{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.356 visninger | Oprettet:

Fars forsikring -> 19 år, 46 HK, politi? {{forumTopicSubject}}

Hejsa MG.

Ønsker svar fra nogle der ved noget inde for området, tak.

- Jeg står i den situation at jeg har fundet en Suzuki gs 500 med 46 hk standard fra 94. Den skal gerne stå i min fars navn. Vil politiet hvis jeg bliver stoppet regne den for at ikke have de såkaldte maximum 34 HK, selvom de sidste hestekræfter over de tilladte 34 hk højst sandsynlig er forsvundet pga. alder og slid osv.?.
- Jeg ved godt "hvorfor ikke bare drosle den og slippe for det bøvl" men det er lidt mere kompliceret smiley
2. Spørgsmål
- Hvad er forskellen på at køre i en bil, forsikret at forældrene / og derimod køre en motorcykel forsikret af forældrene hvis man bliver stoppet? Hvis der dog er nogen forskel?

Tak på forhånd, har sikkert skrevet en masse bøvl, men se om i kan forstå lidt af det smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fars forsikring -> 19 år, 46 HK, politi?
  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #1   5. mar 2012 Uagtet om du køber en MC i din fars navn eller ej - f.eks. låner/lejer en MC, så har du ikke føreret til køretøjet. Uanset om der er forsvundet 20-30 eller 40hk fra motoren, så er den stadig opgivet til 46hk og dermed udenfor din føreret = bøde!

    Om du kører MC/BIL (eller andet) forsikret af dine forældre - ingen forskel. Dog er der en del forsikringsselskaber som har en forhøjet præmie/selvrisiko, såfremt "unge i husstanden" benytter køretøjet og laver en skade. Og dette gælder uanset om der er kasko eller kun ansvar.

    Mit råd til dig vil derfor være, at du finder en MC der *LOVLIGT* giver dig føreret og at du vælger at lave en så billig som mulig ansvarsforsikring - og dermed får optjent "point" i det kære forsikringssystem.

    Omgåelse af regler kombineret med skade kan give dig og ikke mindst dine forældre en økonomisk byrde du end ikke kan overskue!


  • #2   5. mar 2012 Få den målt det er det den har nu der tæller

  • #3   5. mar 2012 Det er vel kørsel uden førerret du vil blive taget for..

  • #4   5. mar 2012 juridisk set må du jo ikke køre på en der har mere end 34 hk, og hvis det er dig der køre på den skal du stå som bruger...

    men men havde jeg været 19 og havde købt en gs 500 havde jeg ikke droslet den...

    og jeg havde helt sikkert forsikret den i mit eget navn da en ansvar ikke vil koste meget mere i dit eget navn, frem for din fars.. smiley

    og så optjener du jo også angsinitet...


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #5   5. mar 2012 Et eksempel
    Du skal give 20.000 i kasko, din far 10.000 kr.

    I tilfælde af du smadre den, vil du så få det halve af hvad du egentlig skulle have, hvis det kan sandsynliggøres at det er dig der er den rigtige bruger af den, f.eks at din far ikke har kørekort til mc

    tallene er helt fiktive, skulle du give 4 gange så meget som din far i forsikring, vil du få 25% af beløbet osv.

    Bøden for at køre den uden drosling er første gang 5000 kr. stigende for hver gang, og efter reglerne, kan de konfiskere motorcyklen efter 3 gang, hvis de bliver tilpas trætte af at stoppe dig, og er emsige nok


  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #6   5. mar 2012 Det er ikke kompliceret at drosle den, så det bør du gøre.

    Der er som sådan intet i vejen med at køre på en MC eller i en bil som er forsikret af dine forældre, men du optjener ingen ancennitet og hvis forsikringen finder ud af at du er den reelle ejer, vil de nok ikke blive ellevilde af behejstring.


