2.935 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 86 Svar

Superbike + Kaskoforsikring + 23 år Superbike + Kaskoforsikring + 23 år

Hej gutter,

Er der nogle der har kendskab til selskaber der tilbyder kaskoforsikring til under 25-årige, uden jeg bliver voldtaget af kr. 30.000 årligt?

Jeg har forhørt mig hos Mondux, If, Codan, Alm Brand, Tryg, Top Danmark, Nykredit...

Kom med andre bud! Og dumme kommentarer frabedes. Det er modellerne Yamaha R6 / Suzuki GSXR 750 .

Tak!
Troels

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Handyman to fit some blinds 1.000 kr.
  • Install shower mixer 500 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • Installere vaskemaskine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Superbike + Kaskoforsikring + 23 år
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

Følgere: 292 MC-er: 16 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.709
    #1   12. feb 2014 Kort fortalt: Glem kasko.

• #2   12. feb 2014 Prøvet GF-forsikring.dk ?

• #3   12. feb 2014 Jeg vil ikke købe en cykel til 150.000 og så IKKE have kasko på... Hvis den bliver nakket mister jeg alt + hvis der sker noget uforskyldt.

• #4   12. feb 2014 ja glem kasko det er alt for dyrt på mc
    jeg har kørt skade fri siden jeg fik kortet i 06
    og skal give 12kg for kasko på min sv1000s

• #5   12. feb 2014 husk nu er den købt for lånte penge kræver de kasko

• #6   12. feb 2014 GF forsikring vil ikke give dig kasko du er under 30 år.. Så ja, nøjes med ansvar. Har dem selv. Min kæreste kan ikke blive kasko kunde, hun er ikke 30 endnu... Hun køre gsx 650 f.

• #7   12. feb 2014 Så køb en billigere cykel vis du ikke kan betale hvad en forsikring koster, det er pisse dyrt og man bliver helt øm i røven men sådan er det smiley

• #8   12. feb 2014 Hvis den købes med 20% udbetaling kræves der kasko. Og jeg VIL have kasko på. smiley

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#9   12. feb 2014 Så er du nødt til at vente eller lave fusk med en anden som ejer...

• #10   12. feb 2014 idl forsikring ? De får ikke de bedste likes for at smide en ud som kunde ved første skade/tyveri men så er du da dækket så længe og de er vidst ikke ret dyre.

• #11   12. feb 2014 Køb en til bane race og kør på den der og hav så en billig mc til det daglige

• #12   12. feb 2014 michael L
    der var ikke noget krav fra banken til kasko da jeg lånte til min sv 1000

• #13   12. feb 2014 Altså med Kasko ender du med at have betale cyklens samlede værdi og nok mere på 5 år eller hurtigere. Hvis ikke din financiering tvinger en kasko igennem, så er det oftes billigere at tage chansen.

Hvis din financiering tvinger det igenne, så skal du meget overveje om du i det hele taget skal have den slags motorcykel.

Javist - det er surt og måske uretfærdigt, men kig lige på de fire begreber:

Cykeltype, alder, køn, ulykkesrisiko

De gider ikke, og det gjorde jeg sgu nok heller ikke

• #14   12. feb 2014 Køb en ældre model til 50-60000 kr, og glem kaskoen.

• #15   12. feb 2014 Flere af mine venner på r6'ere og gsx-r'ere har droslet den til omkring 100hk og så er forsikringen omkring 8000,- i kasko.

• #16   12. feb 2014 smiley se hvad en bil,der kan køre 0-100 på 4sec.+250på top. koster med kasko. så vær glad for det du sparer.
    og det er stadig kun en bil smiley
    hvis man vil ha mælk,så må man til patten.

• #17   12. feb 2014 Skal hverken fuske eller vente, jeg spørger på andre selskaber som evt. kunne tilbyde kasko!! Kan jeg få den forsikret for omkring 20k sparer jeg jo så 10k...

