{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Nye dæk, hvilke?? {{forumTopicSubject}}

Hej:)
Imorgen får jeg ny maskine, og der skal nye sutter på.
Det er til en gammel gsxr 1100 og det skal være 120 70/17. 190 50/17
De skal ligge prismæssigt omkring 1500 for et sæt.
Det skal selvfølgelig stå godt fast men holdbarheden på det må også rigtig gerne være i høj sædet!
Hva skal man vælge?
Tænker selv på Pirelli diablo rossa?
Forslag?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye dæk, hvilke??
  • #1   19. sep 2013 Efter jeg prøvede pirelli rosso Corsa vil jeg ikke køre på andet !!!! smiley

• #2   19. sep 2013 Nej det ser også lækkert ud men det sku for dyrt:)
    Kigger på det almindelige Pirelli diablo strada?

• #3   19. sep 2013 Om et dæk koster 900 eller 1100 ..... Det ser man vist ikke i det samlede mc budget smiley men hvis man smider cyklen pga for dårlige dæk... Det kan ses på økonomien smiley

• #4   19. sep 2013 Ja selvfølgelig;)
    Men altså nu er jeg jo heller ikke ude i at købe noget kinesisk lort;)
    Spørgsmålet er bare om hvad jeg skal vælge da jeg synes det er lidt af en jungle! Og så er nogle af dem til rent sport og nogle af dem er gode til lidt af det hele, men det står der jo ligesom ikke på dem:) der står bare en kode, ligesom bridgestone bt 021?? Gade eller sport eller touring? Hehe det var derfor jeg spurgte om hvad jeg skal vælge der kan lidt af det hele:)

• #5   19. sep 2013 Tjek på dækonline. Der er super priser og testresultater for hver enkelt dæk, det gør junglen lidt lettere at navigerer i smiley

• #6   19. sep 2013 Hehe det er også derinde jeg sidder og kigger lidt men tror nu enten det bliver de Pirelli eller bridgestones bt021 eller Dunlop spotmax qalifier:)

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #7   19. sep 2013 Dækvælg grænser til religion efterfulgt af din adfærd (kørsel), hvor alle hævder at være på niveau med Valentino Rossi og som følge deraf ligeledes skal være så tæt på deres dækvælg - uagtet at det ikke er det man typisk bruger på alm. vej (dyb vejrtræktning) og at du aldrig vil kunne udnytte og bruge dem effektivt! Så vælg du dine dæk efter egen opfattelse og drag dine erfaringer over tid.

Personligt vælger jeg dæk ud fra "worstcase" i forhold til kørsel på off. veje, hvor man møder kold, våd og jævn normal temp. asfalt. Uagtet hvor mange MotoGP & trackdays "chauffører" der findes på MCG vil jeg hævde, at langt størstedelen af "os alle" nok burde vælge dæk ud fra våde veje - der kan også du mærke forskel. På ganske normale veje med normal temp. rækker "vores talenter" typisk kun 50% af dækkets evne...

Just my 50 cent smiley

• #8   19. sep 2013 Præcis!! Ved godt jeg ikke er Rossi men knæet kommer da i:)
    Men hvilket dæk er så bedst til en streetfighter (ombygget gsxr
    1100) til de danske veje?

• #9   19. sep 2013 Tror det kommer an på hvad du skal bruge din mc til, og hvordan du kører...

Desuden så tror jeg at GTR rammer den rimeligt rent smiley

• #10   19. sep 2013 Jeg prøver mig bare frem så;)

• #11   19. sep 2013 - Et nyere to-komponent sport-touring dæk; hvis kr./km er en faktor. Ikke BT21, det er "to modeller bagud" (afløst af BT23 afløst af T30).
    Michelin Pilot Road 2 (kan fås for under 1700) eller 3; P. Angel GT m.fl.

http://www.motorradonline.de/vermischtes/foto-show-reifentest-2013-tourenreifen-12070-zr-17-18055-zr-17/460099?#14

• #12   20. sep 2013 jeg kan godt anbefale pirelli diablo strada, kører ikke på andet smiley

• #13   20. sep 2013 Jeg kører på BT023, ganske fine. Valgte dem udfra tanken om at min kørsel nok mere kommer til at foregå på de danske veje og motorveje, end europas racerbaner.. smiley

• #14   20. sep 2013 Jeg er stor fan af Michelin PR3.. Tror bestemt ikke at det er et bedre dæk end feks BT, men de opfylder de fleste behov og har et cool design smiley

• HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #15   20. sep 2013 @Jabbekot: Klogt valg... specielt hvis og når du kører vådt og køligere, så er der bare en stor forskel... smiley

• #16   20. sep 2013 Et sportstouringdæk er det bedste valg til langt de fleste kørere i Danmark. De bliver hurtigt varme og har glimrende regnvejrsegenskaber.
    Sportstouringdæk fra de store fabrikanter er stort set lige gode, som Motorrads store test også viser (se link længere oppe). Så vælg dæk fra din foretrukne dækproducent eller det pæneste eller af en helt tredje grund og vær glad for det. smiley

Jeg kører selv pt. med Continental Road Attack II og er glade for dem, men har tidligere med ligeså stor tilfredshed kørt Dunlop Roadsmart II, Michelin Pilot Road 3 og Metzeler Roadtec Z6.

• #17   20. sep 2013 tak for de konkrete svar alle sammen:) ja det er også et sporttouring dæk jeg leder efter så tak for de mange alternativer til netop dette:)

Kommentér på:
Nye dæk, hvilke??

Annonce