8.714 visninger
|
Oprettet:
Mekaniker opgiver {{forumTopicSubject}}
Hvis man har en opgave som mekanikeren opgiver at løse,.
Han har givetvis brugt en del tid inden han kapitulerede, hvad er rimelig betaling for det ?
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
maj 2006
Følger: 113 Følgere: 87 MC-er: 10 Emner: 143 Svar: 4.092
Og ja, selvfølgelig skal du betale noget af fejlsøgningen.
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
feb 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 2 Emner: 35 Svar: 913
Eller mekaniker : ...... det kan jeg ikke klare, prøv en anden der har lidt mere forstand på dit mærke og model, det ville være for dyrt for dig hvis jeg skal bruge mange timer eller dage på at fejlfinde, undskyld... og de 1½ / 2 timer jeg har brugt nu, skal du ikke betale for.
Det vil jeg kalde for service fra et værksted......
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
Mit vildeste gæt på hans svar vil være "intet til ganske få timer"... Såhhh...
nov 2007
Følger: 13 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 44 Svar: 1.875
Han skal ikke have noget som helst. Måske en bog om 2-hjulede hvis han skal blive klogere eller et værktøjssæt fra fætter BR.
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
jul 2006
Følger: 10 Følgere: 26 MC-er: 3 Emner: 56 Svar: 1.397
Men folk er jo forskellige på det område..
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
apr 2006
Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Så ingen vare, ingen penge.
Men det er ikke alt man kan forudse, så jeg syntes det vil være ok at skulle betale et symbolsk beløb på max 2 timer. De andre timer, der må betegnes som lærepenge, må firmaet selv stå for.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
En god lærer er at formulerer sig hensigtsmæssigt når man kontakter værkstedet.
Skift " gider du kigge på min bil" ud med " kan du reparere min bil"
Mvh Brian
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
det er vel OK!
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
jun 2005
Følger: 1 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 51 Svar: 766
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Hvis fejlen var fundet, men den foreslåede reparation ikke ønskes af kunden, så får man selvfølgeligt penge for fejlsøgningen.
Man er nød til at have rygrad til at erkende et nederlag, også når det koster en dagløn, jeg kan underholde meget længe om hvor dyrt den slags kan være i andre brancher.... 5k er peanuts i lærepenge
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
Hvis du havde skrevet, at fejlen var at du følte, at bagsvingeren gav sig under ACC. ville vi nok alle sige, betal!
Vi kender jo ikke dit niveu MEN vi er alle dødnysgerige, over hvilken fejl, der kan tage en pro 10 timer, _-----uDEN fejlsøgning er gennemført!
SÅ det er for at tilfredsstille vores nysgerighed mest
10 timer, kan du snilt have en motor afmonteret, og total adskilt, på de fleste cykler. (og samlet, og genmonteret på en del lol)
/Jesper
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.973
Forstil jer det havde være sådan i andre brancher. ...
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Eller elektrikeren der godt lige vil have 8000,- for ikke at kunne finde ud af hvorfor sikringen springer
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.973
Jeg har egentligt prøvet det flere gange på bar, diskotere og restauranter hvor man så bestilt noget og af den ene eller anden årsag ikke fået det man har bestilt så betaler man jo ikke for at det bytte til det rigtige ( efter lille diskusion )
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.973
Nej der er da ikke nogle der gider at arbejde gratis men kan man ikke løse opgaven kan man vel heller ikke forvente at få penge for det? Det er i min verden urimeligt.
Man har jo i bund og grund ikke fået noget?
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.973
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.973
sep 2007
Følger: 21 Følgere: 23 MC-er: 2 Emner: 56 Svar: 1.973
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
JA! (et par timer)
De leverede brugte dele passer ikke ind i bilen, bil og donorbilen er begge udstyret med dele der ikke er originale/årgangsrigtige til bilen, hvem skal betale for ekstra tid til fornyet demontage af forkerte dele og fremskaffelse af korrekte dele?
Samlet tid, 8 timer.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Har mekkeren dele hjemme der kan skiftes for at se om det ændrer noget er jo en fordel, men må aftales med kunden.
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg er helt enig med dig. Jeg har selv prøvet at fejlsøge - endda på en af mig meget velkendt MC i over 6 timer inden jeg hittede miseren. Undervejs var jeg adskellige gange ved at smide det hele fra mig, men lige den cykel er der næppe nogen her i landet der kender bedre end jeg!
Min gamle englænder står af samme grund hos en specialist. Den har et meget simpelt elnet, men nogen har gjort noget jeg bare ikke kan overskue, så jeg har i arrigskab kastet den efter en enfield specialist og bedt har gradere generatoren og og om nødvendigt skifte hele ledningsnettet
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
....alle kan blive snydt!!!!!!
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Du kommer ALDRIG til at røre noget jeg ejer !!!
Så useriøse håndværkere kan hverken kunder eller branchen være tjent med !!
Problematikken drejer sig ikke om hvorvidt der er tale om en motor samlet af et virvar af forskellige stumper, men om man som mekanikker kan lokalisere en konstant fejl, at det kan tage lidt tid og være besværgeligt er ikke et isue..... Da Mekanikkeren gav op, og gik fra den kan jeg godt lave til den kan jeg ikke lave for jeg aner ikke hvad der er galt
Som jeg læser problemstillingen, giver manden ikke op fordi hans løsnings forslag er alt for bekostelig... Han klør sig i nakken, ryster let på hovedet, kommer med en alen lang røverhistorie og rækker kunden en let reduceret regning.... Skammeligt!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Men lavtekniske ting som mine MC'er - dem fikser jeg selv.
Jeg er dog på INGEN måde enig med Søren P, selvom jeg sagtens kan forstå hans argument. Det er selvfølgelig også nemt at sige når man kun ejer en HD, som består af 15 bevægelige dele (som er lige store) og EN ledning...
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Auto snøfteren løfter udstødningsventilerne som den skal, og starteren er testet på en anden maskine og fungerer 100%, og min 450 starter (samme partnummer) kan ikke starte 525'eren - heller ikke med startkabler direkte på plus polen.
Batteri og kabler / ledningsnet er 100% iorden (testet på en anden maskine og min 450)...
