{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.669 visninger | Oprettet:

Straksafgift på mc?? {{forumTopicSubject}}

Hejsa

Jeg har hørt et rygte om at der skulle være synshaller der er godkendt til at lave en form for "straksafgift" Så man samtidig med toldsynet kan få en vurdering, betale og få plader med det samme.

Er dette en and? (Det lyder nemlig ikke som noget Skat kan have fundet på at hjælpe os med)

Nogen der har hørt noget om dette? Jeg har søgt lidt på nettet og ringet til et par synshaller uden held.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Straksafgift på mc??
  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator

Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.698
    #1   22. apr 2013 Har man kunne - kan man ikke mere...

• #2   22. apr 2013 Muligvis forveksler du det med den procedure, der gælder for forhandlere med kredit hos SKAT (såkaldte storkunder), der indledningsvis kan lave afgiftsberegningen og få køretøjet på plade(r) meget hurtigt. Den initiale beregning kontrolleres så efterflg. af SKAT med mulig efterregulering, hvis de ikke er enige i den vurdering forhandleren har lavet. Det er beskrevet side 42 i proceshåndbogen -

http://www.skat.dk/getFile.aspx?Id=96367

• #3   22. apr 2013 Du må nok sidde på dine hænder og vente de 2-3 måneder en af landets mest effektive virksomheder er om at vudere vores legetøj..
    Jeg venter stadig må mit afgift-chok på en sxv 550

• #4   22. apr 2013 (link fjernet)

• #6   22. apr 2013 Interessant forretningsmodel, der tydeligvis er baseret på storkunde-selvanmelderprincippet beskrevet i proceshåndbogen. Man kan mene, at en ekstraudgift på 3.749 for mange MC'ister nok vil være i overkanten for at vente 1-2 mdr, men det vil jo være en individuel vurdering.

Dog kunne een mulig caveat være i forbindelse med sætningen -

"Vort afgiftssvar er bindende, hvis du vælger at indregistrere eller eksportere bilen gennem os. Det vil altså sige, at når du har indbetalt eller fået udbetalt registreringsafgift hos os, kommer der ingen uventede ekstraregninger fra SKAT."

Hvilket i udgangspunktet jo er meget fint, men betyder det så, at deres vurderinger ligger på linie med SKATs (som der jo skal afregnes med i sidste ende), eller bliver der lagt lidt ekstra på ved import, bla. for at kunne dække ekstraregninger fra SKAT ind (altså at man giver kunderne lidt højere afgiftsvurderinger end dem, der bliver anmeldt til SKAT). Det kunne være interessant at vide, og en mulighed for at tjekke det, kunne jo være at få en vurdering på en niveualistemodel (hvor man kender afgiften på forhånd), og så se om de 2 stemmer overens. ;-).

• #7   22. apr 2013 Det er god nok.

Motorkontoret i Glostrup, jeg brugte til toldsyn på min S3R, kunne lave en straksafgørelse på afgiften, så jeg kunne komme ud at køre fra dag til dag. Prisen var dog ikke attraktiv for mig, så jeg ventede de 3 uger: http://www.quicknummerplader.dk/

Min S3R var svær at fastsætte, da nyprisen var ret høj (173k) i '09, da S3R kom på markedet. Allerede året efter faldt den 10k. Men Quick skulle bruge den oprindelige nypris og nedskrive efter en tabel fastsat af Skat, da der pt. ingen er til salg på brugtmarkedet. Straksafgiften lød derfor på helt urealistiske 72k.
    Jeg takkede derfor pænt nej tak og ventede 3 uger på Skats afgørelse, hvilket lød på knap 49k. Skat havde brugt en brugt standard Street til afgiftfastsættelsen, hvilket jeg ikke klager over;)

