{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter

Specification SUZUKI GSX-R400RM SPII / SOLGT

7.536 visninger | Oprettet:

Oprettet af:
Claus V. H

Årgang:
1992

Motor:
398cc, 4 cyl. Vandkølet Black is Beuty :-)
DOCH 16 ventiler
Karburator 4x33mm. Mikuni BST33

Hestekræfter:
Oplyst 68 HK. ( Har vist kørt på bane ), målt til 62 HK. på baghjulet, kører som en drøm og trækker oz godt fra bunden

Fælge:
Standard 17"

Dæk:
for 17x60x120, bag 17x60x160 Metzler K6

Topfart:
Over 180 km/t, ( speedometer i bund ) 0 - 100 ca. 4 sek.

Tuning:
Lige skiftet kobling og isat racerfjedre, idet den begyndte at fedte lidt ved ca. km 30.000. Det gav en noget strammere kobling - men fed fornemmelse idet gearskifte drøner derudaf... Lige købt stempler / Big Bore kit fra JE Pistons, stempler på 59 mm boring ( 442 cc ). Skulle give en effektforøgelse på ca. 20 - 25 % når jeg engang får fat i en ekstra cylinder.
Nye forrør købt og monteret, dyrt som ind i h......
Så har jeg fået fat i en ekstra cylinder, den er på vej fra England ( fik den for 130£ ) Så skal der snart tunes :-)

Styling:
Black and Furrius...

Ekstra udstyr:
Bare mig indtil videre, men snart 442 cc og måske 75 - 80 Hk...

Bemærkninger:
Opdateret 06.02.2010 SOLGT SOLGT SOLGT

Jeg har solgt min Gixer som udbetaling for en næsten ny Yamaha R6 Rossi.
Jeg har lige gennemgået alt her på min profil og fjerne telefon-numre m.m. af sikkerhedsgrunde. Skal have opdateret min profil i næste uge med den nye maskine samt data og fotos. Men vil gerne beholde alle indlæg om GSX-R400 her som min gamle maskine - jeg tænker mange kan have glæde af min viden om denne maskine. Nogen der ved hvordan jeg gør det? Opdaterer og omdøber jeg bare min side, og kopierer alt over på en side om mine tidligere maskiner??? PS - Har stadig digitale kopier af alle tilgængelige manualer til Suzukis 400 racere...

Jeg elsker den, den er bare SÅ FRÆÆÆK og SEXET.... Da jeg købte den, gik jeg ud hver aften og kyzzeze den Go Nat, og det samme om morgenen. Den er li så vild og dejlig som min første forelskelse, en sorthåret sigøjnerdanserinde. Og den havde sgu oz nær taget livet af mig før jeg fik hende "tæmmet" - Le bare, det er jo kun en 400cc men den var gearet 13/50... ( standard er 16/44 ) Prøv selv...
Tusind tak for alle de venlige ord

Specification SUZUKI GSX-R400RM SPII
GK76A-100001-

Overall Length: 1995 mm
Weight: 167 kg
Power: 59 ps @ 12.500 rpm
Engine Capacity: 398 cc
Bore and Stroke 56.0 x 40.4 mm

Valve clearances: 0.13 ~ 0.23 mm Inlet
Valve clearances: 0.20 ~ 0.30 mm Exhaust
Gearbox oil capacity: 2900 cc approx Oil only
Gearbox oil capacity: 3200 cc Oil and filter
Gearbox oil capacity: On rebuild
Fork oil capacity: 390 cc ( sp 385 cc )
Fork oil air gap: 97 mm ( sp 99 mm )
Fork oil type: 5wt

Tyre size front: 120/60/17
Tyre size rear: 160/60/17
Tyre pressure front: 29 psi
Tyre pressure rear: 32 ~ 36 psi

Chain size: 525v108
Chain slack: 25 ~ 35 mm
Battery type: YTX9BS
Spark plug type: CR8EK
Spark plug gap: 0.7 mm ~ 0.9 mm
Headlight bulb: 600/55 w 12 v

Karburator 4x33mm. Mikuni BST33

Main jet: 100#
Pilot jet: 47.5#
Float height: 20,4 +/- 1 mm
Mixture screw: 1.5 Turns out

Fuel tank capacity: 16 litre

Her er lidt om forskellene på motorerne, alt efter hvilken model det er;

GK71B sidder på GSX-R400 produktionsår 1984-1985
GK71F sidder på GSX-R400 produktionsår 1986-1987
GK73A sidder på GSX-R400R produktionsår 1988-1989
GK75A sidder på GSF400Bandit 1990-1993
GK76A sidder på GSX-R400R produktionsår 1990-1995

