{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.668 visninger | Oprettet:

Honda CBR600rr VS GSXR 750 {{forumTopicSubject}}

Hey MCG

Ville bare lige høre jeres meninger om hvad I ville råde mig til at købe... jeg vil med det samme frabede mig råd som "prøv dem begge og bestem selv", eller "køb den du bedst kan lide" osv.. jeg spørger netop i et forum for at få så mange input og meninger om de 2 cykler som muligt..

Jeg har kigget på en Honda CBR600rr fra 2003 og en GSXR 750 fra 2007.. begge ligger til 99000... hvad taler for og imod disse cykler?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Honda CBR600rr VS GSXR 750
  • #2   31. dec 2010 jaeh men de har samme stats mht 0-100? smiley

  • #3   31. dec 2010 Om du kan bruge det eller ej, er begge cykler alt for dyre til den pris!!

  • #4   31. dec 2010 Rasmus - sammenlignet med hvad? smiley har du links til nogle andre af den slags til billigere penge? smiley hos forhandler dog smiley

  • #5   31. dec 2010 hondaen holder prisen bedre end suzukien og tivler meget på at suzukien har bedre komfort

    der er selvfølgelig os den fordel at hvis du køber en honda behøver du ikke være bange for at den falder fra hinanden


  • #6   31. dec 2010 Da jeg sad på dem syntes jeg også at hondaen virkede mere robust... smiley

  • #7   31. dec 2010 http://www.dba.dk/honda-cbr-600-rr-600-ccm/id-70438226/
    den har up side down forgaffel, i forhold til den du linker til.
    ville nok selv vælge gsxr


  • #8   31. dec 2010 Hvorfor skal det være fra forhandleren, er det fordi at du kan lide at aftale for meget smiley køb fra privat og spar penge

  • #9   31. dec 2010 Skagbo - tak smiley kan desværre ikke lide farven, men ellers et godt bud

    Mirza - vil gerne have ved forhandler, da jeg skal have en bil med i handlen... skal nemlig af med min egen.. derudover kan jeg godt lide trygheden i at der er garanti og sådan smiley


  • #10   31. dec 2010 du kan købe kåbe sæt i alle farver til 4500kr, den jeg linker til er 3 år nyer og har bedrer forgaffel + hvad der ellers er opdateret på modellen de 3 år.

  • #11   31. dec 2010 Skagbo - ja det er rigtig nok... Men så kræver det bare at de er villige til at tage min bil med i handlen smiley

  • #12   31. dec 2010 har du prøvet at kontakte dem der er til salg her på siden, der er nogle stykker i dit pris leje

  • #13   31. dec 2010 ja men det er privatsalg og det er jeg ikke så meget for smiley

  • #14   31. dec 2010 Så hellere denne.

    (link fjernet)



  • #15   1. jan 2011 det er bare klø på, man kan kun få er et nej.

  • #16   1. jan 2011 min kunne også være en mulighed.. smiley

  • #17   1. jan 2011 Du kan finde en 1000er til de penge bla en 04 r1er der er en del mere power i det. En 600 bliver altså hurtig langsom med mindre du virklig gider prygle geden hver gang du kører. Den er sjov fra 11000 Rpm af.

  • #18   1. jan 2011 Uden tvivl GSXR 750,

  • #19   1. jan 2011 der burde ikke herske nogen tvivl, en honda har (generelt) bedre komfort, holdbarhed og holder prisen bedre frem for en suzuki. det er jo ikke uden grund man kan købe gsxr 750 fra 2007 til under 100 kilo, hvor imod honda cbr 600 2003+ nærmest kun lige har rundet under de 100 kilo

  • #20   1. jan 2011 Indsprøjtningen er langt bedre på gixxeren.