Bruger man den manuelle snøfter, trækker den motoren rundt med god fart, men så snart man slipper den, stopper motoren med at rotere i stedet for at springe igang.
Der er fin gnist hele tiden og alle stik er målt og testet - også med en 20watt prøvelampe - og tændrøret er nyt.
Ladespolen smider de 14,3-4 volt den skal og kan sagtens lade batteriet helt op.
Karburatoren er rengjort og grundjusteret og når maskinen først er i gang, kører den som en drøm og trækker som en hest.
Den vil bare stort set aldrig trække den i gang med starteren.
Kom så med de kloge ord...
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
hmm
ligger fejlen ikke et sted i snøfteren, trods den ser ud til at fungerer . eller. ?
mvh
feb 2008
Følger: 29 Følgere: 30 MC-er: 1 Emner: 112 Svar: 7.302
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Men nu er det over en time siden jeg postede fejlbeskrivelsen, og Søren har endnu ikke fundet fejlen, så han burde slå sig ned.... som noget andet...
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
0-1
aug 2007
Følger: 4 Følgere: 72 MC-er: 9 Emner: 154 Svar: 2.174
jan 2012
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 390
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
Afleverede jeg en bil/MC til mekaniker og jeg så fik beskeden at de ikke kunne lave den, jamen så har de ikke løst opgaven. Ikke løst opgave = ingen betaling, medmindre vi aftalte andet da jeg afleverede køretøjet. Gider da ikke betale for at du skal fejlfinde hvis du ikke kan finde fejlen??.
Og der er da forskel på om du finder fejlen på 8 timer og en anden ville have fundet den på 1 ;). Derfor at jeg personligt aldrig ville kræve penge for at forsøge at fixe en computer hvis jeg ikke kan lave den på stedet og må give op. Eller endsige tager penge for fejlsøgningen som sådan da det faktisk er "undervisning" for tager det mig 8 timer at finde fejlen, ja så er det ikke en fejl jeg har haft arbejdet med før, og så har jeg jo rent faktisk lært noget og det skal kunden da ikke betale for :).
Og ikke noget "til hinder" for at kunden så bare kommer med en anden nøgle og henter det du ikke vil udlevere på grund af tvist. Og mener faktisk at værksteder etc har pligt til at udlevere køretøjet hvis at der er tvist over regningen etc og man så må ordne det bagefter.
#Johan P:
Det er så også en del mekanikere der har deres arrogante holdning og mener at det er dem der har ret og slet ikke kunden. Havde på et tidspunkt kørt taxa i noget tid og i 3 samme biler, som alle havde den samme fejl. Kørte til forhandler med den og sagde til mekanikeren hvad fejlen var (for det var den samme som på de 2 andre, da bilen opførte sig 100% på samme måde). Men det ville mekanikeren ikke hører på overhovedet og da jeg kom og hentede den igen havde de skiftet lige det jeg egt havde fortalt dem, de havde bare brugt meget længere tid på at finde fejlen i stedet for at lytte til mig >.<
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
En starter fra både en anden 525 og min 450 er prøvet uden brugbart resultat, også med startkabler på. Alle tre startere har samme partnummer, kan starte den anden 525 og min 450, men ikke 525'eren vi kæmper med.
Men du er altså parat til at lade kunden bløde 2400 kroner + moms + porto for en ny starter uden at vide med sikkerhed om det løste problemet?
Husk på at der for længst er brugt din ene time på at fejlfinde, bytte dele over fra 2 maskiner vi heldigvis havde stående, og fejlen er STADIG ikke fundet med sikkerhed.
Sorry, men du har ikke levet op til dit løfte, og bør finde en anden branche. Det er dine egne ord...
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Jeg ville prøve med et tang amperemeter og måle hvor meget den trækker på et start forsøg.
Det kunne være en dårlig stel eller en mekanisk defekt i motoren.
Det er ikke din nye mc Sajmon?
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Alle stik og forbindelser er gået efter.
Ledningsnet fra den anden cykel har været monteret.
Ledningsnettet har været monteret på den anden og virker 10-4 der.
Jeg har været igennem alt hvadikkeskriver og meget mere til.
Hjalp ikke.
Jeg skammer mig ikke, for jeg er ikke mekaniker og jeg påstår ikke at alt er "bare lige" og at alle fejl kan findes på under en time.
Det kan de ikke - ikke engang på en maskine som vi er enige om, er ret simpel.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
Kan vi lade julefreden sænke sig..
:)
mvh
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Men hvilket?
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
jan 2006
Følger: 9 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 159
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
Jeg ved at mange ynder at tage sig betalt for at kigge på tingene, men det er ærligt talt til grin.
Da jeg arbejdede som selvstændig IT konsulent tog jeg kun betaling for løste opgaver. Hvis ikke jeg kunne løse opgaven/finde problemet inden for et par timer, var min tid gratis. Atlså ingen beregning. Det skete et par gange, men det gav så god reklame hos kunderne. De var glade for min vurdering af opgaven, og benovede over at jeg ikke ville malke dem for min utilstrækkelighed. Det gav faktisk flere kunder i butikken, da det rygtedes at jeg gav reel service. Desværre en sjældenhed mange steder.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
mar 2011
Følger: 5 Følgere: 42 MC-er: 1 Emner: 76 Svar: 421
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Forstå en ting please.
Vi er i en verden, hvor man fakturerer hvad den enkelte ting koster. Sådan drives forretning i dag. Det betyder, at jeg kan betale min telefonregning, men der indgår et faktureringsgebyb på regningen!!!
Er dette ikke rent synligt, så er det indkorporeret i et andet tal. Er deer ikke andre tal, så er det jo synligt. Det her har intet med fairness at gøre - det er gængs praksis - ingen arbejder gratis!
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
Hvorvidt mekaniker har brugt for lang tid på ingenting - kan man i min verden ikke afgøre uden at vide dette. Er fejlen et defekt tændrør - så skulle han jo nok kunne spotte det pænt hurtigt - men har der er jo fejl som ikke lige kan måles/findes lynhurtigt. Der er så i min bog også forskel på om vi snakker en gammel BSA med platin tænding eller en spritny MC med ABS og crap.