GK71B er den første GSX-R400 motor, med en anden boring og slaglængde end de senere modeller. GK71F har samme bund og cylinder som GK73A og GK75A, men en anden top, med nogen forskelle, samt to dobbelt indsugnings manifolder istedet for 4 enkeltvis. GK73A og GK75A er stort set identiske, selv om der er 10 hk til forskel. Forskellen i ydelsen kommer af forskellige karburatorer og luftindtag/filter, samt tændnings enhed. Der er ikke forskel på knasten eller andet i toppen af motoren, men på grund af ydelses forskellen, er GSX-R udstyret med bedere køleanlæg. Bandit motoren er faktisk bare blevet neddroslet i ydelse. Nogle af disse cykler ( GSX-R400 1988 GK73A ) blev importeret til Danmark i 1989-90 og blev indregistreret i årerne 90 og 91. De havde stået på lager i op til 2 år, og nogle af dem kendetegnes ved et ret stort olieforbrug. Dette skyldes primært rust i foringerne, fordi de har stået still så længe...

Forskellen i toppen af motoren samt oliebundkar kommer med modellen GK76A i produktionsåret 1990. Toppen og knasten er nu lidt anderledes, og nu justeres ventiler med shims ( skiver ) i stedet for stilleskruer. Køleanlægget er udstyret med 2 ventilatorer istedet for 1. Bundkaret er også anderledes udformet, og ligeledes olie filter og pumpe. Endelig er karburatorene samt luftfilteret anderledes, og her er et godt råd; lad være med at pille ved svømmehøjden... De skal stå som fra fabrikken ( ca. 20,4 mm +/- 1 mm, målt på konventionel vis, dvs. fra karburatorhusets flange til bund af svømmer, når denne akurat rører ved ventil ), uanset hvad juster ikke disse med mindre de er blevet fucket up... Der er ikke ret mange der kan hjælpe dig hvis du laver l... i den med disse svømmere...

med venlig hilsen
Claus

Download Service Repair Manual og Part Number Books GK76A / 75A / 73A / 71F

Efter at jeg havde ejet denne cykel i snart 4 år, har jeg efterhånden samlet en hel del materiale på GSX-R400, og har lavet pdfér af det hele. Noget på Engelsk, noget på Japansk. Bemærk at det meste af dette materiale er indsamlet på internettet igennem flere år, og er frit tilgængeligt materiale, dog tilhører ophavsret andre, bl.a Suzuki Motor Corp og undertegnet.

All GSX-R400.pdf
Artikel GSX-R400 GK73A.pdf
Artikel GSX-R400 GK71F.pdf
Fork & Suspension GK73A.pdf
GSX-R400 GK76A Spec sheet.pdf
GSX-R400 GK76A Wiring Diagram.pdf
Miscellaneous Carb Questions FAQ.pdf
Parts Number Book GSF400 Bandit GK75A.pdf
Parts Number Book GSX-R400 GK76A.pdf
Parts Number Book GSX-R400 GK71F.pdf
Parts Number Book GSX-R400 GK73A.pdf
Parts number Mikuni Carbs GK76A.pdf
Service Repair Manual GSF400 Bandit GK75A '92-93.pdf
Service Repair Manual GSF400VV '97.pdf
Service Repair Manual GSX-R400 GK71B '85.pdf
Service Repair Manual GSX-R400 GK73A '88-89.pdf
Superbike Magazine 400cc Grey Import Test.pdf
The Mikuni carbs on GK76a.pdf
Workshop Images GK76A.pdf

Hvis du vil have samtlige manualer som digital pdf format som et download link ( Suzuki GSX-R400 Service Manual, 441 Mb. ), kan du donere Dkr. 100,-
på; "PayPal" gsx-r400r@hotmail.com
Det har kostet en del at samle disse manualer. Men det er frivilligt om du vil...
Bare send mig din email adresse til; gsx-r400r@hotmail.com
Og jeg vil sende dig et download link...

Mvh. Claus

If you want all the manuals in digital pdf format as a download link ( Suzuki GSX-R400 Service Manual, 441 Mb. ), you can donate £ 10, -
to the "PayPal" gsx-r400r@hotmail.com.
It has cost a lot to collect these manuals. But it is optional if you want to ...
Just send Your email adres to; gsx-r400r@hotmail.com
And I wil provide You with a download link...