  • #8   5. mar 2012 Det er selvfølgeligt lidt sent nu, men du skulle have gjort noget da du blev 18 og fik kørekort. Du skulle have købt det værste vrag du kan få indregistreret, og så stille den i garagen. Den står så og optjener skadefri kørsel inde i garagen. Derefter finder du den du gerne vil køre på, og får den indregistreret. Du slipper billigere fordi du nu allerede har 1, eller flere, års skadefri "kørsel" på bagen. Det er selvfølgelig perfekt hvis du gør det om efteråret, for så optjener du skadefri kørsel om vinteren, hvor de færreste kører alligevel.

    Du behøver ikke at have MC kort for at have en MC registreret - og forsikret - i dit navn, så hvis du kun har kørekort til bil, men påtænker at få MC kørekort, kan du sagtens købe vraget så snart man får ideen om et MC kort.


  • #9   5. mar 2012 Sajmon. Jeg har hørt noget helt andetl. Det er ikke bare forskringsselskabet der dør dig, det er vidst også politiet. Du har jo skrevet under på, at det er dig(som forældre) der primært fører bilen. Hvis de finder ud af, at det er din søn der ligger og trækker kogere i den, eller hvis han skulle kører galt, så er du færdig som popsanger. - Har jeg hørt! Er sku for træt til at prøve at finde noget på det smiley

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #11   5. mar 2012 Det giver ikke klip i kortet at fuske med forsikringen - og politiet er også ligeglade.

    Er køretøjet forsikret, er de glade.


  • #12   5. mar 2012 Sajmon. Jeg mener at det er noget bedrageri/dokumentfalsk vi er ude i, men vil ikke hænges op på det.

  • #14   5. mar 2012 Cocio: Det kan da aldrig betale sig selv at optjene anciennitet, hvis fatter har billigere premie, og bestemt ikke, hvis der er tale om kasko. Mange forsikringsselskaber går også op i alder. Så hvis du får bil som 25 årig, kan det bedre betale sig, end hvis du optjener anciennitet fra du er 19

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #15   5. mar 2012 Det kan ikke betale sig med kasko på en GS500 fra 1994 uanset hvem der skal forsikre den.

  • #16   5. mar 2012 På en gs500 af den årgang ville jeg nøjes med ansvarsforsikring i eget navn - det kan ikke koste alverden. Så optjener du også ancienitet til det næste køretøj. Det med at forsikre i forældres navn er ikke så god en fidus som det lyder, da du ikke selv optjener noget.

    Om du vil drosle den eller ej er op til din egen samvittighed og pengepung. Bliver du taget på den er der betaling ved kasse et, om det er 3 eller 5000 er ligegyldigt det er ærgelige penge at skulle af med. Og droslingskittet koster mindre og du kan køre med god samvittighed.

    Tjek din ulykkesforsikring inden du begynder at køre. Nogle steder skal der betales ekstra for mc-kørsel. Ellers risikere du at få halv erstatning skulle noget gå galt - jeg taler af erfaring.


  • #17   5. mar 2012 Fra Ankenævnet for Forsikring's hjemmeside:

    Prisen på en autoforsikring afhænger i meget stort omfang af, hvor mange år forsikringstager har kørt skadefrit. Hertil kommer, at mange selskaber også beregner en høj selvrisiko, hvis for­sikringstageren er en ung mand. Enkelte selskaber tegner slet ikke kaskoforsikring for visse bi­ler, hvis forsikringstageren er ung og uden bevis for skadefri kørsel i flere år. Kombinationen af en BMW og en ung mand kan godt resultere i en årspræmie på ca. kr. 35.000,-.

    Disse dystre kendsgerninger har fået mange til at lade køretøjet indregistrere i forældrenes navn og ligeledes tegne forsikringen i forældrenes navn.