Meeen ville da nok mene at han inden de 6-7 er brugt måske liiige skulle have kontaktet ejer. Men igen - så kommer det jo an på hvad beskeden var fra ejer - da den kom ind. Var den "lav lortet - den skal bare virke" - ja så beder man i min verden lidt selv om en stor regning.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
du virker som en der godt kan lide at få gang i en samtale med andre folk hvor du kan komme til at discotere, og vis du ikke forstår hvad jeg mener med tømmeren uden det skal skæres ud i pap er det jo bare det for det tror jeg alle andre gør også det jo lige meget om det er tømmer mure mekanikker eller maler osv, kan man ikke tage penge for et abj der ikke er udført,
har selv abj som auto-el teknikker og tog aldrig opgaver ind som at skifte bremser for det var ikke noget vi ikke ku stå inden for, selv om det nu ikke ville være det store problem at fikse, og der med mener jeg når folk siger ja til noget som de ikke kan find ud af og ikke kan løse opgaven har de taget noget ind de ikke har forstand på og ulejliger kunden med det og så kan man ikke være bekendt at tage penge for det, elles skal jeg da til at læge på et sygehus vis det ok man bare prøver at gøre sit beste for det er der flere penge i
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
Prøver blot at fortælle ,at der kan være fejl der er svære at finde , men der er åbenbart nogle stykker her inde som ikke har prøvet det og det kan der så være flere grunde til .....
mar 2013
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
...jeg ved godt, at dette ikke er noget pænt indlæg, men jeg kan simpelthen ikke lade være. Jeg er vokset op i det vestjyske, og har ellers lært, at stiller man sit lys under en skæppe, så skal man vælge en skæppe af plexiglas - der kan det nemlig skinne igennem, men når jeg kigge på dine tidligere indlæg og så ser dig starte endnu et indlæg med at kende sine begrænsninger - så når enderne ikke sammen for mig.
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Det er ikke helt korrekt. Selvfølgelig kan man ikke arbejde gratis 40 timer hver uge. Men tror de fleste selvstændige vil give mig ret i at der i ny og næ ryger nogle timer på den gratis service konto.
Det kan være når vi har lavet noget lort, som skal laves om. Når vi har tænkt med røven i tilbudsfasen. Eller når vi har påtaget os en opgave vi ikke kunne løfte..
Helt almindelig procedure, omend vi ønsker så lidt af denne skuffe som muligt
Mvh Brian
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Selvfølgelig ryger der nogle goodwill timer af og til, og det er der givetvis også gjort her. fra starten nævner trådstarter at der er brugt 5-6 timer, der skal faktureres. Dette er givetvis et udgangspunkt for en forhandling!!!
Et senere indlæg siger en bruge at op til 3000 i fejlfinding er helt rimeligt.
Jeg mener det er rimeligt at smide håndklædet i ringen efter en dags penge.
...og så er der dem, der bare mener at man skal have en free ride, efter No cure no pay princippet.
Hvor var det lige at trådstarter blev klogere
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Lige for et øjeblik siden var man inkompetent hvis ikke fejlen var fundet indenfor en time uanset hvad - nu skal man pludselig kende sine egne begrænsninger?
Og hvad med vores lille KTM problem - har du stadig ikke løst det????
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Vi har en del regnvejr her i landet, og blive den våd, så kryber den og du får hovedpine!!!
Bortset derfra må det da være fedt at være både veluddannet og ufejlbarlig, samtidig med at man ALDRIG gaber over mere end man kan sluge;-)
all the best:-)
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 16
Hvis den ventil, som løfteren løfter, ikke er justeret godt nok, løftes ventilen ikke og så forsøger man at tørne motoren rundt med kompression.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Det der er afgjort en mulighed, men nu skal du jo huske at Sajmon er dum, han har jo ikke fundet fejlen inden for en time:-)
(sorry Sajmon, men den lå sgu også til højrebenet)
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Motoren ER slidt, så hvis nu ventilerne har gravet sig op i sæderne og den derfor ikke kan komme af med luften hurtigt nok når den autosnøfter, kan det være problemet. Men vi piller ikke toppen af den for at kontrollere det.
Det modbevises så også lidt af at den manuelle snøfter ikke løser opgaven, synes jeg.
Det er en stor og voksen dreng der kører på den, så han tramper "bare" liv i den med kick'en, så det er kun et minimalt irritationsmoment og ikke et reelt problem. Min pointe var mest at man IKKE skal skrive at "alle fejl kan findes på under en time - eller også skal man skifte branche", for så er man efter min mening dum at høre på, for det KAN de BARE ikke...!
Knud - Jeg er dum, tumpet, latterlig, magtliderlig, idiot eller inkompetent (find selv på flere) efter mange menneskers målestok, men det ville kun betyde noget hvis jeg levede mit liv efter selvsamme målestok.
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 16
Kender ikke Sajmon, så det aner jeg absolut intet om, men er diskussionen ikke røget lidt i hegnet?
Vi kender jo ikke fejlen som mekanikeren opgav at finde! Som udgangspunkt vil jeg nu også mene en mekker burde kunne finde fejlen ret hurtigt, og ellers glemme alt om betaling. Det er trods alt ikke raketforskning! Jeg har aldrig prøvet ikke at kunne finde fejlen på en mc indenfor et par timer, men det har jeg på en langt mere simpel bådmotor, derfor skriver jeg SOM UDGANGSPUNKT. Men lad os da få at vide hvad fejlen var??
nov 2006
Følger: 4 Følgere: 5 MC-er: 1 Emner: 28 Svar: 84
okt 2013
Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 1
Det mener jeg ikke, det svare til at jeg må give op som håndværker, med at skulle skifte et vindue. Så må jeg da sørge for at finde en der kan løse opgaven
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
Til Knud - og flere
Forstå en ting please
Du udtaler dig som du har forstand.
mar 2005
Følger: 32 Følgere: 31 MC-er: 1 Emner: 53 Svar: 523
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jamen helt sikkert - jeg bruger lige på den gode side af 7000 kroner for at tage en anden mands MC med til sildeøen for at du kan klare sagen... Wæj...
Wæj...
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Jeg ved godt at det jeg skrev var nedladende - det var med fuldt overlæg!