• #18   12. feb 2014 forsikrings selskaberne er ikke glade for sports maskiner
    min kammerat kunne ikke få en r6 forsikret men sjovt nok var der ikke noget problem med en sv 1000

• #19   12. feb 2014 Guys - drop nu please jeres gode råd.

Jeg køber ikke cyklen fordi jeg skal ud og køre dødskørsel. Det er kun i 2 år at jeg bliver taget i røven i forsikring, for når det er 25+ er det andre priser og der er flere selskaber.

Indtil videre tak for fif om GF og IDL smiley

• #20   12. feb 2014 #18 - nej det er sgu lidt tamt at jeg kan få en touring cykel med flere hk og dyrere ny-pris forsikret billigere end en sølle R6'er smiley

• #21   12. feb 2014 IDL Forsikring er MEGET billige med bil og mc forsikring, dem kan jeg stærkt anbefale smiley Jeg har fået et tilbud på en 900 Fireblade 3600 om året med kasko, hvis du er over 30.

• #22   12. feb 2014 Super - problemet ligger jo i min alder, men jeg prøver at høre om en pris i morgen smiley

• #23   12. feb 2014 Troels

Få nu ikke den ide, at nogen her vil nedgøre dig ved at anbefale andet end din drømmecykel. Blot er folk forbeholdne på grund af fakta!

• Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#24   12. feb 2014 Så efter 2 år kan du ikke længere sidde ned fordi et forsikringsselskab har pulet dig... smiley

Jeg havde valgt en anden MC, men det er nok bare mig...

• #25   12. feb 2014 Lige købt min første mc.
    Kawasaki z1000 fra 2008.
    Ansvar og kasko til 4300 kr

Nu vil jeg gerne have godt vejr

• #26   12. feb 2014 din alder,og valg af mc, kræver en sponsor smiley
    alder er fast, så du må vælge ,eller ofre smiley

• #27   12. feb 2014 Ellers må du nøjes med 100 hk , i to år ? Det er stadig ok knald på .

• #28   12. feb 2014 hvis du er 23.må du så køre sportbike?

• #29   12. feb 2014 Har kørekort under gamle regler - stop nu med jeres piveri for faen smiley

De 100 hk var en idé. Cyklen bliver primært købt grundet udseendet. Tak for tippet!

• #30   12. feb 2014 Ring til GF.. Hvis du samtidig forsikrer en bil er de til at snakke med!
    Har selv fået en pris på noget under 10k for en RR når jeg til foråret køber en. Og jeg er på det tidspunkt lige fyldt 24

• #31   12. feb 2014 Jeg var 24 og kørte r6. Og havde ansvar kun. Koster ikke en skid og total skadet den. Værdi på 56.000kr og en kasko ville koste 30.000kr. Hørte alle steder. Så kunne ikke svare sig og fucker du den op, køber du bare en tysker og bygger den op.

• #32   12. feb 2014 Du skal på den anden side af 30 før priserne på kasko bliver bare en smule rimelige for en superbike.

• #33   12. feb 2014 Selvfølgelig skal du da ha en r6 hvis det er sådan 1 du drømmer om.... Men det vil ligne en lotto gevinst for dig, hvis du startede på en til 50k kun med ansvar, spar lånet pt, og gem pengene, så har du næsten alle de penge du skal bruge til den 1000cc rr maskine du skal have om 2-3 år, med billig kasko smiley

• #34   12. feb 2014 Velkommen til lorte landet Danmark hvor alt der er sjovt enten er forbudt eller knaldhamrende dyrt... det er jo også fordi vi høre om en ung gut på 22 blive slået ihjel hver dag på en sportbike, så behovet for de høje præmier er reele nok. jep... or maybe not

• #35   12. feb 2014 Gsx-r 750 2007, 25 år, gf, pris 6k, selvrisiko 5k. Det kan lade sig gøre - selvom der står på deres side at man som udgangspunkt skal være 30 år.

• #36   12. feb 2014 Jeg kører da ikke grimmere på min R6'er end på min Z750'er , tværtimod smiley

• #37   12. feb 2014 Men det er det forsikringsselskaberne tror Ulril A. I min optik er begge cykler ligeså "farlige".