  • #21   1. jan 2011 hvordan bliver den for langsom? jeg havde en SRAD 750 engang.. var rimelig tilfreds med optræk osv.. men det går jo ikke 0-100 på 2.8 sek.. den var lidt langsommere.. så hvordan vil jeg mærke det i forhold til en gsxr 750? smiley

  • #22   1. jan 2011 Istedet for at forholde dig til uvidende Honda ejere som sikkert aldrig har prøvet den anden cyklen, så læs hvad de profesionelle mener om dem hver især. (Nej jeg er ikke Suzuki fan, men jeg er sku så træt af at høre på Honda fanatikerne. (Har selv ejet 2 hondaer)

    http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Honda/Honda-CBR600RR-2003-current/Honda/CBR600RR/_/R-EPI-345

    http://www.motorcyclenews.com/MCN/bikereviews/searchresults/Bike-Reviews/Suzuki/Suzuki-GSXR750-2006---current-/Suzuki/GSX-R750/_/R-EPI-423


  • #23   1. jan 2011 bare du ikke handler ved en bestemt forhandler , som både har campingvogne, biler og mc i sortimentet, ! så er det nok 2 fine mcer

  • #24   1. jan 2011 Thomas - hamrende brugbart det du kommer med der! Havde ikke lige læst så gode anmeldelser og skrevet så man forstår dem.. kan sku godt være man skulle overveje den GSXR endnu engang.. smiley

  • #25   1. jan 2011 Har det noget at sige, at en GSXR fra 2007 har gået 34000? Hondaen har gået under 15000...

  • #26   1. jan 2011 Km tal betyder intet, så længe den er blevet passet med service



  • #27   1. jan 2011 Betyder kun noget for prisen på grisen.

  • #28   1. jan 2011 Dennis - super... man skal jo bare være lidt påpasselig smiley

  • #29   1. jan 2011 Rene - ifølge de to anmeldelser af cyklerne som er linket til foroven syntes jeg da bare det lyder til at GSXR er bedre? smiley

  • #30   1. jan 2011 For 100.000 kr. er der mange gode tibud, også på 1000´ere.
    Men mellem de to du skriver, helt klart GSX-R 750. Den er nyere, federe, hurtigere og får top-anmeldelser på nettet, så hvorfor nøjes med en gammel Honda-knallert smiley


  • #31   1. jan 2011 Og 99.000 er da også for megte for begge? Eks. denne her er da noget billigere, med masser af udstyr og få km http://motorcykelgalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=87788

  • #32   1. jan 2011 Marc - den er bestemt lækker og også 9000 billigere.. men jeg er bare mest tryg ved at købe ved forhandler, da der så kommer garanti med i de fleste tilfælde.. smiley

  • #34   1. jan 2011 Mads tusind tak smiley tror måske også det bliver sådan en smiley

  • #35   1. jan 2011 Man skal da godt nok være Honda fanatiker for at ville foretrække en 03 Cbr600 frem for en 07 GSX-R 750... Det er en no brainer, tag 750'eren Det er en fremragende cykel som kan det hele og bare lige har lidt mere overskud end en 600cc.
    Jeg gad da også godt høre hvad det er for nogle problemer der er med en 07 GSX-R som gør at en 03 CBR skulle være et bedre køb?? Det må Honda Jihad fraktionen vel kunne svare på.
    Jeg har aldrig hørt om der skulle være nogle generelle problemer med en GSX-R 750. Faktisk har jeg altid kun hørt rosende ord om den, både fra ejere og i diverse tests


  • #36   1. jan 2011 Helt enig med Peter V

    Tværtig mod har CBR'en gennerelt et knastkæde-strammer problem... og de ældre modeller havde også ensretter problemer, ved ikke med de nyere...


  • #37   1. jan 2011 Jeg siger på ingen måde at han skal vælge en cbr, men så er den 750'er vist heller ikke mere fantastisk!! Den har aldrig haft de 150 heste, den er stiv og hård at styre også er kvaliteten bare "billig" at se på!!



  • #38   1. jan 2011 Det er til at kaste op over gamle forstokkede meninger fra Honda fans.

    Jeg har skruet på begge mærker, og det er ikke uden grund at jeg ikke har en honda, desuden har jeg aldrig haft noget at udsætte på de suzukier jeg har haft.

    Jeg har selv lige købt en GSXR 750 K7 til baneged, og kunne i den forbindelse ALDRIG drømme om at ha´ købt en ´03 honda cbr600 i stedet.