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
god jul siger jeg bare til det der er til bage af den
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Har du overvejet at man med el-installationer måske kunne have den opfattelse at man her måtte erkende sine begrænsninger???
En trådstarter - der tilsyneladende ved lige så meget som mig om dette her - stiller et spørgsmål i et internetforum Gudhjælpemig.
Så svarer jeg selvfølgelig efter egen overbevisning. Det synes jeg er meget vanskeligt at trække ind i denne debat!
Og, hvad Søren P angår, så skrev han at kunne man som mekaniker eller kyndig ikke udpege en fejl efter max en time, så var man inkompetent!
Den påstand synes jeg er så FLOT, at jeg valgte at blive mildt sarkastisk - det er vel for fanden ikke overraskende.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg rakker ikke ned på andres evner, men det de skriver omkring hvem der er dum osv. Det er stadig komplet naivt at sidde og påstå at alle fejl kan findes på XX minutter, når visse køretøjer i dag er så komplekse, at listen vil strække sig over flere A4 ark.
Som du selv siger, er det en ret simpel motor - og man burde derfor kunne finde fejlen hurtigt.
Så kom med guldet, Søren P.
Jeg har allerede skrevet hvad vi har elimineret af fejl - så burde resten være lige til højrebenet. Husk på at manden ikke er første ejer på den KTM, og derfor heller ikke er hverken første eller sidste mand der kommer til at skrue på den.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Sajmon, helt ærlig, der er næppe nogen der kan sidde langt væk og fejlfinde ud fra noget, en ikke uddannet mekanikker siger, for hvem siger at det du har kontrolleret er rigtig ? Du er jo lige så skrå sikker som han er, så står der ikke 1-1 nu ?
jan 2007
Følger: 22 Følgere: 20 MC-er: 1 Emner: 32 Svar: 266
Behandler mine kunder som jeg selv forventer at blive behandlet.
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
og sajmon er hjælpe-admin så man burdt mene han sku være den første til at hold den eller stop sådan en gang mudder kastning så her er hyggeligt at være er det ikke det jobbet går ud på som hjælpe admin,
og jeg ville da også mene vis han kun sku have et par basser er det da bare af sted for jeg kan da ikke lige se det kan koste 7000.- for dig at besøge ham, men kan godt se du ikke ville bruge penge på det når det ikke er din men sig til ejer at han selv kan tage hen til ham, for du kan ikke selv find ud af det
aug 2005
Følger: 131 Følgere: 137 MC-er: 4 Emner: 518 Svar: 21.267
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Ja jeg er skråsikker, for jeg står med maskinen mellem hænderne, og på samme måde som jeg er helt enig med ham i at den er meget simpel, er jeg også enig i at det er svært at fejlsøge over internettet.
Men jeg efterspørger bare en "checkliste med 50 punkter som tager 50 minutter" osv osv for at få en ide om hans fremgangsmåde kontra min - ikke nødvendigvis løsningen, for det ville være urimeligt. Den udebliver stadig....
Sig til hvis det går for hurtigt, ik?
~Mr_Hovenbauer ~ - De fleste af dem jeg kender med KTM Enduro cykler, har ingen startproblemer hverken kolde eller varme, så du må være uheldig.
Min 450'er har 505 timer på tælleren, netop serviceret med nyt stempel og lidt gearkasse stumper, og er stadig lige nem at starte.
martin l - Ja man må så også konkludere at du ikke har brugt tid på at læse alle indlæg, så jeg forstår egentlig ikke du overhovedet kommenterer på det... Ja det skulle da lige være fordi du synes du har frit slag (cheap shot som sædvanligt) på en hjælpeadministrator, men så kan du og ole l tage hinanden i hånden og fejre "dengang vi fik skovlen under ham".
Der er ingen mudderkastning - jeg prøver bare at bevise en pointe, som er at ikke alle problemer kan løses på 1 eller 2 eller måske endda 5 timer - ikke engang på simple maskiner som den jeg står med.
Der er langt til Bornholm her fra - og uanset hvad det koster, er det ikke en mulighed vi vil benytte os af.
Jeg er slet ikke i tvivl om at der er masser af mennesker som kan finde problemet og løse det, men som med så mange andre ting er det en afvejning af størrelsen på problemet, mod prisen på at løse det.
Det er ikke min maskine og derfor ikke min beslutning.
Ejeren af maskinen har besluttet at vi samler den som den er, og det må jeg jo respektere.
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 16
2. Hvis den stadig ikke tørner nemt er det starteren, batteri eller kabler/forbindelser, relæ eller starterkobling. Men alt det har du vist prøvet.
Når den kan kickstartes kan man udelukke meget. Jeg æder gerne en nougat mus, hvis jeg ikke har ret i det er dekomp der ikke virker som den skal.
RFS motorerne er normalt pålidelige som en velsmurt havelåge, de senere, specielt 2008 kunne godt have problemer med at tørne starteren. Min gamle 2008 450 svigtede til et DM Enduro, så jeg kom sidst ud af hullerne
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
You win some and you loose some.
mar 2013
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
Det, der betyder noget, er HVAD har du bedt ham om, da du overdrog ham mcen, dvs finde og løse opgaven og hvor meget må det koste? Du har jo ikke bedt ham om at opbevarer mcen til 600,- kr/h.
MEN du har rent faktisk fået en vare, når han har lavet en fejlsøgning og ikke fundet fejlen. Resultatet af fejlsøgning skal naturligvis dokumenteres, fx ved en checkliste fx jf værkstedmanualen til din mc, hvor du får en liste af relevante fejl, hvor fejlen er undersøgt og ikke var at finde.
Listen skal den næste mekaniker kunne bruge, så han ikke skal begynde forfra.
Listen skal svare til de antal timer mekanikeren har faktureret.
Hvis listen indeholder den faktiske fejl, som værende undersøgt og overset, skal du naturligvis ikke betale en øre.