@
    Thor J
    Har du andre forsikringer hos dem? Eller bare kørt mange år?

• #38   12. feb 2014 Ingen andre forsikringer - har kørt 5 år som helt sikkert hjælper på det

• #39   12. feb 2014 har kun en ting at sige ! HELD og LYKKE!
    25+ før man skal tænke Kasko.

• #41   12. feb 2014 Uha det er godt at blive 30 som Tommy skriver.
    Gav 12k for min første SP1 som 26 årig - nu giver jeg 2800kr. smiley

• #42   12. feb 2014 HansHenrik (Hjørring) Drop nu det pis...du er ved at være lidt som en gammel slidt spilledåse der kun kan det ene vers i en sang...

En ting er at du har et eller andet imod at låne penge...
    Men det er altså ganske alm. accepteret i verden, at man køber ting, før man har sparet op til dem..

Troels: Hvilken årgang af maskinerne er det du kigger på?

Jeg kan måske hjælpe..

• #43   12. feb 2014 Sidder lidt selv i samme suppedas. er dog 28 men har ikke 5 års anciennitet som de fleste selskaber kræver at man har. dog snakkede jeg med Yamaha i Næstved, de kan tilbyde forsikringer uanset anciennitet via Yamaha mener jeg, og til rimelige penge. dette kræver jo selvfølgelig at man så køber igennem en Yamaha forhandler. men måske det kunne være en mulighed for dig.

• #44   13. feb 2014 Skal selv til at ringe rundt og finde bedre priser - desværre er der kun en vej og det er at tage en dag ug af kalenderen og hænge i røret... Til gengæld kan den ene dag nemt betale sig hjem i besparelser. Da jeg var frisk bilist var der en forskel på ca. 30K på det dyreste og billigste tilbud (samlet pris på vores forsikringer). Jeg har efterhånden sparet rigtig mange penge ved at shoppe rundt en gang hvert andet år eller deromkring smiley Spil dem gerne ud mod hinanden også - "Jamen hos X skal jeg kun give Y kroner så det må i da kunne gøre bedre"

• #45   13. feb 2014 Jeg har ringet rundt til mange, men er så også 43 år, men de billigste jeg fandt var,,, Mondux, 123, Codan, alm brand, idl og if, det var så også en intruder og forskellige krav, men du er bare nød til at ringe rundt til alle,(tog en formiddag) og de vil alle gerne ha at du skifter alle dine forsikringer til dem, det billigste jeg fandt for mc'en alene var Mondux 3000.kr med kasko, men hvis jeg flyttede alle mine forsikringer til Codan var prisen 1800.-kr. Det er en jungle og ikke nemt

• #46   13. feb 2014 Tak skal i have smiley

Hans Henrik: Det har da ikke noget at gøre med at jeg ikke har pengene? Det er billigt at låne penge nu, og jeg står og vil købe hus indenfor et par år også, derfor passer det mig bedst at finansiere mc'en. Jeg sælger biler til dagligt, så nu ved jeg hvordan det hænger sammen smiley

Morten: Jeg har kig på en overgemt 2008 R6 der først bliver indreg her i 2014. Du må meget gerne sende en PB med hvad du muligvis kan hjælpe mig med. Regner med at handlen er i hus i næste uge.

• #47   13. feb 2014 smiley du kunne måske starte et nyt koncept: billig forsikring til unge
    der er mange unge der synnes de bliver snydt ,med dyre policer.
    der må være kunder nok smiley

• #48   13. feb 2014 er der ikke noget der hedder 123 forsikring eller sådan? synes at have hørt at de forsikre superbikes til god pris, dog med lidt høj selvrisiko smiley

• #49   13. feb 2014 Der er nok ikke så gode penge i det, hvis man skulle følge tendensen smiley Nu er det bare sådan at jeg vil have en GSXR / R6 pga udseendet og ikke fordi de kan køre stærkt smiley

• #50   13. feb 2014 Jeg mener jeg har forhørt mig hos dem også - men prøver da lige igen i morgen smiley

• #51   13. feb 2014 man må lide for skønheden smiley
    sørg for en god forsikring inden handlen er i hus.