    Men hvis bilen ejes af sønnen og anvendes af denne, snyder man forsikringsselskabet for den præmie, det har ret til. Principielt er det bedrageri og dertil kommer, at når det opdages - og det bliver det som regel i skadesituationerne - får det store konsekvenser for skadeopgørel­sen. Har selskabet som følge af farens elitebiliststatus tilbudt forsikringen til kr. 6.000,- årligt; men ville det have beregnet sig kr. 36.000,- kr. i præmie, hvis det var husets 18-årige søn, der ville tegne forsikringen, vil bilen kun blive erstattet i forholdet mellem den præmie, der er betalt, og den præmie, der skulle være betalt, dvs. med 1/6. En BMW til kr. 240.000,- bliver altså kun erstattet med kr. 40.000,-. Og det kan gå værre endnu. Hvis selskabet slet ikke ville have tegnet forsikringen for sønnen, skal det slet ikke betale nogen erstatning. Kendelse 56.546 og 58.848.


  • #18   5. mar 2012 Og lidt mere læsestof om at køre i forældres navn her:

    (link fjernet)

    Bid især mærke i dette:

    <b>Mange unge kører rundt i en bil, som er forsikret i mors eller fars navn. Men det er både dumt og dyrt, for nok slipper de unge billister billigere i forsikringspræmie, men hvis skaden sker, kan det blive en bekostelig affære at snyde sig til en besparelse.

    Senest måtte en mor og en søn sande, at de ikke får en krone i erstatning for den BMW 325 TDS, som var forsikret i hendes navn, men som reelt tilhørte sønnen</b>


  • #19   5. mar 2012 Hvorfor ikke bare få den i dit eget navn? det koster jo intet med ansvar. måske 2000 for dig om året... og så sparer du op som elite billist/mcit (same same...) så 5 år efter bliver det meget billigere når du engang skal have bil i dit navn.

  • #22   5. mar 2012 Cocio L Og Georg L
    Kørsel uden førreret koster første gang 5000 kr, og skærpes ved gentagende gange. Fortsætter det kan det ende med fængsel og konfiskering af køretøjet uanset hvem der ejer det. Og din far må heller ikke udlevere et køretøj til dig han ikke er sikker på du har føreret til.
    Drossel da den GS 500 den tid det er, for det kan koste dig røven ud at vandskorpen, hvis det går galt.


  • #23   5. mar 2012 Cocio L

    Forsikringselskaber er ikke så dumme som mange tror. De har folk ansat, alene for at opsnuse beviser for den slags sager, hvor sønnike eller datter køber bil i forældres navn.

    Der er ikke noget odiøst idet.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #24   5. mar 2012 Det er ikke unormalt at man i en husstand med ældre hjemmeboende børn har f.eks. to biler, og hvor de unge har fuld lovlig adgang til brugen af begge biler. I disse tilfælde er biler købt og indreg. til forælderne. Ligeledes er forsikring tegnet i forældernes navn. Og som nævnt tidligere, så er der nogle forhøjede selvrisikobeløb der påløber hvis en skade/ulykke sker med den/de unge bagved rattet. Dette er fuldt ud lovligt.

    Det samme ville gøre sig gældende ved MC, f.eks. hvis Georg L's far har MC-kort.

    *men* der er vel ingen tvivl om at Georg L burde finde sig en lovlig HK-cykel og tegne en billig MC-forsikring.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #26   5. mar 2012 problemet er bare at hans far også får en bøde for at låne et køretøj ud til en der ikke har førerret til det

  • Sajmon ™
    Sajmon ™ Hjælpe-administrator
    Online Tilmeldt:
    mar 2004

    Følgere: 281 MC-er: 15 Annoncer: 1 Emner: 125 Svar: 20.701
    #27   5. mar 2012 John P - Sorry, men du har desværre ikke ret.

    (link fjernet)


  • #28   5. mar 2012 Cocio. Er du sikker? Nå. Men ved mit forsikringsselskab f.eks. skal jeg give 6000 for ansvar, men nu kun 4000 fordi jeg er blevet 25

  • #29   5. mar 2012 Klip i kørekortet er vand i forhold til at miste 200000 kroner, eller skulle betale giga erstatning til sinke der glider i en oliepøl fra din bil, efter han havde prøvet at bøffe din GPS og bilradio?