• #8   22. apr 2013 Jeppe -

Og det er jo netop problemet med straksvurderinger, sikkerhed for at de er realistiske og stemmer overens med det SKAT når (endeligt) frem til. Såfremt man ville få en evt (ned)regulering tilbage ville det være ok, men ellers er det IMO et ikke-acceptabelt usikkerhedsmoment. SKATs std-nedskrivninger (når der ikke er cykler i markedet at arbejde udfra) er iøvrigt -

over 1 år - 20 %

over 2 år - 25 %

over 3 år - 30 %

over 4 år - 35 %

over 5 år - 40 %

over 6 år - 45 %

over 7 år - 50 %

over 8 år - 54 %

over 9 år - 58 %

over 10 år - 62 %

over 11 år - 66 %

over 12 år - 70 %

• #9   22. apr 2013 @Michael S
    Ja, der er et usikkerhedsmoment i det. Derfor er det også gratis at sige nej tak, hvis afgiften ikke er i det prisleje, man havde regnet med. Jeg havde selv regnet mig frem til en afgiftspris på 55-60k og havde straksafgiften været deromkring, havde jeg slået til.
    Jeg var bare heldig med at Skat ikke lagde mærke til det lille R;)

• #10   22. apr 2013 Jeppe -

Helt gratis er det vel ikke, koster det ikke 749,- at få selve vurderingen?

Anyway, som sagt et interessant eksperiment kunne være at få en vurdering på en cykel man på forhånd kender afgiften på (niveaulistemodel).

• #11   22. apr 2013 @Michael S
    Nej, det er gratis. Hvis man siger ja, er der dog et salær (også fastsat af Skat) som jeg finder lidt højt. Men det er jo op til den enkelte at vurdere, hvor meget ventetiden er værd:)
    http://www.quicknummerplader.dk/afgiftsvurdering-import-eksport/

• #12   22. apr 2013 Jeppe -

Så forstår jeg måske ikke helt formuleringen -

"Det koster 749 kr. incl. moms. at få foretaget en uforpligtende afgiftsvurdering fra dag til dag"

Men det er måske det salær du nævner? (i alle tilfælde ikke gratis uanset hvad man kalder det :-)).

_Hvis_ så straksvurderingerne konsekvent ligger højt (usikkerhedmomentet) i forhold til hvad SKAT når frem til (eller ville være nået frem til), er det jo (IMO) en cashcow alene med gebyret/salæret.

Og ja, som jeg også nævner, vil værdien af at undgå ventetiden være genstand for en individuel bedømmelse.

• #13   22. apr 2013 @Michael S
    Jeg skulle ikke betale noget.
    Jeg kan godt se, at A-inspektionen tager 749,- for vurderingen, men de er umiddelbart heller ikke aut. motorkontor? Så de skal jo nok til andre for at få lavet vurderingen.
    Det er gratis hos de fire Quick Bilsyn i kbh, som jeg linker til.

• #14   22. apr 2013 Jeppe -

Jeg tog det fra -

http://www.quickimport.dk/pris-import-af-koretoj/

Som de ref. til som søsterselskab, så det er muligvis lidt med forskel. Jeg er enig i, at hvis det er gratis, så er det da bare at forsøge sig, hvis man går i de tanker. Og jeg vil faktisk gerne opfordre en til at gøre det med en cykel på niveaulisterne (når det nu er gratis i hvert fald nogle steder). Så kan vi måske få en indikator på, hvor reelle/realistiske straksvurderingerne er :-).

• #15   22. apr 2013 De 749,-er jo højst sandsynligt det gebyr, som Quick tager for at samarbejde med Pava og A-inspektionen.

• #16   22. apr 2013 Jeppe -

Well, ja problemet er så bare, at de synshaller som quickimport (med gebyret på 749,-) nævner som samarbejdspartnere også inkluderer de 4 bilsyn du nævner -

http://www.quickimport.dk/synshaller-med-quickimport/

Så jeg synes ikke umiddelbart, at det er helt entydigt?

Måske er det bare ændret? Eller også _er_ der bare den forskel, som du nævner? Prøver lige at sende dem en mail for at høre ad, og poster så svaret her.

• #17   22. apr 2013 Ja, det kan jeg godt se - det er lidt mystisk. Anyway, det kostede gratis for mig:)

• #18   22. apr 2013 Hmm... Tænker at en FireBlade er hyldevare og derfor nem at finde afgift på. Men så vidt jeg kan se skal jeg møde op i Kastrup for at det kan lade sig gøre med disse links smiley havde håbet på noget lidt mere lokalt.

Men tak for svarene indtil videre.

• #19   22. apr 2013 Nikolai -

Nej da, som du kan se af -

http://www.quickimport.dk/synshaller-med-quickimport/

Er der også mange synshaller i det mørke Jylland, hvor det kan foretages, så koster det måske bare de 749,- i gebyr også for selve straksvurderingen.