Du skal heller ikke betale en øre, hvis du ikke kan få checklisten som dokumentation.
mvh Rådg. maskiningeniør
nov 2008
Følgere: 62 MC-er: 6 Emner: 64 Svar: 1.109
Søren P. uanset hvor dygtig en mekanikker du er så fatter jeg ikke du gider spilde din tid med at diskutere med de 2-3 stykker herinde, du får aldrig ret, om du så lavede den fucking Ktm på 20 minutter så ville der bare være noget andet galt..
apr 2007
Følger: 14 Følgere: 12 MC-er: 5 Emner: 15 Svar: 361
Det må du lige lærer os en dag sajmon
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Jeg kan bare ikke helt forstå din måde at reagerer på, når nu en venlig person stikker hånden frem, med et stort set gratis tilbud om hjælp. I stedet kvitterer du med at forlange at han giver dig en fyldestgørende 50 punkts fejlsøgnings rapport.
mar 2013
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 37
Jeg svarer jo teknisk på, hvad man gør i den situation.
Jeg har selv prøvet det både på min enduro og andres hos Munkedal, fx når magneterne rykker sig i svinghulet.
maj 2011
Følger: 20 Følgere: 19 MC-er: 3 Emner: 42 Svar: 348
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg har længe hældt til for høj kompression eller utilstrækkelig autosnøfter, men når man tørner motoren langsomt forbi ØD, løfter den udstødningsventilerne lige når den skal, og de rigtige 1,2-1,6mm som min egen gør.
Der er en frisk fjeder monteret korrekt på autosnøfterknastdimsen (den med kontravægten), og det virker også når man piller tændrøret ud og lader starteren tørne motoren.
ole l - Sorry, men du er stadig ikke med, eller også har jeg ikke formuleret mig tydeligt nok. Jeg bruger blot ovenstående eksempel for at understrege at Søren P ikke har ret i at alle fejl kan findes på under en time, eller for den sags skyld 2 eller flere.
Jeg er ikke uddannet mekaniker, og kan derfor ikke føle mig truffet over at han siger som han gør. Den eneste grund til jeg spørger ind til "50 fejlfindingspunkter" er for at sammenligne med den fremgangsmetode vi selv har brugt for at finde fejlen på den her 525 men fint flår de to andre motorer i gang på et splitsekund.
Fejlen er ikke fundet og motoren ryger tilbage i stellet så han kan komme ud og køre.
Søren P - Jeg har ikke et multimeter som kan måle mere end 2A, så der må jeg være dig svar skyldig. Det ændrer dog ikke ved at selvsamme starter er prøvet i en anden 525 + min 450, og at ingen af starterne / ledningsnet / batteriet / relæer fra de to andre kan starte den problematiske 525.
Udelukkelsesmetoden og fællesnævnere, siger mig derfor at fejlen ikke er elektrisk. Sig bare til hvis du er uenig...
Uanset hvad, er man for længst over 1 time og vi gider ikke rode mere med det...
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Starter har været prøvet både med ledningsnettet og startkabler direkte på - samme resultat.
Anyways - det er ligemeget nu. Jeg får ikke penge for at rode med den, og han vil ud og køre.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
nu er der flere der skriver det skal være gratis, fordi jeg er tømmer og hvis jeg ikke kan finde ud af og skifte et vindue så skal det være gratis! ja det har du fuldstændig ret i alle kan sku da skifte et vindue, ligesom alle kan lave bremser, men det er slet heller ikke der vi er, det er slet ikke det samme,
vi er nærmere der hvor en dør ikke kan åbne når det blæser fordi der er et lille hul et sted der gør en lille tap i låsen ikke kan låse op når den bliver påvirket af vinden og du må ikke bare udskifte døren/låsen, du skal finde fejlen på en vindstille dag!
søren p:
hvis du er fagmand, så ved du sku da osse langt fra alle ting kan løses på en time,
og du kommer ikke langt med dit multimeter når en eller flere dyser er defkt, pga, et forkert sprøjte billede, og dysen fungere og får den spænding og brændstof den skal, men gør motorcykelen hakker ved dellast
det er lige før jeg tvivler på du er fagmand, med de udmeldninger du kommer med, ellers er det mange år siden.
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
jeg ELSKER at være djævlens advokat
aug 2012
Følger: 1 MC-er: 1 Emner: 4 Svar: 88
"alle kan skifte vinduer, og alle kan skifte bremser"?!
Hvilken planet lever du på?
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
og man kan da tydeligt høre du ikke aner hvad du snakker om her med dysser. for vis man nu siger der er en defækt dyse vil jeg da klart fortrække et multimeter til at måle den ohm værdig i dyssen inden jeg gik hvidere og vis den er ok er det næste man tjekker om den får de impulser den skal have,
godt klaret der er så mange der skal være kloge istedet for at lytte til hvad søren siger. for jeg giver ham ret det kan ikke tage mere end 1 time at find en fejl, men der fra til at dele den ud i hvad der er skylden i fejlen er 2 helt for skællige ting.
og der med når man får tilbud at man kan komme med 2basser også laver han den gratis så har man faktis muligheden for at se om han kan sigt job så kan man ikke blive ved med at komme med alt muligt så må man møde op, for at hjælp folk med at find en fejl over nettet er ikke nemt der er jo også en grund til man ikke bliver udlært på en uge,
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Nej det tænkte jeg nok...
Det er muligt det ikke kan tage mere end en time at finde en fejl, men så kræver det at det er en simpel fejl, og at det er den eneste fejl der er på køretøjet.
Der er masser af ting som spiller sammen på moderne køretøjer, så en fejl kan tage længere tid at finde eller skjules af en anden fejl. En fejl kan også være periodisk, som gør den endnu sværere at finde.
"Max 1 time" holder bare ik en skid i vores moderne verden, så stop nu med at være så påståelige.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Søren, du er en flink mand at du gider blive ved, hold nu lidt juleferie, du kommer ikke videre her.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg har stået i masser af situationer i mit job som Rustfast Kleinsmed, hvor fejlfinding har taget meget mere end 1 time, og hvor kunden er blevet faktureret for alle og hver eneste time efterfølgende.
Det kan der være 1000 forskellige årsager til, og man skal ikke generalisere og påstå at alle fejlfindingsmetoder er ens og tager samme tid.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Ejeren af maskinen vil ikke bruge mere tid og flere penge på at løse problemet (som bare er et ud af flere), så hvad skulle dog være min motivation for at bruge en hel dag på at fise til Bornholm, betale for at løse et problem du ikke har stumper til at løse, på en motor jeg ikke ejer?