  • #31   6. mar 2012 Drop det og køb en lovlig, registreret i eget navn.

    Plettet straffeattest pga bedrageri og en milliongæld oveni - det er ikke besværet værd, hvis/når det en dag går galt.

    Og efter at du har skrevet om det herinde, hvor både politi og forsikring velvilligt følger med, så slet ikke...

    Sidst men ikke mindst, så koster det alle os andre penge, gennem stigende forsikringspriser, hver gang en ung biiiiiiip smiley fusker og får en skade.


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #33   6. mar 2012 Dem er der mange af, langt de fleste af os kører for stærkt, også mig selv, men hvorfor er det mere acceptabelt?
    Begge dele er en overtrædelse af færdselsloven


  • #34   6. mar 2012 Hallo GF kan forsikre en alle racer maskiner op til 1000ccm for ~2800om året UANSET alder.. så der er ingen undskyldning for at køre i eget navn..

    men jeg havde nu ikke valgt at drosle lortet, den har 46hk big deal.. forsikringen skal nok dække!!


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #36   6. mar 2012 Mirza

    3 gang han bliver stoppet uden drosling, har han tæt på betalt det samme i bøder som cyklen koster, stadig det værd?

    Men fatter ikke hvorfor samme regler ikke gælder for billister, der kan du købe hvad bil du vil fra start af, og guderne skal vide der er mange der køre rimelig rådden i dem.


  • #38   6. mar 2012 Jan G: Man skal kravle før man kan gå. Drengen er i tvivl og søger svar. Den situation har vi alle været i. Det gør ham vel ikke til en tåbe.

  • #40   6. mar 2012 skal give 2500(1 år ant) i eget navn for min gamle xj 600 ja har nå ja tror min pap far giver 2000 for en gammel xs1000 så hvis så hvis det er for at spare de 1000 kr årligt hvor dan vil du så få råd til at køre på den ja det kan da godt være at det ville blive til 1400km mere om årligt men så er der jo antiniteten med

  • #41   6. mar 2012 Kenneth, hallo det er en GS500.. en 34hk maskine kan køre 160km/t..

    hvis han bliver stoppet med moderat hastighed og køretøjet er registreret i hans navn så bliver han da aldrig nogensinde inkaldt til syn, come on..

    Og lad os antage han gjorde, så lad os lige få nogle fakta på plads frem for alle de "voksne" som ikke ved en skid om lovgivningen.

    Ansvarsforsikringen SKAL dække også hvis han INTET kørekort har.

    Han får IKKE klip for at køre med lille kørekort

    Bøden er 5000kr? HVIS de opdager at den har 10hk mere..

    Hva så skal vi også drosle en DR-Z med 37hk lol..


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #42   6. mar 2012 Hvis du siger en 34 hk maskine kan køre 160 km/t så er der jo heller ikke nogen galt i at drosle den, kan jo sagtes følge med på motorvejen alligevel.

    Problemer er jo netop at den står i fars navn, derfor er de formodentlig ekstra ops på om den er droslet eller ej

    Er den ikke, ja så der jo bøde til dem begge for det.

    Og ja, du skal, efter loven drosle en DR_Z smiley
    Grænsen er 34 hk, og sådan er det bare smiley


  • #44   6. mar 2012 Kenneth, jeg siger jo at hvis han forsikrer den i sit navn (GF ~2800kr) så er der absolut ingen ko på isen, forsikringen kan ikke gøre noget, og ja han kan formentlig få en bøde fra politiet, hvilket er meget usandsynligt..!

    Vi er enige om at love og regler skal følges, men fx en DR-Z med 37hk, der ville jeg skide på den lov, den er til for at de unge ikke skal komme til skade, og der er INGEN der kommer til skade bare fordi de havde 3hk ekstra at gøre med..