  • #39   1. jan 2011 Ha-ha Jannik, ja for der eksisterer naturligvis kun en rigtig mening ikke? Der er vist akkurat lige mange forstokkede, nobrainers, nyreligiøse fanatikere i begge lejre, og denne slags tråde ender altid samme sted, ligegyldigt hvad man sammenligner...

  • #40   1. jan 2011 I den ligning havde jeg sku også nuppet gixeren..
    Den er sku en del hurtigere end Hondaen, du får meget mere mc for pengene.

    Jeg tror ikke den ene er bygget meget bedre end den anden, men en ting er sikkert Hondaerne er ALT for dyre


  • #41   1. jan 2011 Palle, den garanti du får ved en forhandler, gælder jo kun et halvt år. Ved privatkøb kan du jo også sagtens tage en prøvetur, og for 9000,- kan du altså få lavet de fleste skjulte fejl. Du kan jo også sagtens få den testet på et Suzuki værksted; det koster måske 1000,- hvis du er uheldig, og så har du stadig 8000,- at gøre godt med.

  • #42   1. jan 2011 Jonas - ja det er helt rigtigt... jeg har så forhandlet mig frem til et helt års garanti så det er jo lidt bedre.. men kan godt se det.. der er bare lidt mere "tryghed" ved forhandler syntes jeg..

  • #43   1. jan 2011 Helt fair, at man måske føler man får ekstra tryghed hos forhandler, men man betaler så også ofte rigeligt for denne. Til sammenligning med den RR3, du nævner indledningsvis, var jeg fødselshjælper på et RR4 køb i okt. 2010 - Pris 74.000 i privathandel (flot stand - 15.000 km).

  • #44   1. jan 2011 Jannik U: du er jo selv en forstokket fan, altså ikke en skid bedre selv

  • #45   1. jan 2011 Nu skrev jeg ikke at jeg valgte suzuki frem for honda, men derimod at jeg ikke valgte honda frem for suzuki, for for mig er der ikke en skid forskel på at skrue på de cykler.

    Jeg er fløjtende ligeglad med om det er en skrusuki, jammer-ha, eller en forgyldt honda jeg skulle køre på, for jeg syntes de alle er super fede, men jeg er så heldig, at fordi mange mener at suzuki er noget billigt lort, så er priserne på en brugt suzuki i den prisklasse som jeg har råd til.

    Jeg er det nærmeste antimærke freak man kan komme det, og derfor kaster jeg op over at høre dem der forguder honda og pisser på suzuki, for i min verden er honda ikke en skid bedre at køre på eller federe at se på end de andre mærker i samme prisklasse.


  • #46   1. jan 2011 Tilsvarende kunne jeg da heller ikke drømme om at købe en 4 år ældre kawa frem for en yamaha. smiley

  • #47   1. jan 2011 En suzuki er en fattigmandshonda... De er bare generelt ikke så dejlige at køre på - men med lidt ekstra udstyr så den kommer til at virke knap så kina plastik agtig - så er det jo hurtigt på højde med de andre mærker. Hvad angår holdbarheden er der nok heller ikke den store forskel - min gamle gsxr 1000'er racer kørte i hvert fald bare derudaf.. Der var aldrig noget med den, og den gik perfekt i motoren efter 17000 km da jeg solgte den - og den levede ind i mellem et hårdt liv på racerbanen.
    Min nye honda skal jeg til at skifte knastkæde og strammer på, efter 6000 km på bane, men den er så også presset lidt hårdere end standart, så jeg bebrejder den ikke smiley

    Men ud over komforten på de 2 cykler, hvor honda er lidt længere fremme, så er der absolut ingen tvivl om at gsxr 750'eren der er 4 år yngre, klart er at foretrække - det er et langt bedre tilbud. Og de går ikke bare sådan lige i stykker, og de ruster heller ej - men du skal finde dig i små fine vibrationer, en lidt mere metalisk motorlyd, og lidt mere træg og upræcis styring når de virkelig presses, en ting jeg dog tvivler du vil kunne mærke det mindste til ved landevejsbrug. Og til de priser 750'eren er nede i, så er der altså også plads til at sætte nogle andre stumper på den, så du får den som du vil have den... smiley

    Held og lykke med det


  • #48   1. jan 2011 Jannik - Hvorfor er det så svært for dig at acceptere, at andre prioriterer anderledes og har andre meninger end dig selv? Det er da helt fair, at du føler, at du får mest value for money i en Suzuki, og at der ikke er noget ekstra at hente ved at købe en Honda (kvalitetsmæssigt eller andet), men det er der jo tydeligvis ikke konsensus om.

