1.897 visninger
|
Oprettet:
monosvinger, fordel?? {{forumTopicSubject}}
Ja hvilken fordel er der ved motorcykler med mono bagsvinger, har aldrig kørt på sådan nogle..
der er jo vægten, men hvad ellers ??
aug 2008
Følger: 16 Følgere: 17 MC-er: 2 Emner: 124 Svar: 4.276
jun 2004
Følger: 4 Følgere: 216 Emner: 105 Svar: 3.916
Men det er eller kan være nemmere at afmontere hjulet.
Er der kædetræk, så er der heller ingen problemer med at få hjulet til at køre lige, da det ikke kan spændes skævt op.
apr 2009
Følger: 10 Følgere: 53 MC-er: 2 Emner: 192 Svar: 7.492
det tager blot 2 min at pille et alm hjul af
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
i bund og grund er der ikke nogen fordel i dem, men de ser fede ud syntes nogen.
aug 2005
Følger: 51 Følgere: 49 MC-er: 3 Emner: 73 Svar: 784
jul 2008
Følger: 17 Følgere: 19 MC-er: 7 Emner: 11 Svar: 284
HAHAHAHAHAHAHAH du har da din egen indstilling til tingene..
Min bagsvinger er jo slet ikke så stabil som en alm. og dette medfører de vildeste udskridninger, haha - NOT
sep 2006
Følger: 37 Følgere: 36 MC-er: 4 Emner: 18 Svar: 430
jun 2005
Følger: 19 Følgere: 18 MC-er: 4 Emner: 21 Svar: 174
jul 2008
Følger: 2 Følgere: 17 MC-er: 1 Emner: 47 Svar: 4.769
aug 2004
Følger: 24 Følgere: 60 MC-er: 20 Annoncer: 2 Emner: 57 Svar: 642
jun 2008
Følger: 4 Følgere: 3 MC-er: 1 Emner: 58 Svar: 3.183
Da ELF i slut 70'erne, begyndte med monoarme, var det en centralisering af andengradskræfterne, der var det saliggørende! Men for at være helt ærlig, så tror jeg, ligesom Duc-drengen, at det var for at spare tid ved hjulskiftene, at Honda introducerede det på deres Enduranceracere. På gadecykler er det kun "trick" effekten der spiller ind!
Ducati var jo nødsaget til at genmontere monoarmen, efter, at de havde prøvet med "stereo-arm" på deres 999! Stereoarmen var ellers stærkere og mere vridningsstabil!
dec 2004
Følger: 2 Følgere: 23 MC-er: 1 Emner: 9 Svar: 782
Mht stivhed så kørte fabriks Honda RVF750'erne i SBK de sidste år med en dobbeltsvinger på flere af banerne da de i den bedre kunne styre det flex de ville have. De hævdede at der var for lidt flex i enkeltarmsvingeren.
Enkeltarmsvingeren er normalt tungere end dobbeltsvingeren, men ifølge Honda er det ikke kun en ulempe da vægtfordelingen i den er bedre med hovedparten af vægten helt fremme (centraliseringen af massen).
I daglig brug er det udseendet, den lette kædejustering og den lette afmontering der er 'hovedformålet'.
apr 2006
Følger: 37 Følgere: 33 MC-er: 2 Emner: 106 Svar: 1.088
1. Det ser godt ud
2. Hjulet af/monteres på 30 sek.
3. Ingen kædesmøring mm
- nogen siger det tager et par heste - jeg har aldrig manglet dem.
mar 2006
Følger: 41 Følgere: 41 MC-er: 3 Emner: 48 Svar: 1.084
monosvinger, fordel??