at prisen er nogenlunde det samme altså små 600.
Jeg har bare svært ved at se fidusen ved shop-usa, når man ikke sparer noget fragt ved at bruge dem. Så kunne jeg ligeså godt have gået ned i en lokal butik og fået varen med det samme.
jul 2014
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 69
sep 2006
Men med mit eksempel med et plastik-cover til en bærbar kan det ikke betale sig.
okt 2013
1. Sparer bøvlet og ikke selv skal stå for fortoldning osv.
2. Kan købe varer der ikke sendes ud af USA
3. Ofte kan spare de 160kr gebyr.
I dit tilfælde ville fragten fra sælger (hvis han ville sende ud af USA) nok også være noget mere end gratis som det er indenfor USA.
sep 2006
Ja - jeg betaler told og fragt til Shop-USA og det meste af de 50$ jeg betaler til Shop-USA må nødvendigvis være den told jeg skal svare, for det koster ikke meget at sende en pakke med et plastik-cover. Det hverken vejer eller fylder.
Jeg skriver denne kommentar i tilfælde af at andre vil prøve Shop-USA.
De skal vide, at man ikke nødvendigvis sparer noget på varen.
Hvis man har brug for varer man ikke kan finde i DK eller Europa - så er det måske fint, men i mit tilfælde kunne det ikke betale sig.
sep 2006
Hvis man køber varer for mindre end 80 kr. skal man ikke svare told, og her er fragten gratis. Se det kalder jeg billigt.
Det tager godt nok lang tid før man modtager varen, hvis man vil have sendt den gratis, men jeg har prøvet det flere gange, og de holder hvad de lover.
okt 2013
shop-usa