Sincerely. Claus

Claus V. H
Mand | 60 år | Oprettet: 28. feb 2005


Kommentér på:
Specification SUZUKI GSX-R400RM SPII / SOLGT
  •   3. jan 2017 Hej Claus, Godt nytår smiley
    Jeg kan se du ved en del om en GSXR400SP, jeg har en kammerat der lige har købt sådan en fætter fra 89/91, modellen før din, kan vi spørge dig til råds, hvis vi støder ind i udfordringer med den? til en start skal den nok have renset karburatorer, da den ikke tager gassen ordentligt, og så frygter jeg vacuum membranerne er utætte, hvor finde vi dem, jeg har ledt, uden held?
    Mvh. Frank


  •   10. jul 2013 Så får du kun olie og luftkøling... Det er kun de gamle 750 gixer der passer, og der skal laves en del alu beslag såvel som du selv skal smede nye forrør. Og hvad med dit stel? Jeg tror det bliver trukket skævt... Og underkåben kan ikke være der der, så du risikerer at få overkåben lige i sylten, hvis du fyrer den af. Tro mig, jeg har set det, min papfar tunede en gang sin Honda VFR 400 RR, og pillede underkåben af, fordi det så smart ud. Og ved 180/km/t fik han overkåben lige i hovedet, godt han havde hjelm på, ikke blev revet af cyklen eller mistede kontrollen. Nu kører han bare Harley, siger de passer mere til hans temperement...
    Køb dog så et boringssæt i UK eller USA, eller anskaf en 600cc...

    Mvh Claus


  •   9. jul 2013 mange tak for info. havde lidt overvejet af skifte motor til en gixer 750, har fået af vide at den passer over på.

  •   4. jul 2013 Hej Jesper

    Hvis du er "ny i faget" , er det nok en lidt for stor mundfuld at tune en racer selv...
    Den eneste måde at få mere ud af gixeren, er at bore den op og sætte overstørrelse stempler ( 441 cc ) og så skal topstykket portes, og nye karburatorer eller omdysning. Kan du du ikke selv renovere en 4 cyl. motor, bliver det for dyrt.... Køb hellere en 600 cc, den bliver du også gladere for...

    Mvh


  •   2. jul 2013 Hej claus. skal høre hvis jeg nu gerne vil have presset lidt mere ud af min gsxr 400 gk76a.
    Hvad kan jeg så.
    Er ny i faget.

    Hilsen jesper


  •   30. jun 2013 gider du sende kopi af den til steam1313@live.dk

  •   30. jun 2013 Og på engelsk for begges vedkommende...

  •   30. jun 2013 Nå....

    Men jeg har den altså + reservedelskataloget i pdf format. Det fremgår tydeligt af indholdsfortegnelsen ovenover...

    GK75A = GSF 400 Bandit...

    Mvh. Claus


  •   30. jun 2013 jeg har bare ikke kunne finde en manual til en gk75a, og har fundet mange forum emner hvor samme problem findes, der dukker en enkel eller 2 op er de japanske

  •   30. jun 2013 Jo det kan jeg godt... Den er fremstillet på fabrikken fra 1990, - men først solgt i udlandet senere...

    Jeg kan ikke sige om du har den rigtige manual uden at jeg har motor nummeret? Står der også GK75A eller eventuelt GK73A eller GK71F på motoren?

    Ud fra dine fotos ligner din MC en GSF 400 Bandit GK75A, og den manual findes jo på Engelsk. Mener du så at der sidder en anden motor end standard ( Du nævnte jo at der kun fandtes en japansk manual til din motor ) er det motornummeret der er det afgørende. Men så vidt jeg husker har både GK73A og GK75A variabel knast, og motorerne er identiske, bortset fra at "Bandit" motoren" er droslet lidt ned ( Tror det er ca. 50-55 hk ), men der er ingen forskel i transmission m.m.

    Håber dette kan hjælpe dig, og du siger jo du har manualerne, så er det jo bare at komme igang, og blive beskidt...

    Mvh. Claus

    Alle cyklerne i denne serie fra den første GSX-R400 GK71F ( 1987 ) til den sidste GK76A ( 1995 ) inclusive GSF 400 Bandit GK75A, er lavet til det Japanske hjemmemarked. Jeg havde jo selv en GK76A, hvilken der kun er lavet en Japansk manual til, hvorfor jeg har samlet alt jeg kunne. Feks måtte jeg renovere Upside/Down forgaffel ud fra manualen til 750 cc'eren.

    Du kan givetvis finde ud af alt hvad du har brug for i manualerne til Suzuki GSF 400 Bandit GK75A eller Suzuki GSX-R400 GK71F, begge på Engelsk.