• #52   13. feb 2014 husk .
    nogen af de billige forsikringer,bliver sagt op ved første skade, og så er man fucked op: ny igen ,men nu med en skade i baggagen=solgt mc med stort tab
    pissemist-realist- pms

• #53   13. feb 2014 6250 årligt for en GSXR 600 fra 1998 som 20-årig, bare kun for ansvar, hos GF-forsikring.
    Skal dog "kun" betale ca. 5 000 næste år; turde ikke engang spørge hvad kasko ville koste.

• #54   13. feb 2014 Sørg nu for at få en tracker på, den er guld værd for populære bikes.

• #55   13. feb 2014 Jeg er 23 og har kørt skadefrit i 5 år, gf ville slet ikke give mig et tilbud, og Topdanmark vil have 15.000 for kasko på en vtr 1000, tror bare du skal droppe det og enten tage chancen nogle år, eller vente med drømmebiken et par år!

• #56   13. feb 2014 Just bend over and enjoy.....

• #57   13. feb 2014 Man skal være 30 år for at GF vil tilbyder kasko på mc.. Med mindre man har hus med i handlen eller er selvstændig..
    Nu hvor du har hus med i handlen får du helt andet pris på r6/gsxr kasko.. Det er bare med at snakke de forskillige forsikring..
    Hvis jeg var dig ville jeg vente til jeg har fået huset.. smiley

• #58   13. feb 2014 Cakes: Du tror ikke at de store forsikrings selskaber laver kalkuler på hvad der kan betale sig?

Tro mig, der er en grund til at Superbikes og unge mennesker er en dyr coctail.. Det er fordi de sidste 20års statistik, siger utvetydigt, at de er en rigtigt dyr oplevelse for forsikrings selskaberne smiley

Troles: En sprit ny maskine, der er ikke meget at gøre.. De SKAL være 5 år gamle..

• #59   13. feb 2014 Hvis det er en overgemt r6'er går jeg ud fra at den står ved en yamaha forhandler smiley

- Har du snakket med forhandleren om forsikring smiley - Løb selv i samme balade med min sport/touring ikke en ville give mig kasko før jeg var fyldt 28/30 år eller havde x års ancinitet smiley Men gennem forhandleren fik jeg kasko for 4800 kr. som 20årig smiley

• #60   13. feb 2014 Jeg er 24 og fik det her tilbud i går fra gf så det passer i hvertfald ik at man ikke kan før man er 30..
    Tror bare det handler om at tegne nok forsikringer så det er en ordenlig forretning for dem..
    Ved så ik om min fz1n er en super bike men den har da flere hk end dem du snakker om tror jeg smiley

profilbillede
  • Sajmon ™
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

#61   13. feb 2014 FZ1N er en street bike, så det kan man ikke bruge til noget.

• #62   13. feb 2014 Snakkede med GF i går eftermiddags, han spurgte som det første, hvor gammel jeg var. Da jeg svarede 23 sagde han bare; vi kaskoforsikre ikke nogen under 30 år, forsat god dag, farvel......

• #63   13. feb 2014 Men det er et faktum at jeg ikke er 30 år og har sort på Hvidt at jeg kunne få en billig kasko forsikring hos gf.
    Jeg vil da ti gange hellere overforsikre mig end at betale 52000 for en forsikring som Topdanmark ville have.

Troels du kan skrive mig en pb hvis du vil have min rådgivers direkte nummer. Hun er i hvertfald til at snakke med hvis man har nok forsikringer

profilbillede
  • #64   13. feb 2014 Jeg har Top Danmark, hvor jeg giver 6228,- inkl kasko for min SV 650, men er dog vist ikke i samme stil som din. men har så alle mine forsikringer der.