• #20   22. apr 2013 Ok. Måske jeg lige skulle nærstudere den side lidt mere inden jeg brokker mig smiley

• #21   23. apr 2013 Så foreligger svaret på forespørgende email til quickbilsyn@gmail.com (Altså den mail http://www.quicknummerplader.dk/afgiftsvurdering-import-eksport bruger), sjovt nok er det mail@quickimport.dk, der svarer tilbage med flg -

"Hej Michael,

Du kan vælge at få lavet en vurdering efter dit toldsyn.

Dette koster vejledende 749 kr.

Når du får vurderingen efterfølgende indenfor 24 timer, kan du selv
    afgøre, om du vil acceptere afgiften, og herefter importere køretøjet.
    Såfremt at du vælger at gå videre med QuickImport, kommer der herefter
    regning på registreringsafgift, samt importsalær på 3000-5000 kr. afhængig
    af afgiftens størrelse (under/over 50.000 kr.).

Håber, at dette var svar på dit spørgsmål.

Med venlig hilsen"

• Jens Peter L
    Jens Peter L Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #22   23. apr 2013 Jeg tillader mig lige at kommentere denne tråd, da jeg nok kan opklare et par ting.

Jeg er en af de ansvarlige indehavere i quickimport, og jeg kan lige nævne at det er korrekt, at vi i en testperiode har kørt med gratis vurderinger i Glostrup. Det koster pt. Vejledende 749 kr at få en afgiftsvurdering, som jeg vist også er blevet citeret for.

Jeg kan forsikre jer om, st vi hos quickimport altid stræber mod at ramme afgifterne så korrekt som muligt. Der kan dog være tilfælde som nævnt i denne tråd, hvor f.eks en model, der skematisk nedskrives, ikke tilsvarer virkeligheden. I sådanne sager, tilbyder vi alle kunder, at man kan takke nej til vores afgiftssvar, og derefter søge hos Skat - er skats svar lavere end vores, krediterer vi naturligvis de (vejledende) 749 kr, som man har betalt hos os.

Vi følger naturligvis Skats niveaulister, hvor dette er muligt. Derudover følger vi tidligere vurderinger, markedsdata samt anvender skematiske nedskrivinger.

Alle er velkomne til at sende en (uforpligtende) mail til os, så kan vi hjælpe jer videre, hvis I har spørgsmål til afgifter - se mere på www.quickimport.dk

• #23   24. apr 2013 Jeg har et spørgsmål Jens Peter.

Jeg bor i Fredericia og fik toldsynet min Aprilia sxv 550 for 2-3 uger siden, og har derefter søgt afgiften via NemId på skat.dk.
    Men ting tager tid hos skat.dk

Kan i fastsætte afgiften hvis jeg sender/mailer synsrapport, papirer på mc og som noget extra har jeg en afgift fastsættelse liggende fra Skat fra sidste år på nøjagtig sammen model mc, da Morten A herinde fik sin vuderet til 31000 for et år siden.

Eller SKAL cyklen transporteres til sjælland for at dette kan gøres ??

• Jens Peter L
    Jens Peter L Tilmeldt:
    apr 2013

Følger: 1 Svar: 2
    #24   24. apr 2013 Hej Per,

Desværre fungerer motorregistret sådan, at når først sagen er sendt til SKAT, så er dit cpr-nummer "låst" til sagen, og derfor skal man så igennem skats system.

Så jeg kan anbefale at lade være med at anmode om værdifastsættelse i sin skattemappe, indtil man har besluttet om man vil bruge eksterne aktører såsom Quickimport.

• #25   24. apr 2013 Ok.. Så venter jeg et år eller to mere på skatteaberne.

Jeg vidste slet ikke man kunne straks-vudere før denne tråd.

• #26   24. apr 2013 @Jens Peter L
    Tak for tilbagemeldingen, der skaber forståelse i forvirringen;)

• #27   24. apr 2013 Så har jeg fået toldsynet hos a inspektion med et quick import bevis. Desværre kunne han ikke håndtere "under middel" kategorien pga noget manglende udstyr. Så nu må vi se hvor slemt det bliver.
    Så lige om lidt sender jeg ind til quickimport og ser hvad der sker.

Tak for hjælpen gutter.

Kommentér på:
Straksafgift på mc??

Annonce