    Der er mindst ligeså mange, der "pisser" på Honda og føler trang til at nedgøre dem, der vælger eller ville Honda. Engang imellem virker det som om der er en del, der har meget kraftige mindreværdskomplekser overfor Big red, og istedet for bare at være tilfreds med det valg, som de nu selv har foretaget udfra de forudsætninger, de nu engang har, kammer de over, og bliver en karikatur på det de selv kritiserer.


  • #49   1. jan 2011 Michael: Læs lige en gang til hvad jeg skriver.

    Det er kommentarer som:

    "Hondanen klart.
    Den ruster jo ikke også kan den styrer og bremse"

    Det er til at kaste op over. ;-D

    Jeg havde reageret/skrevet det samme hvis det var en R6 fra ´07 i stedet for sukien, så spar mig for mere plader. ;-D


  • #50   1. jan 2011 Nu er det jo heldigvis ikke dig, der skal bestemme hvilket "pladder" andre skal skrive her, jeg er enig i at Rene H's kommentarer altid er meget markante, og måske ikke altid nødvendigvis skal tillægges den store værdi (han har dog lige ret til sine, som du til dine), men da du jo ikke var særlig diskriminativ i din kommentar, er det relativ let efterfølgende at udvælge netop den....ikke? smiley

    Ændrer forsåvidt heller intet i dine _partsindlæg_, og mine kommentarer går iøvrigt heller ikke på dig alene.


  • #51   1. jan 2011 Nu skal man jo ikke være her på forummet ret lang tid, før man begynder at sortere 90% fra af det lort der bliver lukket ud af enkelt personer og div fanboys fra de enkelte mærker.

  • #52   1. jan 2011 tror jeg istedet vil holde mig 70 procent til anmeldelser fra professionelle og 30 procent til det man høre herinde.. Om man så ligger i de 30 procent er jo op til den enkelte af bedømme om sig selv.. men jeg er glad for dem af Jer der kommer med saglige og brugbare informationer om cyklerne smiley

  • #53   1. jan 2011 Kan godt lide Honda, men hvis valget stod mellem en CBR600 fra 03 og en 4 år nyere Gixxer 750, så sprang jeg sgu godt nok på Suki'en.

  • #54   1. jan 2011 Brian Fjeder - True, men jeg ville nu heller aldrig personligt basere bare en lille del af min beslutningsproces i et MC-køb på oneliners (måske 3-4 liners) fra MCG.

    Intet galt iøvrigt i at være fanboy, det er alle nok på et eller andet plan, sålænge man blot accepterer/respekterer pluralismen smiley


  • #55   1. jan 2011 lige nøjagtig blandt proff anmeldelser , er der da rigtig mange fanboys , både bla bil og mc journalister .!


  • #56   1. jan 2011 Det syntes jeg ikke. De artikler jeg har læst, syntes jeg bestemt har været meget objektive og ærlige. Man ja, man kan sikkert støde på nogen som holder på deres religion inden for MC smiley

  • #57   1. jan 2011 michael.b svendborg B -

    Akkurat, og det gælder både på nationale (DE- BMW happy, GB - Triumph/Aston Martin happy), som på en række andre niveauer, hk-happy....Clarksons "poweeeeeer" osv. Men læser man et stort antal fra forskellige kilder, kan man få en slags middelværdi ud og lægger man dertil egen præferencer ind over, kan man godt IMO få noget brugbart ud af det.


  • #58   1. jan 2011 Hvad fanden er der nu i vejen med at være honda fanatiker?! smiley

    Det er jo bare ny fryd at høre nogle mennesker side i en rundkreds og råbe:" det er snyd, Honda er dyr" hehe. I kan tage det smiley


  • #59   1. jan 2011 Palle : hvordan skulle du kunne vurdere om de er objektive ? det er jo netop der problemet ligger . !