Jeg ved fint hvad jeg taler om. Jeg har endnu aldrig fejlsøgt på noget af mit eget, som ikke efterfølgende virkede 100%.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
"En time", skriver du - er en time forskellig fra branche til branche? (Hvis nej - så er det samme tid)
Jeg forholder mig ikke til andet.
Jeg siger ikke du har skrevet at det er samme fejlfindingsmetode - blot at man ikke skal påstå det.
Sig til hvis det går for stærkt...
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Prøv nu at fokusere, selvom det kan være svært.....
Hvis det kun var din mening at sige det, har du sgu en mærkelig måde at skrive det på.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
Rustfast Kleinsmed kan man da ikke samline med mekanikker det jo så også tegn på din hviden,
jeg vil også sige at man kan find en fejl på max en time (og jeg er auto el-teknikkere så vil mene jeg også ved hvad jeg taler om og så godt at der er så mange der kan side at spile kloge på noget de ikke aner et dyt om! men der fra og til den udbedret på 1 time er en anden ting
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Ejeren sagde nej. (logisk nok)
En del af det arbejde jeg laver, er skam nemt sammenligneligt med hvad en mekaniker laver, så nu er det vist dig der ikke aner hvad du taler om.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
undre mig endlig over du stadig er hjælpe-admin her på forum, for husker det ikke er forste gang du bliver ved og ved
du skulle være den første til at undgå sådan noget for det er sådan noget der ender i ballade,
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Jeg kan ikke huske hvornår jeg sidst har haft en dårlig dag, så der tager du skam fejl.
Ejeren af maskinen har allerede en masse andre ting i hovedet, samt en masse andre ting at kaste penge efter, end en KTM som han måske kører på 10 gange om året.
Det er ikke min beslutning at vi ikke skal bruge mere tid på den, men det er sådan det er.
Havde det været min, var sagen en ganske anden.
martin l - Nej det kan du ikke se. Wæj...
Jeg opgiver at forklare det, for det er for lille en prioritet for mig.
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Jeg arbejder som kvalitetschef i autobranchen for et af verdens største og bedste brands, jeg vil godt tilbyde jer et vellønnet konsulent job, hvis I kan fejlfinde ALLE typer fejl på max én time. I kan få 1000,- i timen.
Jeg har jævnligt køretøjer med komplekse fejl, som Nordens absolut dygtigste og mest veluddannede diagnoseteknikere ikke kan finde, på så kort tid, så der er rigtig fint ræsonnement i at hyre specialister som jer, ind til den slags opgaver.
I skriver bare en PB med jeres nummer, så kontakter jeg jer, når jeg står med en problemsag, som importøren og fabrikkens ingeniører ikke kan løse, uden at blot skifte dele fra en ende af.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
hvor der også er firmabil til rådighed samt værksted med alt udstyr så jeg da klar til at skifte job. og vis du ikke har mulighed for det kan vi måske godt find ud af et sam-abj med mit firma hvor jeg får dene bonus ved siden af.
vis du også er klar over der er forskel på at find fejlen og til at find skylden til fejlen og udbedre den.
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Hvis du med "find fejlen" blot mener "bilen hakker/udsætter under acceleration i 3. gear" og ikke "Fejlen skyldes software fejl på gearkassen", ja så kan jeg godt forstå at du mener det kun tager maks en time, men det kan jeg sgu sætte en dresseret abe til at fortælle mig, så det har ingen interesse.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Jeg vil selvfølgelig forvente at du så giver en præcis beskrivelse af hvad årsagen til fejlen er, og hvordan det løses.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
så held og lykke med det.
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
feb 2010
Følger: 54 Følgere: 344 Emner: 968 Svar: 13.460
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
men du sender bare et forslag på en kontrakt så ser vi på det
og det indebær også at vi står udbedring af fejlen. medmindre det er hovderenovering af en motor for det ikke vores bor.
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Hvad skal du med en kontrakt hvis jeg bringer bilen til dig, så er jeg jo ikke længere din arbejdsgiver, men blot din kunde?
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
laver af at lave bilen ikke kun at fortælle folk hvad de skal skifte så tror jeg alle gør detselv folk vil stå i kø ned af gaden så ku vi ikke lave andet og faktis ikke tjene en krone,
og det er samme vilkår for alle andre forhandler når de kommer med bilen kan de afhente når den er køre klar.
pris = fejlfind
pris = udbedring
pris = dele
plus de 1000kr du til bryder mig for at lave noget for dig
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
så sender du mig bare et kontrakforslag på den ene eller anden løsning så vælger du selv hvad du syntes best om.
god jul og godt nytter år
mar 2007
Følger: 15 Følgere: 13 MC-er: 5 Emner: 184 Svar: 4.936
citat:
skal have min bonus på kontrakt som du tilbød, elles ingen aftale.
laver af at lave bilen ikke kun at fortælle folk hvad de skal skifte så tror jeg alle gør detselv folk vil stå i kø ned af gaden så ku vi ikke lave andet og faktis ikke tjene en krone,
Det vil sige, at hvis du får 1000 pr. fejlfinding, og kan have folk i kø, som så selv kan udbedre det, er det en dårlig forretning for dig???
den forstår jeg sku ikke!!
hvis du kan fejlfinde 7 biler på 8 timer = 7000 om dagen, på en mand... er det ikke bedre end de fleste i brancen... OG så enda helt uden at udbedre en fejl
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
for hos os kommer der ikke en bilen uden den kan køre der fra, medmindre motor er død det er uden for vores abj
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
Jeg har tilbudt dig at du kan få 1000,- i timen for at fejlfinde en hvilken som helst fejl, forudsat at du finder fejlen inden for en time, altså 1000,- kr. for at finde fejlen.
Jeg tilbyder dig at bringe bilen til dig, så du ikke skal ulejlige dig med at køre hen til mig, og medbringe dit ekspertværktøj. Jeg vil altså komme som en kunde hos dig.
Du skal blot lave en arbejdsordre, hvorpå der står aftalt pris for fejlfindning 1000,- kr. Så sætter jeg min signatur nedenunder, og venter en time, og tager bilen med hjem igen, sammen med en beskrivelse af hvad fejlen er, og hvordan den løses.
