{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
8.460 visninger | Oprettet:

registreringsattest på mc fra udland mangler! {{forumTopicSubject}}

Jeg har købt en motorcykel af mærket Ducati, men jeg har ikke fået en registreringsattest med.

Sælger har fortalt mig at han har haft motorcyklen til at stå i 7 år, og personen han købte den af har har heller aldrig haft registreringsattesten. (Motorcyklen har aldrig været indregistreret i Danmark)

Jeg står nu og gerne vil have toldsynet motorcyklen, betale afgiften og få den på Danske nummerplader.

Hvad gør jeg? på forhånd tak for hjælpen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  registreringsattest på mc fra udland mangler!
  • #2   7. aug 2012 jeg tror desværre det er "game over" uden den udenlandske reg attest

• #4   7. aug 2012 Fortid:
    Hvor langt har den kørt?
    Årgang?
    Har den været reg. uden for DK, i så fald i hvilket land?
    Er den EF-typegodkendt?

• #6   7. aug 2012 lyder alt for bekendt desværre. er svær at få ind i dk medmindre du kan bevise den kan overholde EURO 3 med en form for typeattest.
    Er midt i det selv der er desværre ikke så meget at gøre. kun at få fat i et stel fra et EU land med alle papire på for så at bytte det hele over. det er surt desværre men prøv at ringe til trafikstyrrelsen.

• #7   7. aug 2012 Jess.
    Det kommer an på om den har været reg før og hvornår.
    Eller hvis den har kørt mindst 2.000 km og kan dok. ibrugtaget på et tidligere tidspunkt, f.eks banekørsel

• #8   7. aug 2012 Jeg kender en som måske har et udensbys stel men er ikke sikker på din+hansmodeller-
    han hedder kim stubber og bor ved grenå-han kan ikke sælge cykler hele og sælger så i dele-der er hvis en dansk ducati club hvor han har annoncer-

• #9   8. aug 2012 Mærke: Ducati
    Model: Monster
    Motor: 750 ccm
    Gear: 5
    Cylinder: 2
    Årgang: 1997
    Ydelse, HK: 68
    Drivkræft: Benzin
    Km: 34500

Motorcyklen har ALDRIG været indregistreret i Danmark, den har højst sansynligt været på plader i det land den kommer fra, hvilket jeg ikke kender, men kan jeg sikkert finde frem til gennem tidligere ejer.

Trafikstyrelsen skrev jeg skulle søge om dispensation for Euro 3 kravet. Det har jeg lige gjort. hvis jeg efterfølgende får dispensationen skal jeg have lavet en Data-erklæring, og det kunne jeg få lavet hos en Ducati-impotør.

Så status pt. er at jeg afventer dispensation.

Ind til vidre, tak for hjælpen!

• #11   6. sep 2012 OPDATERING! ! !

Jeg har nu endelig fået skat til at hjælpe mig lidt!

Jeg har søgt en dispensation om at få lov at syne/toldsyne motorcyklen uden registreringsattest, sagen er nu videreført til CRM og jeg vil få svaret inden for 2 mdr. Derefter skal jeg have lavet en Data-erklæring (pris ca. 1500 kr.), jeg har taget kontakt til en dansk Ducati importør (link fjernet) alt han skal bruge er et stelnummer, og så vil jeg have erklæringen inden for én uge.

Når jeg har dispensationen fra skat (CRM) og Data-erklæringen så er motorcyklen klar til syn/toldsyn, og afgiften kan derefter betales.

Opdatering følger…

• #12   6. sep 2012 Fedt og dejlgt at du følger op på tråden!!

Jeg er sikker på at der står mange motorcykler ude i landet, som ikke er indregistreret pga. manglede reg.att.

• #14   6. sep 2012 Gad vide hvilket land, den maskine er stjålet i.....? :o(

• #15   6. sep 2012 Gad vide om du ikke skulle lade være med at udtale dig, med mindre du har noget intelligent at byde ind med...?

• #16   6. sep 2012 Uha da, der er da godtnok en der bliver pigefornærmet hurtigt.... det er måske et ømt punkt for dig?? ;o)

• #17   7. sep 2012 God nok er i to ord, men ellers flot... Lad venligst være med at kommentere mere på denne tråd. Folk her inde er mere interesseret i at høre udfaldet af sagen, end at høre på dine dumme og uintelligente kommentarer!

På forhånd tak.

• #18   7. sep 2012 undskyld - "Mr. Perfekt"......

Uha da, der er da godt nok en der bliver pigefornærmet hurtigt.... det er måske et ømt punkt for dig?? ;o)

• #19   7. sep 2012 Du kunne også slette, det lort T.Z. fyrer af.