    Må lige huske sådan en her -> smiley


  • #45   6. mar 2012 John P.. nej nej og nej.. de kan kun kræve regres hvis han har kørt grovt hensynsløst, det har været oppe og vende så mange gange her at det er blevet kedeligt at diskutere.. at køre uden kørekort er ikke grov henzynsløs kørsel.. så nej de kan IKKE kræve regres, hvis han derimod havde kasko, så kunne de godt nægte at erstatte hans køretøj..

  • #46   6. mar 2012 henzynsløs for shizzle.. stavefejl er gratis c")

  • #47   6. mar 2012 Der hvor du bliver ked af at have kørt i forældrenes navn er , lad os sige, om 2 år så finder du en r6 eller noget andet racer som di bare vil eje og opdager at den er umulig at forsikre fordi du ingen accentet har. Køb en ansvars forsikring i dit navn, som andre har navn koster den kun 2300kr.

  • #48   6. mar 2012 Gf er billigt
    Men men Mirza
    Hos gf er det afgørende hvor du bor, inden du slynger for mange priser ud. smiley
    Taler af erfaring min præmie blev fordoblet.


  • #49   6. mar 2012 Sandt nok, men på jylland har jeg ikke hørt om eksempler på mere end 2800kr..

    Jylland er godt smiley Jeg giver 700kr om året i ansvar dog ikke hos GF..


  • #50   6. mar 2012 Loven siger følgende:

    Færdselsloven § 108 stk. 2

    Forsikringsselskabets hæftelse og regres

    § 108. Forsikringsselskabet hæfter umiddelbart over for skadelidte for erstatning efter § 105, stk. 1.

    ”Stk. 2. En aftale mellem forsikringsselskabet og forsikringstageren om, at selskabet skal have regres mod den, der efter § 104 er ansvarlig for skaden, når forsikringsbegivenheden er fremkaldt af den ansvarlige ved uagtsomhed, har kun retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”



  • #51   6. mar 2012 Altså:

    "har KUN retsvirkning, hvis forsikringsbegivenheden er fremkaldt ved en uagtsomhed, der kan betegnes som grov hensynsløshed.”

    er det en grov hensynsløs uagtsomhed at forsikre et køretøj uden at have kørekort, i så fald burde det IKKE kunne lade sig gøre..


  • #54   6. mar 2012 Hvorfor +1 Niklas, hvor kan du se et bevis for at forsikringen ikke dækker ??

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #55   6. mar 2012 @Mirza A: Stop nu, please! Uagtet hvordan du vender og drejer dette emne, så må du ikke køre på MC uden korrekt førerret. Og har du ligeledes forsikret den pågældende MC, så kan du økonomisk stå med et seriøst problem, idet forsikringen ikke er tegnet eller anvendt på korrekt vis. Og hvad angår uagtsomhed og hensynsløshed, så kan begge kategorier fint omhandle kørsel på køretøj man ikke har førerret til. Meget enkelt, banalt og ligetil. Det nytter altså ikke noget at du opfinder nogle noble "snigerregler" undervejs - tænkt hvis nogen virkelig troede på det?


  • #56   6. mar 2012 Det er meget fint Niklas, men du bliver jo ikke spurgt om du har kørekort eller om motorcyklen er droslet for den sags skyld.. så hvordan kan du på baggrund af det du skriver udlede at selskabet har krav på at køre regres forstår jeg ikke, udbyd gerne, ellers må jeg konkludere at du ikke ved det..

    Der er jo hverken tale om en grov hensynsløs handling eller urigtige oplysninger..


  • #58   6. mar 2012 John.. hvis de kræver regres så vil det være pga bremserne og ikke pga det manglende kørekort..

    og hvis i er så uenige med mig, fred være med det, men hvorfor fremlægger i så ikke et bevis for at de har krav på at kræve regres?? John du startede med at sige at man får klip for at køre med lille kørekort, det gør man så ikke, men det synes du man burde, jamen sådan forholder tingene sig jo ikke smiley


  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #60   6. mar 2012 Der er to slags regres

    den ene er hvis man kører groft uforsvarligt, som sjovt nok er den alle herinde kender smiley

    Den anden hedder police regres som kan benyttes hvis det forsikrede køretøj ikke svarer overens med det som står på policen.

    eksempel
    Man tager en cb400 og smider en cb900 motor i stellet
    Så har man forsikret en 400 men virkeligheden er det en 900
    I tilfælde af uheld kan forsikringsselvskabet lave policeregres, og kræve udbetalte penge retur.