Jeg er ikke interesseret i at du skal løse fejlen for mig, du skal blot fejlsøge.
Jeg kan ikke se at det er at tage brødet ud af munden på dig, for med den ekspertise som du tilsyneladende besidder, så må kunderne da stå i kø for at få fejlfundet komplekse fejl på blot én time.
Du skal da bare hæve din timepris, for du kan jo lave 7-8 fejlfindinger om dagen, og jeg tror da de fleste gladelig betaler 1000,- kr for at få fundet en kompleks fejl.
(det kan jo ikke blive mere, da du MAKS bruger en time)
Du kan med andre ord potentielt lave omkring 150K om måneden kun i ren arbejdsløn, det er sgu da ikke dårligt
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
og jeg har ikke penge til at købe for et par mil i udstyr så giver det sig selv
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
Søren P: Intet mindre end imponerende at du kan holde tonen i denne tråd. Er langt fra altid enig i det du skriver - men i denne tråd kæmper du godt nok en svær kamp - mod folk der fatter hat.
Sajmon: Såkaldt Hjælpe Admin - god damn du burde skamme dig. For det første highjacker du jo nærmest en andens tråd - og tiltaler folk på en måde - som ville koste de fleste af os andre karantæne - for det andet er du jo tydeligvis ikke int. i at få hjælp - men kun i at provokere visse brugere...!!
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
sep 2006
Følger: 63 Følgere: 63 MC-er: 4 Emner: 116 Svar: 2.647
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Ja tråden er vist rendt af sporet, men det er i så fald jævnt fordelt over flere fronter.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Tillykke, måtte andre tage ved lære af ham
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Meget vigtigt for os at vide...
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Men skidt, ta´nu bare en tudekiks, du kommer over det
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
utroligt han stadig er her som hjælpe admin,
måske vi snart sku hold lidt sammen og smide ham nogen udstemmer og lave en klage over ham
jun 2007
Følger: 49 Følgere: 108 MC-er: 11 Emner: 372 Svar: 6.435
Jeg synes faktisk han varetager sit tillidshverv fremragende . (Selvom jeg er uenig mef ham i denne tråd)
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
- og vinderen blev klart Søren P.
Over and out..!!
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Når en eller anden siger "XXX har vundet" - så er det fakta, og samtidigt det som hele diskussionen handler om.
My bad... *popcorn*
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Ejeren er en kammerat, og motoren ligger på min MC lift indtil han smider den i stellet, da han som sagt har nedprioriteret at vi bruger mere tid / flere penge på den. Så endnu en gang skyder du ved siden af...
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 32 MC-er: 11 Emner: 82 Svar: 3.016
jan 2012
Følger: 14 Følgere: 39 MC-er: 8 Emner: 55 Svar: 10.026
Man kunne jo sætte en færgebilet på højkant, næsten synd hvis vi ikke får denne diskussion lukket korrekt
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
martin ! jeg ved faktisk havd jeg snakker om! i og med jeg er uddannet mekaniker, men siden hvornår har man brugt et multimeter til og måle dyser? og hvad er en auto el tekniker?
hvis du er inde i branchen ved du vel osse det ca 30 sek og få et sprøjtebillede frem på hvad enkle dyse med testeren? og hvad vil du bruge impulser til når motorstyringen går ind og korrigere for evt. mængetab på brændstoffet? så får dysen jo stadig de rigtige "impulser" eller stel, som den skal have.
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
(og ja det var nok en lige frisk nok udmelding. Men generelt ville jeg da også mene at kunne kredse mig ind på HVOR man skal kigge rimelig hurtigt. Kan den ikke starte - begynder man jo ikke at kigge gearkasse eller affjedring)
Søren vinder i mine øjne den lille "fight" fordi han trods massevis af provokationer fra bla. Sajmon - bliver ved med - i ret lange indlæg - at komme med KONSTRUKTIVE forslag og tilbud.
Han bliver affærdiget med at det ER prøvet. Måske jeg har overset det - men jeg har ikke en eneste gang set Sajmon liste nogle af de DATA som Søren har efterlyst.
Bla. derfor er han i min bog vinder af "fighten".
Noget helt andet er at der så skal blandes biler ind i debatten. Det kan ikke være nogen hemmelighed for nogen at det er en del mere komplekst at fejlsøge på nyere biler - end det er på f.eks. den KTM..
Som en lille side bemærkning - så kunne jeg have fået den MC til Bornholm og retur for 300-400 kr. Den skulle bare fragtes til/fra færgen i Køge - men med den fremtoning Sajmon ligger for dagen - så er det ikke noget jeg bruger tid på. Så hellere give andre chancen - hvis det skulle blive aktuelt.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
Om problemet med KTM'en bliver løst eller ej, er stadig ikke og vil aldrig være min hovedpine. Det er, som sagt flere gange, ikke min maskine og jeg har derfor ikke noget videre energi eller tid investeret i den, og ejeren er, som sagt flere gange, ikke interesseret i at bruge mere tid eller penge på det. Så fat det dog...
Hver gang den er blevet skilt ad, er der dukket nyt fusk op, som den tidligere ejer har lavet, og som har kostet noget at reparere. På et tidspunkt siger folk stop og lever med de fejl et køretøj har, fordi de vurderer at det ikke er noget væsentligt for dem. Det er hans beslutning lige nu.
Hvem ved - måske ude i fremtiden har det højere prioritet, og så tager vi fat i det igen og får det helt sikkert løst...
Jeg kender godt svaret, men fortæl mig lige om DU ville have brugt penge og tid på at sende din KTM motor med en båd til Bornholm, til en vildt fremmed mand som du for det første ikke kender til eller kender evnerne på, som på et forum har gjort sig selv til grin ved at påstå at ALLE fejl kan findes på en time, som ser ud som han gør på sit profil billede, og kan fremvise den MC historik han kan her på siden...?
Der er jo immervæk ikke andet end det, at bedømme mandens troværdighed og evner på - eller kan du selv få øje på mere?
Var det min MC, var svaret blankt nej uden tøven. Jeg kan nævne de første 5 andre "mekanikere" som heller aldrig nogensinde vil få lov at røre noget jeg ejer, alene baseret på deres forum deltagelse.
