{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.181 visninger | Oprettet:

Sune P
Sune P
Tilmeldt:
11. apr 2011
Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20

XS 400 SECA aktuele erfaringer motor- topfart? {{forumTopicSubject}}

Jeg har en Yamaha XS 400

Min oplevelse er at de 46 hk den er opgivet til er skrumpet ind til 3 selvdøde ponyer for den kan stortset ikke slæbe sig over 100 km/t.

Motoren kender jeg ikke km tal på, da det er en bytter motor, men cyklen har gået omkring små 100k km.

Jeg vil gerne høre om det er mig der er forkert på den når jeg mener der er et eller andet galt. jeg har læst på jeres forskellige cykler og kan se at i umiddelbart oplyser 160-175 i topfart. og der kan min slet ikke komme op. så skal den da ihvertfald skubbes ud fra møns klint smiley

den har det med at skyde baglens ud gennem karburator når den er kold, er dette dårlig indstilling, eller beskidt der kan være skyld i det, og kan det også have indflydelse på topfart.

håber i gider hjælpe

på forhånd tak

Sune


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  XS 400 SECA aktuele erfaringer motor- topfart?
  • #1   27. jun 2011 For mig lyder det som om den kun går på den ene cylinder...

    Det er let at teste.

    Når den går i tomgang, trækker du bare den ene tændhætte af tændrøret. Går den dårligere herefter gik den på 2.

    Går den derimod ud med det samme, eller er der slet ingen forskel, går den kun på den ene cylinder...


  • #2   27. jun 2011 Jeg vil mene der er et eller andet galt... Den yder ikke nær så meget som den burde. Har en kammerat som har en magen til, og hans kunne uden problemer nå 100+ med to personer på...

  • #3   27. jun 2011 (imens den var droslet)


  • #4   27. jun 2011 her er data på din mc...


    når den er kold........
    start den så,. og mærk hurtigt rundt på dine for udstødnings rør.. hvis den ene ikke bliver lige så hurtig og lige så varm, så er den cylinder ikke med...


    Kategori Basic
    Tophastighed 170 km/t
    Acceleration 0 - 100 km/t på 6,2 sek.
    Forbrug 17 km/liter
    Motor 2-cylindret luftkølet 4-takts motor, DOHC, 2 ventiler pr. cyl. Boring: 69 mm. Slaglængde: 53,4 mm. Slagvolumen: 399 ccm. Maks. effekt: 46 hk / 34 kW ved 9500 o/min. Maks. drejningsmoment: 36 Nm ved 8000 o/min. Kompressionsforhold: 9,7:1. 2 stk. 34 mm mikuni karburatorer.
    Transmission 6 trins gearkasse. Flerpladet kobling i oliebad. kædetræk.
    Stel Rygrads rørramme. Kronrørsvinkel: 64°. Efterløb: 95 mm. Akselafstand: 1375 mm.
    Affjedring for Hydraulisk teleskopgaffel med 35 mm gaffelben. Fjedervandring: 140 mm.
    Affjedring bag Svinggaffel med monodæmper. Fjedervandring: 95 mm.
    Bremser For: 2 stk. 267 mm skiver, 2 stemplede flydende calipere.
    Bag: 160 mm tromle.

    Dæk og fælge For: 3,00-18 på 1,85" fælg.
    Bag: 4,10-18 på 2,15" fælg.

    Mål og vægt Totallængde: 2090 mm. Sædehøjde: 780 mm. Frihøjde: 150 mm. Tankkapacitet/reserve: 20/4,8 liter. Egenvægt: 170 kg.
    Vægt/kraft forhold 3,69 kg/hk


  • #5   27. jun 2011 ps... kunne godt lyde som noget falsk luft...

  • Sune P
    Sune P Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #6   27. jun 2011 den kører på begge cyl.

    men når den er kold har den ind i mellem en ide med kun at køre på den ene sådan et et kort øjeblik.

    og jeg er absolut ikke motor ekspert så ved ikke lige hvor jeg skal begynde eller hvad jeg lige kan prøve.

    og om den er droslet eller ej har jeg ingen ide om, men hvis den er hvordan ser jeg det og hvordan afhjælper jeg det, er det ikke noget med at det er indsugningsstudsen der har været i kogevask? smiley

    men ville en rengøring af karburator kunne gøre noget? og er det noget der kræver en doktergrad?

    jeg har en reperations håndbog, lidt i stil med haunes, bare noget mere omfattende.