  • #60   1. jan 2011 Hvis de eksempelvis sammenligner to maskiner og blotlægger diverse fordele/ulemper ved dem hver i sær i forhold til hinanden, vil jeg da vurdere det som værende objektiv.. eksempelvis kan de favorisere styring ved den ene maskine fremfor den anden.. og måske motor ved den anden.. det er at være objektiv?

    Ellers kan vi tage den skridtet videre og så er alle anmeldelser, tests, artikler i aviser m.m. ting der er skrevet ud fra et subjektivt perspektiv.. så kan man jo blive ved? Fakta er jo til at forholde sig til.. maskinerne kommer igennem den samme test og der må pålægge anmelderen en hvis objektivitet og saglighed når han skal skrive sin artikel.. Det samme gælder jo når man tester computere, køkkengrej, biler osv..


  • #61   1. jan 2011 netop , Palle , måske er det derfor testjournalister bor/spiser godt når de er på test, det er jo en subjektiv vurdering hvordan vil du ha den skulle være objektiv ?

  • #62   1. jan 2011 Michael - det gav da ingen mening det der? hvis du mener subjektiv i form af at det er en enkelt journalist der skriver artiklen.. så ja.. men man kan sagtens være objektiv i sin bedømmelse af det man skriver om?

  • #63   1. jan 2011 Holdbarheden er den samme for begge MC'er, finishen er en anelse bedre på Honda'en. 3 år er lang tid indenfor racer-MC, så ingen tvivl om at Suzuki'en i dette tilfælde om at Suzuki'en har et plus herfor. Men hvis du alligevel ikke skal køre dem på marginalerne så betyder det ikke noget. Men på landevejen er det ekstra overskud GSXR750 har i motoren en stor fordel.
    Desværre er det korrekte svar derfor det du ikke vil høre:
    "prøv dem begge og bestem selv", eller "køb den du bedst kan lide"


  • #64   1. jan 2011 Palle - Enhver anmeldelse er subjektiv, præget af anmelderens grundholdning og/eller de underliggende interesser vedkommende tjener, det kan man forsøgvis udligne ved at læse tests fra forskellige kilder og aflæse en tendens hvis muligt - På nøjagtigt sammen måde, som man måske læser såvel JP som Politiken m.fl, når man vil forsøge at danne sig sit (retvisende) verdensbillede.

  • #65   1. jan 2011 hvorfor giver det ikke mening palle ? jeg mener at det er den enkeltee journalists subjektive vurdering når han tester ! hvordan mener du det kan være andet ?

  • #66   1. jan 2011 Jeg vil give Jer ret i, at der er en tendens til at journalister favoriserer enkelte mærker.. men jeg mener at hvis en journalist eksempelvis skal teste 5 MC inden for et bestemt område og herved skal kåre en "bedst i test". Så kan han sagtens være objektiv og lade sine mere religiøse holdninger blive i baggrunden.. jeg har da flere gange læst artikler hvor journalisterne skriver at de normalt er honda-fan (eller andet mærke) men her måtte give MC X "bedst i test-titlen" fordi den simpelthen bare klarede det bedre... At være objektiv er vel at se tingene fra flere perspektiver - i dette tilfælde må journalisten flytte sig fra sit vanlige perspektiv og erkende at der også er andre gode mærker.. I andre tilfælde har man omkring 5 testpersoner med inde over testen og der ser man da tit enighed omkring vinderen.. Læste for nylig en artikel i bike, hvor det næsten var enstemmigt..

  • #67   1. jan 2011 godt så smiley håber du finder den mc du gerne vil ha .

  • #68   1. jan 2011 Det er sku lige før at de Honda forblændede er værre end Ducatisterne..

  • #69   1. jan 2011 har haft yamaha kawa og honda den eneste jeg havde bøvj med var hondaen !




    gad vide om det var fordi den var 20 år ældre og kostede 1/15 del smiley


  • #70   1. jan 2011 Robert A -

    Don't underestimate the power of the dark side....;-)

    (Alle ved jo at Honda er det onde imperium)


  • #71   1. jan 2011 Ha ha, Robert A det er rigtig ;o) Honda kører er nærmest velsignede som Duc ejerne hahaha

  • #72   1. jan 2011 Michael S:
    Det onde ligger i dem der er for snævertsynede ;o)

    Jeg har Yamaha, men af den årsag har jeg bestemt ikke lukket øjnene for andre mærker, godt som skidt.
    Min næste baneged ku lige så godt være en CBR1000 eller BMW S1000 (forudsat jeg vinder i lotto) At køre på vej er synd for både mig, og for disse prægtige racere.