• #66   13. feb 2014 Mit bedste råd skift erhverv og bliv politibetjent, du har alderen så vil du kunne en ansvar+kasko til ca. 5000 kr. om året smiley

• #67   13. feb 2014 Jeg har haft flere forskellige MC siden 2005 hvor jeg var 25 - herunder bla. 3 x 1000cc og har undersøgt markedet GRUNDIGT!

Min erfaring er at hvis man er 25 og derunder, ja faktisk også 30 år og derunder - så skal må man bare betale hvis man vil have kasko. jeg lånte også pengene til min ZX10'er og der var kasko et krav. Den kostede mig 19.500 kr med 7500 i selvrisiko det første år (der var jeg 29 og boede på Nørrebro). Det faldt til 12.000 året efter da jeg blev 30 og forsikringsselskabet var Tryg.

Et lille tip er at undersøge om du eks kan få grupperabat i et forsikringsselskab fordi du er medlem af et fagforbund. Jeg meldte mig ind i forbundet Sprog og Kommunikation for at få rabat hos Tryg. Rabatten var så stor at den kunne betale hele kontingentet og meget mere til, hvilket desuden var fradragsberettiget på selvangivelsen.

Så det er nok det bedste tip jeg kan give.

Ellers så er det nok en del nemmere at overveje alternativerne til en R-model hvis du ikke kan betale den pris selskaberne kræver af dig.

• #68   13. feb 2014 Drop det! Har undersøgt Kasko grundigt (Jeg er 27 år). Det billigste jeg kunne få for min 250 Offroader var 5 kilo om året! Ingen chance for du kan få en superbike så billigt. Hvis du ikke tror på os så må du jo selv ringe rundt.

Køb noget mindre eller kør uden Kasko.

• #69   13. feb 2014 Jeg har kasko på min gsxr750, og går ind i 3 sæson nu med den bike. Er først lige fyldt 30 i år. Til og starte med kom de også med 30 års reglen, da jeg så fortalte dem at de så ville miste mig som HEL-kunde, fik piben en anden lyd. De returnerede med det billigeste tilbud af dem alle. Det skal dertil siges at jeg altid har kørt skadefri, mc og bil. Og har hus bil båd og hvad der nu skulle forsikres hos samme selskab. Og prisen er 65xx

• #70   13. feb 2014 der er meget forskel på folk.
    .
    hvis en mc betyder så meget for en.
    så må man gøre det der skal gøres
    og betale det der skal betales.
    ellers må man nøjes med at drømme.(videre) smiley

• #71   13. feb 2014 Cyklen bliver købt i næste uge, det bliver kasko uanset hvad, jeg skal bare finde det billigste sted smiley

• #72   13. feb 2014 Held og lykke med det. Meld endelig tilbage med hvor du finder det billigste smiley

• #73   13. feb 2014 Ja, skriv lige hvad du finder tak smiley

• #74   14. feb 2014 Husk lige at undersøge samlerabatter hvis muligt!

Dine forsikringer udgør jo en sum, så det samlede beløb kan godt gå hen og blive lavere selv om den enkelte forsikring virker dyr

• Max P
    Max P Tilmeldt:
    maj 2008

Følger: 4 Følgere: 2 Svar: 1
    #75   14. feb 2014 Generelt så er 23 år + Sports maskine = trouble, når forsikringsselskaberne skal vurdere uanset hvad du siger og gør.

Alternativt kan du overveje om du skal købe en Sports tourer i stedet, Stadig ret gode og ok hurtige maskiner, men noget billigere i forsikring.

Da jeg købte min første maskine Suzuki GSX-750F husker jeg at Suzuki-MC.dk tilbød nogle ganske fornuftige forsikringer. 6-10K for helt ny MC kører med kasko og alt det der. Dengang kostede tryg forsikring 22K og alle andre jeg talte med lå mellem 25-40K på en maskine til 85.000,- lidt i overkanten måske. Kan ikke huske om der var alders begrænsning, det må du selv undersøge.