• #21   7. sep 2012 Som et gammelt vestjysk mundheld siger:"Tyv tror hver mand stjæler"

• #22   7. sep 2012 Hvis I nu bruger jeres små hoveder til at tænke med, i stedet for en sydligere legmesdel, kunne det jo også være det var den tidligere "ejermand"/sælger der ikke havde rent mel i posen!?!

• #24   7. sep 2012 Kristian... Er lige lidt nys her.... (Er lige ved at se et lille hul i systemet) :-))

Hvad med moms'en? Skal du betale den?
    Hvilket land har du købt den i?

• #25   7. sep 2012 Claus H:

Der skal ikke betales moms, ikke så vidt jeg ved af! smiley

Motorcyklen er fra Italien, den er importeret en en godkendt Ducati-importør (fi-motorcykler) den står registreret i skats system, så den er importeret korrekt.

Hvad er det for et "hul" i systemet? Det vil jeg da gerne høre mere om? smiley

• #26   7. sep 2012 Held og lykke med projektet, skal nok lykkedes

• #27   9. okt 2012 OPDATERING!

Jeg har i fredags modtaget svar fra SKAT, de skriver i deres brev at de ikke kan give mig tilladelse til at indregistrere køretøjet i Danmark før jeg kan fremvise et af følgende:

* Kopi af køretøjets registreringasttest hertil, som skal være attesteret af den sudenlandske registreringsmyndighed, eller
    * anden dokumentation, som giver oplysninger om kørets oprindelse, registreringsperiode, registreringsnummer, mærke og stelnummer, eller
    * anden dokumentation fra den udenlandske myndighed, der kan sandsynliggøre, at køretøjet har været registreret i udlandet og er eksporteret til Danmark.

Jeg er nu i kontakt med de italienske myndigheder (aci) og kan ikke gøre meget andet end at krydse finger for de vil sende mig de papire jeg skal bruge for at kunne komme videre.

Fortsættelse følger. . .

• #28   9. okt 2012 Det er noget af en kamp du er ude i. Hvis - forhåbentlig når - du får besked fra Italien og har fået den toldsynet, så er det nemt at søge om afgiftsfastsættelse. Jeg skulle bare indtast nogle data på mc´en på skats hjemmeside (logget in) så kommer der brev om at de har modtaget ansøgningen og der kan så gå ca. 1 måned - hvis man så vil klage, så tager det endnu længere tid - 6-8 uger og skal det gennem ankenævnet endnu længere tid igen. Gælder mig til at følge opdateringer.
    Held og lykke.

• #29   10. okt 2012 Ja meget, men det er forhåbenligt kampen værd! smiley

Jeg snakkede med sagsbehandleren fra SKAT igen i dag, og hun siger at: Når jeg får det certifikat fra Italien, så skal jeg bare sende det til hende og så skulle det hele gå i orden.

Så jeg venter fortsat på Italienerne og krydser fingre.

• #30   29. okt 2012 OPDATERING!

Jeg har d. 25.10-2012 modtaget en mail fra ACI, de har fundet følgende oplysninger til mig:

Navne på 2 tidligere ejere.
    Tidligere registreringsnummer.
    Dato for eksport til udland (DK)
    Tidligere handelspris.
    Alt samlet i et certifikat som jeg har vidresendt til min kontaktperson i CRM(SKAT).

Jeg forventer at få svar fra CRM i løbet af ugen.

Fortsættelse følger.

• #32   5. nov 2012 OPDATERING!

Så skete det endelig!

SKAT (CRM) har nu sendt mig en tilladelse til at syne/indregistrere min motorcykel uden registreringsattesten, ud fra de oplysninger det Italienske motorkontor sendte mig.

Håber de folk der har fuldt med her inde evt. kan bruge dette til noget smiley

Vi ses til sommer.

• #33   5. nov 2012 fedt at det kunne lade sig gøre, men hvor ville det da være dejligt hvis vores folk på skat selv kunne tage kontakt til de udenlandske myndigheder og søge om de papirer de skulle bruge, i stedet for at skulle igennem så lang ventetid

• Niels B
    Niels B Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Emner: 22 Svar: 806
    #34   5. nov 2012 Ventetid? prøv at søge om at bygge en ny stald!

• #35   19. nov 2012 Så blev motorcyklen også synet/toldsynet smiley "glæder" mig til at få regningen fra SKAT, så der kan komme nummerplader på !

• #37   19. nov 2012 Fedt nok. Det bliver godt at få den ud og køre. smiley

• #38   4. jun 2014 Blev regningen realistisk, eller endte biken som banecykel?

• #39   4. jun 2014 han har da en Duc Monster oprettet på sin profil med DK plader. Så mon ikke at den gik igennem.

• morten K
    morten K Tilmeldt:
    mar 2016

Følger: 13 Svar: 1
    #40   6. jan 2017 hej kristian kan du hjælpe har en mc fra Italien inført i 1998 har tlf nummer 26165183

Kommentér på:
registreringsattest på mc fra udland mangler!

Annonce