    Sjovt nok så skal der ikke smides mange håndører efter tupperwareraketterne som de 4 store har lavet de sidste 6-7 år før det kun er myrekønshår der skiller tiderne på banerne.

    Men i dette konkrete tilfælde ville jeg stadig sige sukien er bedste køb, for den har en giftig kombination af lav vægt fra en 600, men det mere omph i motoren som en 600 mangler.
    - og den er den hurtigste af de to fra lyskrydset, nu når den nok skal bruges til vej ;o)


  • #73   1. jan 2011 Tjah - Jeg er til gengæld revnende ligeglad med, hvad folk vælger (har selv Yamaha og Honda pt, og intet behov for at fremhæve(pushe) mine egne valg til andre), sålænge de respekterer, at andre kan ha' et komplet andet værdisæt end de selv har. Det inkluderer retten til at mene, at for dem er f.eks Suzuki noget skrammel eller Honda kejserens nye klæder, men knap så meget retten til at mene, at Suzuki-kørere er impotente discount fikserede intellektuelt mindrebemidlede, eller Honda-kørere forblændede fanatiske homoseksuelle.

  • #74   2. jan 2011 Honda er ikke dyre som nye, en spritny CBR 600F koster 140k, brugte er de nok sat en tak for højt men det må vel have en god grund som f.eks. at det kunne passe de holder lidt bedre ellers ville de jo ikke blive solgt.
    Jeg går personligt efter en Honda som min første men vil prøve Yamaha, Suzuki og Kawa og hvis de føles mere rigtigt så blive det ikke Honda.


  • #75   2. jan 2011 Jack D: Den nye CBR600F til 140K er reelt en Hornet med kåbe. Det holder prisen en del nede. Den i tråden omtalte CBR600rr er udviklet til race, og der er i modsætning til den nye F, ikke tale om en MC hvor man genbruger det fra andre modeller, men derimod udvikler en hel MC på ny. Derfor koster en RR også noget mere end F, hhv 185K og 200K alt efter om den skal være med ABS eller ej.

  • #76   2. jan 2011 Hvis man så tager en Suzuki GSX-R 600 der så går for at være en fattigmands Honda som der står tidligere står nævnt koster den 160 k det er jo heller ikke den store forskel til en Honda selvom det er RR modellen.
    I brugt priserne er Honda som nævnt så noget dyrer men så er de vel reelt også billigere hvis man skulle købe fra ny ?
    Prøv at se hvor billig en 2007 Suzuki er der kun er kørt til kan være:
    http://www.dba.dk/ny-pris-gsx-r/id-69563043/
    Faktisk ret lækker maskine ville nok vælge den over en 2000 CBR 600 som flere steder står til samme pris.


  • #77   3. jan 2011 Jeg har haft begge 2...

    cbr600 rr fra 05 (smadrede den selv) , men jeg var glad for den , men den mangler kraft i forhold til gixxeren, det er noget pjat at suzuki ikke holder , og skal du kun ha cyklen i et par år kommer du længst med gixxeren da den lige har lidt mere og byde på.

    mht til prisen .

    hondaen er for dyr .
    suzuki til 99 tusinde lyder meget rimeligt hvis den har noget udstyr.


  • #78   3. jan 2011 Frosset - når du siger "ha cyklen i et par år".. hvad mener du så? Altså jeg planer på at have denne i lang tid, da det er for dyrt hele tiden at skifte.. men er gixxeren ikke så holdbar i længden da?

  • #79   4. jan 2011 Selvføgelig kan gixéren holde længe. Men altkan jo gå i stykker, også en Honda. Ud og prøv dem begge, snup den du føler dig bedst hjemme på

Kommentér på:
Honda CBR600rr VS GSXR 750

Annonce