Var det min MC, havde jeg selv fundet problemet og løst det - måske ikke på under en time for jeg er ikke lige så "pro" som jer andre, men sådan noget ville jeg ikke kunne leve med.
Når jeg trykker på knappen, så skal den starte uanset temperatur og vejrforhold - og det gør min 450 ALTID. Som jeg læser det Mr Hovenbauer skriver, skal jeg ligefrem være bange for at skifte den ud til noget ældre end 2012, siden min 06 er så speciel.
Pointen i hele den her diskussion er ikke om den KTM 525 fungerer som den skal, men om den fremgangsmåde, som vi (mest ham der ejer den) har brugt, er samstemmende med den som Søren ville bruge.
Og i så fald - ville det så tage under eller over en time?
Det er en af de ting Søren endnu har til gode at svare på, og som jeg absolut ikke forventer at han KAN svare på. Det er ret nemt at sidde på tværs af en masse vand, bag sin skærm og afkræve folk en stak måleværdier, når det ikke er videre relevant for selve diskussionen.
Han burde starte som spindoktor for en eller anden politiker - med de evner til at styre alle aberne udenom sagens kerne, kunne han sgu redde Lars Løkkes karriere på 15 minutter.
Summa summarum: Har vi gjort noget anderledes end Søren ville gøre, og det han ville gøre - ville det tage mere end en time, og ville man kunne konkludere noget endegyldigt ud fra det?
Om listen er 2, 10, 40 eller 170 punkter lang, er komplet irrelevant i den her sammenhæng...
Come on... Hvis jeg havde en 50 øre for hver gang en eller anden anonym forum k***e havde sagt "du kunne have fået min hjælp billigt men nu er det for sent", så ville jeg være en rigere mand end jeg er idag.
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
Sajmon. Må da sige du er en modig mand du også begynder med folk's udsende nu du får åbenbart aldrig nok.
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
maj 2008
Følger: 9 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 10 Svar: 1.368
jun 2009
Følger: 2 Følgere: 1 MC-er: 1 Emner: 1 Svar: 16
Og den der RFS 525 har altså en dekomp der ikke virker. Når den tørner fint uden tændrør vil den også tørne fint med en velfungerende dekomp.
Jeg vil æde en gammel sok, hvis jeg ikke har ret! Og det tog mig 5 min online! Enhver der ikke kan det er idiot! aarggh, jeg kunne ikke lade være, only joking!
Nogle her tror man kan diagnosticere på max en time, andre tror ikke man altid kan, og hvad så? Ikke noget at ryge gennem taget over.
Gruppekram og godt nytår til alle! Nu vil jeg gå ud og rydde op i værkstedet, og det kan jeg helt sikkert IKKE gøre på en time
jan 2010
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 219
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
det er osse ligemeget, men forstår stadig ikke hvad det er du vil med den modstandmåling på dysen? hvad kan du bruge den til? når modstanden er korrekt og dysen stadig er delvis/defekt? derimod monter en tester om du kan se alle parameter du kan enda osse se hvor meget motorstyringen kompencere for en delvis defekt dyse på f.eks "short term fuel trim"
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
Det er også tit i dag at mange nye mekaniker ikke kan en dyt vis de ikke kan sætte tester til og den kan fortælle fejlen så de på røven. Har aldrig grinet så meget da en kunde kom med sin gamle BMW for han hade været på værksted da den gik af røv og hade fået at hvide det var motorstyringen der var defækt som kostet 15000.- for de ku ikke snak med den. Men de ku jeg godt forstå da den var så gammel at den ikke er til at snakke med men jo ikke fordi den var defækt ha ha ha, den rør lige i rullefælt af med låget på luftmasse måler og rettet blandning og bum så kørt den som nye og manden var glad, og slap med en times abj på regningen
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
justere blandingen på luftmassemåleren argh, den må du vidst lidt længere ud på landet med?
mar 2009
Følger: 69 Følgere: 375 MC-er: 1 Emner: 497 Svar: 11.686
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
elles kan vi væde en gang basser he he
men det forholder sig sådan på de gamle bmwer sider den store luftmassemåler i venstre side hvor den er lavet i alu med et sort plastig låg som er limmet fast det brækker forsigtigt af. selve indmaden består faktis af det der minder om et potensiometer og klappen i indsuget der regulere potensiometer og det kan man korrigere for og det er at fortrække bilen så i rullefælt med en måler i røven så man kan se blandingen i drift bum færdig så limer man bare lige låget på med en gang af det silicone pakning.
så tror ikke jeg generalisere så meget der er bare mere hviden hos auto-elektrikkere elles ville det jo også være spild at man kan snub det fag så ku man jo lige så godt blive ved mekanikkeren vis der ikke var en fordel ved det elektrikste iforhold til mekanikker
okt 2013
Følger: 3 Følgere: 1 Emner: 10 Svar: 621
Er der ikke også noget med at idag hedder uddanelsen vel næsten ikke engang mekaniker længere?. Synes jeg så noget om på et tidspunkt, men kan så ske at man har lagt den ind i mekanikeren igen og så lavet nogle af lektionerne om.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
men det forklare jo osse du vil blive ved med og bruge dit multimeter,
hvis du roder i biler der er mere end 20 år gamle.
der er jo nærmest ikke et eletrisk komponent der der sidder på moderne biler som osse sad der for 20 år siden.
aug 2005
Følger: 25 Følgere: 25 MC-er: 1 Emner: 44 Svar: 1.009
mekaniker uddannelsen i dag har faktisk mere focus på fejlfinding på elkomponenter end mekanisk repration.
Tilmeldt:
mar 2004
Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
jul 2007
Følger: 7 Følgere: 6 MC-er: 1 Emner: 11 Svar: 95
og ved godt at man ikke kan bruge multimeter på alt men det vi snakkert om duer den gangske fint så fordi du prøver at venne den om til noget andet nu er vel fordi det er det enste du også kan være med på at sætte stikkert i bilen som alle andre mekanikker også kan og udlæsse fejlkoder men det kan alle find ud af det er der ingen kunskab i også skifte hvad der står på skørmen, (resavedeles udskifter sku det job hede)
godt nytterår
Mekaniker opgiver