  • Sune P
    Sune P Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #7   27. jun 2011 det skal siges at den her til forår har fået ny starter, olie, tændrør, luftfilter og så en generel afvask af kæde og genopsmørring, og så lidt generel nusse nusse, men karburator har jeg ikke haft af..

  • #8   27. jun 2011 Den kan godt 160km/t med 2 på, så´n en XS400... Den jeg prøvede på havde gået ca 70000km... Så du skal nok have tjekket din motor godt igennem...

    Start med kompression test så har du noget at gå ud fra... Hvis den er ok, så kontroller ventiler og om knasten sidder rigtigt, kontroller tænding og rens + grundjuster karburator...

    / Bülow...


  • Sune P
    Sune P Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #9   27. jun 2011 ok... det var da lidt at tage og føle på.. og bestemt noget hvor jeg skal ringe til en ven...


  • #10   27. jun 2011 Startede selv på sådan en SECA tilbage i 95. Den burde snildt kunne køre 170-180 ægte Km/t på toppen - Det gjorde min ihvertfald.

  • #11   28. jun 2011 En billig måde at løse problemet på.....

    Skriv Miles på speedometeret, dér hvor der står km/t........

    smiley

    Det' gazz - Der er noget galt, hvis den tænder på begge cylindre, og den ikke trækker bedre.

    Prøv at se hvordan den trækker, hvis du tager højre tændkabel af, og bagefter hvordan den trækker uden venstre tændkabel, hvis det overhovedet er muligt at starte den.
    Den der trækker dårligst, er den cylinder der er fejl på. Så langt så godt. Det er ret usansynligt at det er begge cylindre, med mindre at motoren er slidt op. Herefter vil jeg få cylindrene kompressionstestet. Det kan du få gjort meget billigt ved ethvert autoværksted. Testen skal vise ens resultat +/- 5-10 % - sådan cirka....

    Ryger den ud af begge potter? Hvor meget? Er røgen fed og mørk, eller fin og lys? Den skal ryge nogenlunde ens ud af begge potter.

    Hvad sker der hvis du kvæler en potter af gangen med en gammel klud? Reagerer den ens, uanset hvilken potte du gør det ved?

    Du kan checke om der kommer olie ud med udstødningen, ved at holde en plade op 5-10 cm bag potten og give lidt gas. Hvis pladen bliver fedtet, tager den olie med ud, hvilket den ikke skal (fra ny af). Dette kan dog skyldes andre ting end stempelringene. Det kan også skyldes ventil-oringene. Sidstnævnte giver ikke en mærkbar dårligere ydelse. Hvis det er ventil o-ringene er det som regel ens på alle (begge) cylindre.

    Jeg vil ikke gøre dig urolig, men jeg kender en fyr der havde en Kawasaki med samme symptom som din, og da den blev skilt ad, var der brændt hul i toppen af det ene stempel. Nu var den jo 4-cyl, så den kunne sagten køre, da de 3 andre trak fint. Ellers kan det være at du har en ventil, der ikke kan lukke tæt...


  • #12   28. jun 2011 Har det været sådan lige siden motorombyttet?
    Kan den trække 1. gear rent ud?
    Er luftfilteret rent?
    Er membranerne i karburatoren hele og tætte?

    På min tidligere XS400 fik jeg flyttet knasten ét hak da jeg stillede ventiler. Det resulterede i topfart på 100km/t, men den kunne heller ikke trække 1. gear ud.


  • Sune P
    Sune P Tilmeldt:
    apr 2011

    Følger: 1 Emner: 4 Svar: 20
    #13   1. jul 2011 ind i mellem kan man høre at den skyder tilbage gennem karburatoren.

    så tror måske at membranen er hullet som en si, hvis den er brændt af....



  • #14   1. jul 2011

    som sagt

    kunne godt lyde som noget falsk luft...


  • Heine J
    Heine J Tilmeldt:
    aug 2015

    Følger: 1 Svar: 1
    #15   17. aug 2015 hul i stempel på den ene cyllinder

  • #16   17. aug 2015 Man må da håbet at problemet er løst eller cyklen skiftet over de sidste 4 år!?

Kommentér på:
XS 400 SECA aktuele erfaringer motor- topfart?

Annonce