  • #61   6. mar 2012 HALLO... Niklas, læs mine indlæg, jeg snakker ikke om tilfælde hvor køretøjet er forsikret i forældres navn..!

    Så lær at læse før du skriver, indtil da vil jeg passende kunne fremture at du ikke ved det..

    Jeg har skrevet "hvis han forsikrer den i SIT navn (GF ~2800kr) så er der absolut ingen ko på isen, forsikringen kan ikke gøre noget, og ja han kan formentlig få en bøde fra politiet, hvilket er meget usandsynligt..!"


  • #62   6. mar 2012 Niklas.. du er virkelig umulig at diskutere med, du har ikke på noget som helst tidspunkt argumenteret for at forsikringen kan kræve regres hvis en person som har køretøjet forsikret i sit EGET navn, men med et lille kørekort. Det er det jeg snakker om..

    "INTET af det jeg har skrevet i denne tråd er fejlagtigt."

    Sikke et argument, du burde blive politiker..


  • #64   6. mar 2012 Jeg ringer også lige i morgen smiley

  • #65   6. mar 2012 lille kørekort og stor mc er det samme som ingen kørekort.

  • #66   6. mar 2012 John. Enig man bør absolut ikke opfordrer til ulovligheder men derfor kan vi andre kloge hoveder jo godt forsøge at holde en sober tone uden at svine nogen til.

  • #67   6. mar 2012 "Forsikringen har til hver en tid mulighed for regres over for ham, og ville dække skade på andet end ham selv og mc."


  • #68   6. mar 2012 Den forstår jeg ikke.

  • #70   6. mar 2012 Jaja, så ansvarsforsikringen dækker. Så kan det godt være, at du skal betale penge til forsikringsselskabet, men forsikringsselskabet dækker altid, ved lov, uden undtagelser.

  • #72   6. mar 2012
    Det er så underholdende når folk der ikke har det fjerneste begreb om forsikring, kloger rundt i det, og formulerer sig som var de seniorpartnere i et advokatfirma.

    Uvurderligt smiley




    Det er dog noget bekymrende hvis John P kan ringe til sit selskab, og få et "nej" til det stillede spørgsmål. (kl.15:54).



  • #74   6. mar 2012 -John P
    Nej, det er bekymrende, at du får forkert information af dit forsikringsselskab.


  • #75   6. mar 2012
    Nej, jeg mener ikke du er fuld af løgn - jeg tror da på at du har refereret hvad du har fået at vide.

    Det bekymrende er at selskabet ikke kender det rigtige svar.


  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #76   6. mar 2012 Er der ikke gået lidt for meget Cola & Popcorn i den?

    Ansvarsforsikringen er lovpligtig og dækker dit erstatningsansvar for skader på andre personer eller andre personers ting (eks. bil eller MC). Kaskoforsikring dækker skader på din bil ved eks. påkørsel, brand, tyveri m.m. Uagtet om du har førerret eller ej, så vil en ren ansvarsforsikring dække eventuelle skader du forvolder på modpart og/eller "ting" - dette er ved lov og pålagt alle forsikringsselskaber. Om du har Kasko - så er ansvarsdækning- og lov herom det samme.

    Og hermed har vi løftet ansvaret for føreren rettet for modpart - uanset om denne har korrekt kørekort til en bestemt kategori. I ovenstående hvor trådsstarter taler om kørsel på stor MC med lille MC-kort.