Et andet lille fif kan være at undgå en "Special maskine"

En "special maskine" i forsikringssprog = En maskine med fuldkåbe.

En maskine med fuldkåbe får altid smadret kåben hvis den ryger ned, uanset om det er fra støttefoden eller ved kørsel, og det kan de ikke lide de forsikrings gribbe, da det koster knaster både i stumper, maling og arbejdsløn.

Så overvej evt. en street maskine, evt. en SV1000 eller SV650 som en person oven for nævnte et sted. Ganske god og relativt billig maskine, fed V lyd, og godt med moment og HK. Spar forsikrings pengene op i et par år og køb en sportsmaskine på din. 25 års fødselsdag.

• #76   14. feb 2014 Hej Troels

Da jeg købte min Tuono Factory som ny til 150k i 08 fik jeg kasko gennem forhandlerens finansiering til 11000 kr. nu er jeg nede på 8500kr..

Hvis jeg skulle låne pengene i banken var det med højere rente og billigste kasko var 50k,, hvis og såfremt den kun skulle være forsikret til 100k.

ps. jeg var 21 da jeg købte min..

Mvh Jan

• #77   14. feb 2014 Jeg har fået nyt tilbud fra Top Danmark med indbo, ulykke og mc. Jeg melder mig ind i mc Touring klub. Prisen var 960 om måneden alene for mc'en.
    Prisen var så lav fordi det er en overgemt 2008 model der har lidt færre hk end 2014 model!

• #78   14. feb 2014 Det er sgu da billigt, hvis du ikke skal betale for dec jan og feb

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    mar 2013

Følger: 4 Følgere: 3 Svar: 5
    #79   17. feb 2014 #77 Det lyder som en rigtig god pris. De gav mig et tilbud på 29k med MCTC rabat på daytonaen og den har færre HK. Var der andre ting der gjorde sig gældende for at du kunne få den pris? Grupperabat e.l.?

• #80   18. feb 2014 Indbo og ulykkeforsikring smiley

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    mar 2013

#81   18. feb 2014 Du må også have 5 års anciennitet så smiley Indbo, ulykke, rejse, bil og mctc-rabat, så skal top danmark have 25k for en daytona smiley

• #82   18. feb 2014 Claus L , også selvom du er over 25 ?? For det lyder da godt nok sindsygt

• Claus L
    Claus L Tilmeldt:
    mar 2013

#83   19. feb 2014 #82 Enig - jeg er endt med 18,5 hos Tryg med 9k selvrisiko. Om et par år kan det blive 8.5 hos FR e.l... De fleste kræver 5års anciennitet hvis under 30. Jeg skulke have haft en gammel 125'er stående i mit navn...

• #84   19. feb 2014 Jep - jeg har haft bil siden de 18 år..

• #85   19. feb 2014 Jeg har lige købt en R6 Rossi idag og har fået kasko hos topdanmark til 10.500 årligt, er 24 og har 5 års erfaring på mc (6år ialt vis bil medregnes) smiley

• #86   19. feb 2014 gav 6500 med kasko på min ged da jeg startet der var jeg 24 år 0 års ancinitet på mc.

og ja det var min ninja . de hade dog lavet en lam klausul som jeg ikke kunne læse mig til men de dækket dog aligevel da jeg blev påkørt på motorvejen.

men deres eneste krav for de dækket ved kørene skade var jeg hade haft kortet i 3 år, hvilket jeg næsten hade da skaden skete,.

så det går helt an på hvad man ellers har og tilbyde dem de kan forsikre hvor man ender henne af prismæssigt.

jeg var 24 år og hade ingen erfatring på mc da jeg tegnet mine forsikring ,.

• #87   19. feb 2014 http://www.123mc.dk/forsikring/

• #88   19. feb 2014 I gamle dage havde nogen sådan MZpjæt stående bare for at opbygge anciennitet, det er jo ikke noget man tænker over i dag. Man havde så bare ansvar.

Kommentér på:
Superbike + Kaskoforsikring + 23 år

Annonce