    I Den pakke jeg har er der også en oversigt over alle 400 cc variationerne til det Japanske hjemmemarked, og hvornår de er fremstillet fra fabrikkens side. Men det er ikke ensbetydende med at de er kommet til Europa eller USA samme årgang. Feks. tog Suzuki DK 200 stk. Suzuki GSX-R400 GK73A ( '88-89 ) til Danmark i ( Tror jeg ) 1991, hvorfor mange tror de er årgang 1991. Men der "er" de ikke!!! Årgang 1991 er en GK76A!!! De ( GK73A ) havde iøvrigt stået på fabrikken i 2 år, hvorfor den Danske forhandler fik dem billigt, og iøvrigt er en del af dem "Olie-slugere, pga. rustne forringer m.m. pga. de har sået stille de 2 år på fabrikken...


  •   29. jun 2013 kan du forklare mig dens årgang så? 91?

  •   29. jun 2013 Det er jo en GSF Bandit 400 GK75A, produceret i '92-'93 som også er solgt i England , Tyskland og Holland samt Danmark i et mindre antal. Og jeg har den komplette service manual på engelsk såvel som reservedelskataloget på engelsk...

    Hvis den ikke er standard, er motoren fra GSX-R400 GK71F fra '87-'88, hvilken jeg også har servicemanual og reservedelskataloget til på engelsk...

    Mvh. Claus


  •   28. jun 2013 det en med variabel knast, det en der er lavet til det japanske hjemme marked med 59 hk, std med 2 skive bremser foran, speedometer går kun til 180 men rpm begrænsning ligger ved 15k, der er en meget kraftigere pære i std (120/100w) og den er mærket med samme watt i parabolen

    stel nummer er gk75a, men jeg har fundet flere med det stel nummer men ikke samme motor type, du kan kigge under mit album. der også tydeligt vist der står vc på blokken, samtidig er den sort med blå metal i, jeg ved ikke om dette er standart med meget tyder på det, da der ikke er andre farver under lakken


  •   26. jun 2013 VC motor? Ikke hørt om den. Jeg har Service Repair Manual'erne over følgende motorer;
    GSX-R400 GK71B '85 - ( Engelsk )
    GSX-R400 GK73A '88-89 -( Engelsk / Bandit - Japansk / GSX-R400 ) Motorene er identiske...
    GK76A som kom i 1990 - 1995 har næsten samme motor. Den har et andet bundkar, og toppen er en smule anderledes, med forskelig knastaksel og ventiljustering. Det er det hele...


  •   25. jun 2013 jeg har fundet de manualer jeg skal bruge smiley hvis jeg skal ha en skal det være over en vc motor, men den findes vidst ikke på engelsk og mit japansk er ikke det bedste

  •   25. jun 2013 Hvis du vil have samtlige manualer som digital pdf format som et download link ( Suzuki GSX-R400 Service Manual, 441 Mb. ),, kan du donere kr. 100,- på "PayPal" gsx-r400r@hotmail.com. Det har kostet en del at samle disse manualer. Men det er frivilligt om du vil...
    Mvh. Claus

    If you want all the manuals in digital pdf format as a download link ( Suzuki GSX-R400 Service Manual, 441 Mb. ), you can donate £ 10, - the "PayPal" gsx-r400r@hotmail.com. It has cost a lot to collect these manuals. But it is optional if you want to ...
    Sincerely. Claus


  •   25. jun 2013 Jeg har kun haft topstykke og cylinderblokken af. Du må læse manualen ;.)

    Mvh. Claus


  •   24. jun 2013 hej, kan se du roder en del med de her dejlige 400cc motor, nu ejer jeg en gsf med en vc motor, herlig motor men nu mangler jeg en tand i 2 gear, og er derfor på jagt efter en, ny, men hvor meget løsnes krumtappen når blok halvdelende skilles af

  •   9. maj 2013 Så må du lige maile til mig...

  •   8. maj 2013 Hej tænkte på om jeg kunne få alt dit matriale om gk76a

    Hilsen jesper


  •   11. jun 2011 Hej Michael

    Det tror jeg godt du kan, bare ikke omvendt. Et nyt sæt forrør til GK76A koster ca. 3500,. kr.

    Du kan også bruge rustfri forrør fra Bandit400 ( GK75A )


  •   14. okt 2010 Det ville jeg ikke gøre, med mindre parts number er identiske...

    GK76A har en anden top, knaster og karburatorer - for ike at tale om udstødningen...

    Dårlig ide - køb en NY ORIGINAL CDI boks, hvis du er glad for din MC...


  •   5. okt 2010 Hej Michael

    Ingen steder - men du kan sende mig din email adresse


Annonce