    Der er regres, hvis forsikringsselskabet har måttet erstatte en skade, som ikke er omfattet af forsikringen, f.eks. hvis der ikke er korrekt førerret til stor MC. Og dette er ikke kun hvis, såfremt, solen står højt eller lignende. Der vil være 100% regres - og lige her vil en 18-21 årig ikke kunne gennemskue konsekvensen (typisk) forlods, idet det virker så banalt og "småt" at køre på en 43hk (stor) MC ift. ikke at have korrekt førerret.

    Følgende link omhandler bil - men det er præcis det samme for MC:
    http://www.forsikringsguiden.dk/Sider/Fallesvilkar-bil.aspx

    Skal vi finde et nyt emne? smiley


  • #77   6. mar 2012
    Hans - skønt indlæg.

    Du fik koncentreret alt vrøvlet i en og samme kommentar.

    Fed humor smiley



  • #78   6. mar 2012 -Hans GTR1400
    "Der er regres, hvis forsikringsselskabet har måttet erstatte en skade, som ikke er omfattet af forsikringen, f.eks. hvis der ikke er korrekt førerret til stor MC"
    Det var da noget af egenfortolkning, du kom med der:-)


  • #79   6. mar 2012 -Steffen
    Kan du ikke forklare reglerne igen, igen. Med din uddannelse og erhvervsmæssige erfaring har du lidt mere autoritet end de fleste i denne "diskussion".


  • #80   6. mar 2012 Hans jeg ved ikk hvad er mest sørgeligt, at vi kører i den samme rille, eller at du kører i samme rille men tager fejl..

  • #81   6. mar 2012 Jeppe - tak for tilliden, men Mirza har forklaret den med ansvarsforsikring, men med lille kørekort på stor MC.

    Og forklaringen er også her: http://www.motorcykelgalleri.dk/for_messageDetail.aspx?Msg_ID=112585



  • Kenneth H
    Kenneth H Tilmeldt:
    okt 2011

    Følger: 1 Emner: 54 Svar: 1.066
    #82   6. mar 2012 copy

    Der er også lige denne:

    At tegne forsikring i en andens navn, for at spare penge.

    Det er forsikringssvindel, og kan koste både store bøder og fængselsstraf, - og der er ingen erstatning hvis selskabet findet ud af det.

    Her er et eksempel, til skræk og advarsel:

    (link fjernet)


  • #83   6. mar 2012 -Steffen
    Jeg ved godt, at Mirza har forklaret det rigtigt, men han har tydeligvis talt for døve øre.
    Tak for linket, den gemmer jeg lige til en anden gang;-)


  • #84   6. mar 2012
    Jeppe - det gør ikke så meget at der er nogen der ikke vil/kan forstå det.

    Jo flere der tror at selskaberne kan gøre regres, jo flere vil blive skræmt til at overholde loven, at frygt for en millionregning.

    Der er straks værre, hvis konsekvenserne vendte den anden vej - hvor folk tror der ingen problemer er, men der så kommer et dunk i hovedet i millionklassen.

    Der er f.eks. mange der tager en risiko de slet ikke kender, når de kører rundt på deres spritnye Ducati, på prøveplader.
    Eller forsikrer i fars navn.


  • #85   6. mar 2012 John. Det er kaskoen der ikke dækker. ansvar dækker altid smiley

  • HM
    HM Tilmeldt:
    apr 2006

    Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 21 Svar: 2.550
    #87   11. mar 2012 Her er listen over de mest almindelige svindelsager (Codan, Tryg og TopDanmark efterforsker ca. 500 sager hver om året)

    1. Skrive ekstra på anmeldelsen
    2. Arrangeret biltyveri (og afbrænding)
    3. Arrangeret skade
    4. Arrangeret bilskade
    5. Arrangeret tyveri og indbrud
    6. Far/sønne biler (Forsikring står i fars navn, men sønnike er egentlig
    ejer)

    Og linket:
    http://finans-dyn.tv2.dk/nyheder/article.php/id-38391908:sådan-snyder-vi-mest-med-forsikringerne.html


Kommentér på:
Fars forsikring -> 19 år, 46 HK, politi?

Annonce